Bose 802 serie 3 in combinatie met Bose MB4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rlsikosek
    • Apr 2017
    • 4

    Bose 802 serie 3 in combinatie met Bose MB4

    Beste leden,

    Ik heb een vraag. Ik heb vier Bose 802 serie III speakers met een bijpassende Bose 1600 serie VI versterker (inclusief equalizer kaart). Nu heb ik mijn setje uitgebreid met twee Bose MB4 subwoofers. Hier heb ik eigenlijk ook een Bose 1600 of 1800 serie VI versterker voor nodig (met bijpassende MB4 equalizer kaart), of een willekeurige versterker met Panaray controller. Echter zijn deze bijna niet te vinden. Ik vraag me af of ik de MB4 ook kan aansturen met een DBX cross-over en een willekeurige versterker (dus zonder EQ kaart). Mijn tweede vraag is eigenlijk hoe ik de MB4 en 802 kan aansluiten op m'n Pioneer DJM900nxs (ik neem aan dat dit gewoon met een Y-kabel (XLR) kan).

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Dat zal zeker gaan, voor zover mij bekend hebben de MB4 subs niet zo'n extreme processing nodig als de 802's.
    Het enige probleem is alleen dat je de DBX wel met Smaart of een ander meetsysteem in zult moeten regelen omdat je niet weet hoe de fase response van de 802's aansluit op de MB4's met een andere processor en versterker.
    Andere optie is de losse Bose controller zien te bemachtigen en daar beide versterkers op aansluiten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • rlsikosek
      • Apr 2017
      • 4

      #3
      Hi,

      Allereerst heel erg bedankt voor je reactie! Dat inregelen met Smaart lijkt me wel heel ingewikkeld (heb daar nog nooit eerder mee gewerkt). Waarom maakt Bose altijd alles zo onnodig ingewikkeld, grrrrr. Geldt het trouwens voor elke cross-over dat deze moet worden ingeregeld met deze meetsystemen? De controllers zijn namelijk ook erg schaars.

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        De Bose sp-24 ondersteunt toch MB4?

        Alleen ga je met 1 MB4 sub per kant niet toe komen voor 2 802 toppen per kant.
        Last edited by frederic; 30-04-17, 12:46.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Bose maakt het niet ingewikkelder dan andere merken, het meten met Smaart moet je ook laten doen wanneer het slechts eenmalig is. Dat kan door ondergetekende of Timo Beckman, ook actief hier.
          Dat inregelen moet je met iedere andere oplossing dan de Bose controller of kaart.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • rlsikosek
            • Apr 2017
            • 4

            #6
            Originally posted by MusicXtra
            Bose maakt het niet ingewikkelder dan andere merken, het meten met Smaart moet je ook laten doen wanneer het slechts eenmalig is. Dat kan door ondergetekende of Timo Beckman, ook actief hier.
            Dat inregelen moet je met iedere andere oplossing dan de Bose controller of kaart.
            Hoe gaat zoeits in zijn werk dan? Komen jullie dan langs ofzo, en wat kost zoeits? 🤗

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Makkelijkst en goedkoopst is het om bij mij langs te komen, voor een prijs kun je dan het best even een PB sturen, niet erg gebruikelijk om openbaar met prijzen te komen op dit forum.
              Wat ik doe is de fase en frequentie response meten van de 802's en daar met de processor de subs zo goed mogelijk op aan laten sluiten en de limiter en high-pass filters zo in te stellen dat de kans op stuk spelen minimaal is maar je wel de capaciteit zo goed mogelijk kunt benutten.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • rlsikosek
                • Apr 2017
                • 4

                #8
                Hi,

                Ik heb toch nog een Bose controller kunnen bemachtigen! Mocht het toch niet lukken, dan hoor je van me!

                Comment

                • Kasper
                  • Jul 2004
                  • 171

                  #9
                  Vergeet niet de kaart uit de versterker te verwijderen als je met een losse controller gaat werken.

                  Groet,
                  Kasper

                  Comment

                  Working...