D&b q serie in combinatie met lab gruppen palm 10000q

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djgertjan
    • Jan 2013
    • 16

    D&b q serie in combinatie met lab gruppen palm 10000q

    Beste allemaal,

    Zijn er mensen op dit forum, die q toppen, q subs en b2 subs van D&b audio aansturen met de labgruppen PLM 10.000 q.
    zo ja wat is je ervaring?

    Sprak namelijk een collega en die vertelde mij, dat in de lake processor in de PLM serie alle dsp settings van D&b audio inzitten.

    groet Gertjan
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

    #2
    Dit werkt prima. Je mist de fancy relais op de outputs, dus je mag zelf een verloopje naar de juiste speakon-polen voor elke speaker bedenken. Ook arrayprocessing en CPL mist, maar dat laatste is een slim gekozen shelving die je zelf ook kan nabootsen. Wanneer iets vol gas op de limiet moet draaien zou ik een amp van D&B pakken, voor een spraakset met tig kastjes in de zaal die niet veel verder komen dan 85dB kan je er voor kiezen om andere amps te gebruiken als dat een stukje inhuur scheelt.

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Je zal nooit het rendement halen als met D12 of D80 amps. Je beschikt ook niet over de gegevens van de gemodificeerde drivers die D&B gebruikt.
      Er is maar 1 D&B speaker de je met andere amp kunt gebruiken en dat is D&B max. Dat§ is een standaard B&C 15/12CX40 coaxdriver.
      Dit omdat je de D12 ook op lineair moet zetten. (Zonder de processing van de D12)

      Ik zie bovendien echt het voordeel niet waarom je andere amps zou gebruiken. Voor de prijs moet je het ook niet doen.
      D&B is een redelijk gesloten systeem. De settings in die Lap PLM zijn niet origineel van D&B. Wat als je breuk hebt?

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        Originally posted by frederic
        Er is maar 1 D&B speaker de je met andere amp kunt gebruiken en dat is D&B max. Dat§ is een standaard B&C 15/12CX40 coaxdriver.
        Dit omdat je de D12 ook op lineair moet zetten. (Zonder de processing van de D12)
        Er is gewoon een standje MAX... op de D12.

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Dat klopt, en je moet eens naar de parameters gaan kijken. Het enige dat hij doet is een lowcut.

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Originally posted by frederic
            Dat klopt, en je moet eens naar de parameters gaan kijken. Het enige dat hij doet is een lowcut.
            Natuurlijk is die MAX ook gewoon op een normale amp te gebruiken. Maar voor klusjes waar niet enkel zang (lees rapper bij dj) snoerhard over de monitor moet is het voor de levensduur van de maxxen wel handig dat er een goede lowcut op zit.

            De processing op Q is best heftig en de limiting goed onder controle bij de D12. Ik geloof niet dat iemand dat zomaar 1 op 1 namaakt op een PLM. Het is niet een kwestie van met Smart effe doormeten en nabouwen. Klankmatig werkt het niet verkeerd kan ik uit eigen ervaring vertellen.
            Of het op standje oorlog ook heel blijft, betwijfel ik ook.
            Last edited by DJ Antoon; 15-02-17, 18:10.

            Comment

            Working...