vraag over aansluitingen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan van Duren
    • May 2004
    • 204

    vraag over aansluitingen

    Goedemorgen,

    Ik heb een JBL eon one. Welke ingangen zijn meest geschikt voor het aansluiten van een externe mixer. De mixer is een Allen & Heath ZEDi-10FX analoge mixer met effecten en XLR uitgangen. Gaat mij om hoe het meeste rendement uit het systeem te halen.



    Ch 1-2 Combo: XLR 40 K Ohms Balanced
    Ch 1-2 Combo: TRS 40 K Ohms Balanced

    of

    Ch 3-4: TRS 20 K Ohms Balanced

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Jan van Duren
    Last edited by Jan van Duren; 07-02-17, 11:27.
  • Ampli
    • Aug 2014
    • 58

    #2
    Het kan beide
    ik neem aan dat de zed 10 xlr uitgangen heeft?
    dan zou ik xlr naar xlr gebruiken, de stekkers zitten dan goed vast

    Comment

    • Hitvision
      • Jun 2003
      • 389

      #3
      Originally posted by Ampli
      ik neem aan dat de zed 10 xlr uitgangen heeft?
      Volgens mij haal je nu het een en ander door elkaar....
      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

      Comment

      • drummerke
        • Oct 2006
        • 432

        #4
        Dag Jan,

        Het gemakkelijkste is om een gewone XLR kabel aan te sluiten van je mengtafel L of R out naar je JBL eon one channel 1. Maar zet de switch op line niveau. Dan kan je indien gewenst nog steeds gebruik maken van de eq.

        Maar indien je een keer meer kanalen nodig hebt kan je hem ook aansluiten aan kanaal 3/4.

        Persoonlijk geef ik niet de voorkeur om van een mono signaal (gitaar, micro, etc) naar stereo signaal te gaan en dan weer te moeten summen naar mono bij je jbl eon one. Maakt het geluid meestal niet mooier.

        Ik zelf gebruik een HK audio nano 600 maar heb de JBL nog niet gehoord. Wat voor muziek speel je?

        Comment

        • rdreiers
          • Nov 2009
          • 407

          #5
          De mooiste oplossing is om van de xlr uit van de zed naar de ch3/4 in van de eon te gaan met balanced jack, of wel twee kabels van xlr female naar stereo jack.

          Richard

          Comment

          • drummerke
            • Oct 2006
            • 432

            #6
            Ik zou zeker ook eens luisteren wat de EQ doet op de ONE. Want als je hiermee het volume van de baskast of de hoge tonen speakertjes regelt is dit niet hetzelfde als de EQ op je mixer.

            Vooral handig als je de bas globaal kan regelen naargelang je ruimte. Ik merk dat ik dat veel gebruik bij de HK audio

            Comment

            • Jan van Duren
              • May 2004
              • 204

              #7
              Ik gebruik nu de methode van Richard. Ik gebruik eventueel de EQ van de A&H. bedankt voor jullie reacties.

              @drummerke, hierbij link naar onze facebookpagina.

              Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

              Comment

              Working...