Ervaringen atw draadloos

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    Ervaringen atw draadloos

    Beste mensen,

    ik ben op zoek naar 2 nieuwe zenders, en het liefst blijf ik een beetje mainstream wat uitkomt bij shure / sennheiser
    deze systemen hebben zich bewezen op de markt en zou het eerste in mijn boekje voorkomen als ik mocht kiezen...

    nu is mijn gevraagd om eens te kijken naar de audio technica serie, en wel te verstaan de atw 3141b.

    ik heb zelf nog niet gewerkt met deze systemen en ben daarom op zoek naar ervaringen van anderen.
    de zenders worden hoofdzakelijk gebruikt voor tape artiesten en af en toe eens een los bandje, dynamisch bereik is wel erg belangrijk, ene moment word ie volgeschreeuwd, terwijl de andere keer iemand met een zachtere stem er ook mee weg moet kunnen komen.


    Wie kan mij helpen aan ervaringen / meningen ?
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    #2
    Mijn mening: Is een analoog systeem. Daar is de prijs ook naar (helft van bijv. QLXD), maar ik zou niet meer aan analoog beginnen. Digitaal heeft veel voordelen: geen storing, veel kanalen in beperkte bandbreedte, geen companding, klinkt als een draadje, restwaarde, ...
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      Over analoog heb je een punt, zou een ew300g3 dan net zo analoog zijn? Ding kun je wel digitaal beheren (utp aansluiting)
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        QLXD en UR4D zijn ook analoge zenders hoor.
        Allee zijn ze digitaal ge encrypteert

        Comment

        • PvG
          • Sep 2012
          • 979

          #5
          Analoog: EW300, UR4D, SLX, Axient

          Digitaal (uhf/vhf): QLXD, ULXD, DMS700/800

          Digitaal (2.4GHz, wil je niet...): GLXD, DMS70

          frederic, op de physical layer is alles analoog... Wat is je punt? Met digitaal bedoel ik hier dat het audiosignaal gedigitaliseerd is met AD/DA converters en dat de processing en transmissie met het digitale signaal gebeurt. Encryptie staat los van de manier van signaalverwerking, maar kan belangrijk zijn als je bijv bedrijfspresentaties doet en geheimen mogen niet lekken naar derden. Een aantal digitale systemen hebben de mogelijkheid om encryptie toe te voegen (bijv QLXD).

          btw: Neem een set in de 500/600 MHz band en blijf weg van alles daar boven ivm de 5G frequentieveiling, maar dat wisten we natuurlijk al.
          Last edited by PvG; 09-02-17, 08:35.
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

          Comment

          • rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

            #6
            Ik heb laatst ook voor de keuze gestaan, nu was ik toch al bij shure aan het kijken.

            Op dit moment is de qlx-d erg interessant tot een 1200 euro per kanaal.

            Wil je dit niet uitgeven is de sennheiser g3 een goede keus.

            De rest heb ik zelf geen ervaring mee, kijk ook naar beyer of mipro, doen het ook heel goed voor leuke prijzen.

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              QLXD is voor de moment de beste koop als je maar een paar zenders nodig hebt. Heb je er veel nodig ga je beter naar de ULXD. Technologie is wel het zelfde.

              Comment

              • shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

                #8
                Allereerst hartelijk dank voor de reacties,
                maar ik ben eigenlijk op zoek naar hands-on ervaringen met de genoemde atw serie, Shure en sennheiser ben ik in thuis
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                Comment

                Working...