L-Acoustics Syva

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    L-Acoustics Syva

    L-Acoustics springt op de trein van de kolomspeaker.
    Ze brengen een Top Syva en een sub Syva.

    Spreiding van de Top 140°. Zeer benieuwd hoe dit zal klinken.
    Welcome to L-Acoustics. We set the benchmark for pro audio sound systems and are always at the cutting-edge of audio technology.


  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

    #2
    Wat ik dan als Bose "fan boy" zo leuk vind is dat Bose dit principe al in 2003 op de markt bracht met hun L1 systeem.
    Uiteraard zoals alles van Bose werd dat direct de grond in getrapt, maar uiteindelijk komt de ene na de andere fabrikant met precies zo'n soort systeem.
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

    Comment

    • Timo B Geluidstechniek
      • Jun 2014
      • 456

      #3
      De reden om het een soort van "de grond in te trappen" kwam bij de bose variant niet omdat er Bose opstond.

      Ik ben een paar installs met de Bose variant tegen gekomen tijdens de AV klussen die ik voorheen gedaan heb.
      Of dit aan de installateur heeft gelegen of aan Bose weet ik niet maar wat ik gehoord heb bij een paar van die zuiltjes was het niet best op zijn netjes gezegd....
      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Ik verwacht toch wat anders van resultaat dan wat Bose presenteert met hun kapstokken.
        Volgens de tekst 143db. Teksten zijn gewillig, maar bij LA uit ervaring niet zo gewillig.
        Last edited by frederic; 01-02-17, 23:46.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by frederic
          Volgens de tekst 143db. Teksten zijn gewillig, maar bij LA uit ervaring niet zo gewillig.
          Bij L' Acoustics kunnen ze er ook wat van met de specificaties. Wind mee, helling af bij 'net die ene frequentie' zal dit systeem de opgegeven SPL misschien halen maar ook hier gelden nog steeds dezelfde natuurkunde wetten.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • drummerke
            • Oct 2006
            • 432

            #6
            Wat je wel al ziet door de jaren is dat ze toch een extra hoog driver installeren in combinatie met een array van kleine speakers. Of andere gaan van 4" drivers naar 2,5" drivers, net voor die problemen bij de hoge tonen.

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              Originally posted by beyma
              Wat ik dan als Bose "fan boy" zo leuk vind is dat Bose dit principe al in 2003 op de markt bracht met hun L1 systeem.
              Uiteraard zoals alles van Bose werd dat direct de grond in getrapt, maar uiteindelijk komt de ene na de andere fabrikant met precies zo'n soort systeem.

              nope,

              hun L1 systeem was een zangzuil die per muzikant als zaalvullende backline moest dienen.
              Bij gebrek aan laag hingen ze er 2x6 inch plastic subjes aan en extra subjes, en dan een extra amp, en dan nog twee extra subjes.
              verder kwam er later een extern processorkastje om de gitaren en bassen enz stevig voor te processen dat het systeem een beetje bruikbaar begon te worden.

              voorbeeld bassist:
              Bose L1 Compact : 999euro
              Bose T1 ToneMatch audio engine : 549euro
              Bose B2 Bass Module : 599euro advies, 4 stuks!
              Bose A1 PackLite versterker : 439euro, (voor de extra basmodules)
              totaal: 4383euro
              en een 30 jaar oude TNT basversterker klinkt beter....

              Als bassist kun je er de oefenruimte niet mee vullen.
              Laat staan de beloofde "perfecte dekking van een concertzaal van 200 personen met overal hetzelfde geluid"
              .
              Niet voor niets zie je nergens bands met een L1 systeem werken zoals ie is bedoeld door "de uitvinders"
              (elke muzikant een of twee L1 systemen en GEEN zaalgeluid in theaterzalen tot 200 man)
              .
              De compacte line sources die uitkomen zijn ook gebaseerd op de kolomzuilspeakers uit de jaren dertig (dus geen Bose uitvinding).
              Maar zijn PA systemen waar een hele mix op gaat.
              En ze zijn wel degelijk full range opgezet ITT de bose L1 die zogenaamd modulair is.... maar daar wel een later toegevoegde processor per zuil voor nodig heeft om een kans te maken te werken.
              .
              Bose verdiend er wel enorm aan.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • Kasper
                • Jul 2004
                • 171

                #8
                Ha Showband wordt weer wakker!

                Bose verdient er wel enorm aan.

                Groet,
                Kasper

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  In ieder geval zijn krachtige 1 man PA systemen zoals dit hier, de vernieuwing van het moment en het hoofdonderwerp van de audio beurzen..

                  Comment

                  • Jan van Duren
                    • May 2004
                    • 204

                    #10
                    Voor onze optredens ging ik op zoek naar een compacte installatie en hebben gekozen voor de JBL eon one. Heb ook de Bose L1 geprobeerd. Maar vond het erg tegenvallen. weinig definitie en zag er speelgoedachtig uit t.o.v. van de JBL. Voor wat wij doen is de JBL helemaal top.
                    Last edited by Jan van Duren; 02-02-17, 15:38.

                    Comment

                    • SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

                      #11
                      Originally posted by frederic
                      Ik verwacht toch wat anders van resultaat dan wat Bose presenteert met hun kapstokken.
                      Volgens de tekst 143db. Teksten zijn gewillig, maar bij LA uit ervaring niet zo gewillig.
                      Wel een beetje "enge" spec. beoordeling vind ik. Veel dB's is toch niet echt meer onderscheidend in het beoordelen van luidsprekers lijkt me.
                      Performance qua afstraling, klank, helderheid, vervorming etc. is voor mij veel belangrijker dan "hoe hard kan ie".....
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                      Comment

                      • beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

                        #12
                        Originally posted by Kasper
                        Ha Showband wordt weer wakker!
                        Het is inmiddels wel bekend hier op het forum dat ik soms de boel even wakker kan schudden met een paar opmerkingen van me
                        Het ging mij er niet om of die L1 nu wel of niet goed klinkt/werkt maar meer omdat zij er al 14 jaar geleden met dit idee kwamen.

                        [off topic aan/] Zelfde heb ik met Ford, zij kwamen met een auto die zichzelf kan inparkeren en zelf een noodstop kan maken. De journalisten vonden dat eerst maar onzin en nu heeft vrijwel elk merk het en is het opeens fantastisch [off topic uit\]
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                        Comment

                        • Timo B Geluidstechniek
                          • Jun 2014
                          • 456

                          #13
                          Quote: Syva can be accompanied by the Syva Low high power subwoofer or Syva Sub infra extension to achieve 142 dB max SPL.

                          Je moet ook een beetje door het marketing verhaal heen lezen. Door het toevoege van een sub en eventueel een low dingetje haal je die 142 dB SPL. Dit zegt dus niet zo veel over het level wat die top er in zijn 1tje uit kan persen.
                          Als die spec dBa met eventueel LEQ er achteraan zou zijn was het wat spectaculairder geweest.

                          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                          Comment

                          Working...