In ear, is Teufel Move Pro een optie?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • robin1965
    • Jan 2017
    • 42

    In ear, is Teufel Move Pro een optie?

    Beste mensen,
    Ik wil graag in ear en zie zat onderwerpen hierover. Het valt me alleen op dat er niks over Teufel in ear en gebruik op podium te vinden is.
    Ik zit nl. te twijfelen of ik de Shure SE-315 moet kopen of misschien wel de Teufel Move Pro. Zitten allebei in dezelfde prijsklasse maar als ik het zo lees heeft de Teufel een lekkere diepe bas.
    Zou Teufel überhaupt geschikt zijn om te gebruiken als monitor in een band?
    Mvrgr Robin
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    #2
    Nooit gehoord van hun in ears... maar als de prijs/kwaliteit verhouding net zo goed is als de rest van hun producten dan klinken ze ongetwijfeld super :P

    Comment

    • robin1965
      • Jan 2017
      • 42

      #3
      Originally posted by sjig
      Nooit gehoord van hun in ears... maar als de prijs/kwaliteit verhouding net zo goed is als de rest van hun producten dan klinken ze ongetwijfeld super :P
      Ze schijnen heel erg goed te zijn maar ook voor een band..?

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Als ze erg goed zijn, waarom zouden ze dan niet goed zijn voor een band?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • robin1965
          • Jan 2017
          • 42

          #5
          Originally posted by MusicXtra
          Als ze erg goed zijn, waarom zouden ze dan niet goed zijn voor een band?
          Lijkt mij dus ook. Ik vind het alleen zo vreemd dat hier niks over te vinden is. Als het over in ear gaat dan zie ik nooit iets over Teufel, vandaar mijn vraag.

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            Waarschijnlijk omdat Teufel (is een HiFi merk voor o.a. home cinema, stereo, gaming, etc en geen pro audio merk) oordopjes voornamelijk maakt met het doel voor walkmans, iPods, etc en verkopen via kanalen als Media Markt, Expert, Bol.com, etc. De doelgroep is niet IEM van de fabrikant en als ik zo kijk naar foto's ook niet als zodanig bedoelt. Het zijn geen gesloten doppen zoals echte in ears. Neemt niet weg dat ze goed kunnen klinken en bruikbaar zijn in jou toepassing.

            Dit merk is dan ook niet te kopen bij de gerenomeerde pro audio winkels, valt eigenlijk onder HiFi en daarmee theoretisch buiten de doelgroep van dit forum (dit is namelijk geen HiFi forum). Dit merk zal daarom ook niet in testen, reviews, etc over pro IEM ter sprake komen of te vinden zijn hierdoor.
            Last edited by vasco; 08-03-17, 13:40.

            Comment

            • robin1965
              • Jan 2017
              • 42

              #7
              Originally posted by vasco
              Waarschijnlijk omdat Teufel (is een HiFi merk voor o.a. home cinema, stereo, gaming, etc en geen pro audio merk) oordopjes voornamelijk maakt met het doel voor walkmans, iPods, etc en verkopen via kanalen als Media Markt, Expert, Bol.com, etc. De doelgroep is niet IEM van de fabrikant en als ik zo kijk naar foto's ook niet als zodanig bedoelt. Het zijn geen gesloten doppen zoals echte in ears. Neemt niet weg dat ze goed kunnen klinken en bruikbaar zijn in jou toepassing.

              Dit merk is dan ook niet te kopen bij de gerenomeerde pro audio winkels, valt eigenlijk onder HiFi en daarmee theoretisch buiten de doelgroep van dit forum (dit is namelijk geen HiFi forum). Dit merk zal daarom ook niet in testen, reviews, etc over pro IEM ter sprake komen of te vinden zijn hierdoor.
              Bedankt voor je heldere uitleg. Rest nu alleen nog de vraag of ik voor Teufel zou moeten gaan of dat ik er verstandiger aan doe om voor de Shure SE315 te gaan.
              Zitten beiden in dezelfde prijsklasse.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Wanneer het een HIFI ding is zitten er waarschijnlijk ook geen gebalanceerde inputs op.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #9
                  Originally posted by MusicXtra
                  Wanneer het een HIFI ding is zitten er waarschijnlijk ook geen gebalanceerde inputs op.
                  Hier ben je mij even kwijt, oordopjes of IEM oortjes met stereo mini jack is volgens mij nooit gebalanceerd.

                  De TS heeft het over deze consumenten hoofdtelefoon oortjes

                  Last edited by vasco; 09-03-17, 11:39.

                  Comment

                  • robin1965
                    • Jan 2017
                    • 42

                    #10
                    Originally posted by vasco
                    Hier ben je mij even kwijt, oordopjes of IEM oortjes met stereo mini jack is volgens mij nooit gebalanceerd.

                    De TS heeft het over deze consumenten hoofdtelefoon oortjes

                    Klopt helemaal!

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Originally posted by vasco
                      Hier ben je mij even kwijt, oordopjes of IEM oortjes met stereo mini jack is volgens mij nooit gebalanceerd.

                      De TS heeft het over deze consumenten hoofdtelefoon oortjes
                      Ahh, ik dacht dat het om een compleet systeem ging.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

                        #12
                        Ik had al een vermoeden dat jij dat dacht

                        Comment

                        • robin1965
                          • Jan 2017
                          • 42

                          #13
                          Originally posted by vasco
                          Ik had al een vermoeden dat jij dat dacht
                          Toch maar gekozen voor Shure 315. Op basis van stevigheid en vervanging van de snoeren indien nodig.
                          Klinkt overigens geweldig!
                          Dank voor reacties!

                          Comment

                          Working...