xta dp226

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • megabas
    • Nov 2004
    • 14

    xta dp226

    dag mensen,

    Ik heb een xta 226, maar krijg hem niet werkend via de rs232. Nu denk ik dat het in het verloop van 9 naar 15 pin zit, maar ik kan nergens de pinout van die 15 polige connector vinden.
    heeft iemand die? Ik kom niet verder dan welke pinnen ik moet gebruiken om presets op te roepen.
    edit; aardappel dat ik ben. 15 polig. Niet 21.
    Last edited by megabas; 10-02-17, 16:11.
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    #2
    Wat bedoel je precies met verloop van 9 naar 21 pins? De XTA heeft als het goed is gewoon een standaard 9 pins aansluiting.

    Wat soms het probleem kan zijn is dat de interne accu (voor geheugenopslag) heeft gelekt. Deze bevindt zich direct achter de RS232 aansluiting en bij lekkage kan de corrosie ervoor zorgen dat de RS232 verbinding niet meer werkt. In dat geval moet de processor worden nagekeken, ik heb al meerdere units gerepareerd waarbij dit een probleem was.

    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

    Comment

    • megabas
      • Nov 2004
      • 14

      #3
      Die accu lekte inderdaad. Die heb ik vervangen .
      Het apparaat geeft nu geen foutmelding.
      Xta heeft een verloop, maar ik weet niet of het verloop wat ik heb klopt. Vandaar dus de vraag.

      Comment

      • hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

        #4
        Als je alleen de accu hebt vervangen maar niet de schade rondom de accu hebt gerepareerd dan is de kans aannemelijk dat hier je probleem zit. Als de printsporen naar de rs232 connector zijn beschadigd zul je hiervan geen foutmelding krijgen.

        Ik ben verder niet bekend met een 21 pins rs232 adapter, hiervoor zou ik een mailtje naar de support van XTA sturen. Erg vriendelijk bedrijf waar je snel reactie van zult ontvangen.

        Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

        "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Weet je zeker dat het 21 pins zijn en geen 25?
          RS232 met 21 pinnen ken ik niet maar met 9 (DB9 stekker) en 25 pinnen (DB25 stekker) wel.
          Wanneer je dan zoekt naar een 21 pins ga je geen schema vinden maar met 25 pins wel

          Verder kun je een rechte (RX aan RX en TX aan TX) of kruis (0 modem RX aan TX en TX aan RX) kabel/verloop hebben, weet niet welke jij nu hebt en of je dan net de andere moet hebben.
          Last edited by vasco; 10-02-17, 12:24.

          Comment

          Working...