Hulp versterkerrack!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jean bobke
    • Jan 2017
    • 1

    Hulp versterkerrack!

    Hallo,

    wie heeft er tips voor een te gebruiken amp rack ? Hij moet aansturen :
    8x tse sub -800watt rms,
    4x tsm top - 600watt rms,
    alle met een impedantie van 8ohm
    ben al in bezit van een Harrison 2x1200watt op 8 ohm en een amcron 2x275Watt op 8 ohm
    als soundproccesor/cross-over wordt nu een Xillica dcp 3060 gebruikt!

    Hoe kan ik het beste mijn uitgebreide zet aansturen en kunnen de subs en tops worden doorgelust ?

    Gr Patrick
  • Ampli
    • Aug 2014
    • 58

    #2
    Ligt aan het butget, hoe wil je het aan sturen, alles in een keer of wil je de set kunnen opdelen?
    ik zou gaan voor 2 ampracks(1 voor links en 1 voor rechts) met daarin crossover en 2 amps,
    proberen nog een harrison erbij te kopen, dan nog 2 versterkers voor de subs ca 2x 2000w aan 4 ohm en een extra crossover
    je kan dan nl ook 2 setjes apart weg zetten op kleinere locaties
    de toppen en subs met 2 stuks doorlussen zit je namelijk aan 4 ohm
    uiteraard is dit niet goedkoop

    Comment

    • stefke96
      • Dec 2015
      • 96

      #3
      je huidige versterkers zijn inderdaad te licht.

      Met de harrison kun je 4 subs aansturen.
      De amcron is te licht voor je topjes, het kan maar is verreweg van ideaal.

      De Xilica is een prima processor voor je set. Verder ben je wel flexibeler met twee racks.

      Ps: heb je een pm gedaan, heb nog wat versterkers liggen.

      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #4
        Lastige vraag want het ligt er maar net aan wat je zelf het handigste vind....
        Het begint al met de aansluitingen, de één wil alles aan de voorkant hebben en de ander vind alles achterop weer prettig werken!

        Ik denk dat je met deze vraag vooral antwoorden krijgt van hoe het bij andere ingedeeld zit, en bij deze dan hoe ik het tegenwoordig heb:
        Ik heb alles terug gebracht tot slechts 2 rackjes waarvan 1 een 5 HE is en de ander een 4 HE.

        In rack 1 zit bovenin mijn processor (DBX PA-2) voor normale speakers en een "processor" voor mijn Bose 802/302 combi. Daaronder zit een vier kanaals versterker die mijn grote topjes bi-amp aanstuurt (bass op ch. 1+2 mid/hi op ch. 3+4)
        Of mijn kleine topjes passief op ch. 1+2 en met twee subjes er onder op ch. 3+4
        Aan de achterkant zit een XLR paneel met de standaard powercon en speakon stekkers en via XLR kan ik naar rack twee door lussen en dat is dus de 4 HE kist met daarin ook weer een vier kanaals versterker en dat rack is puur voor de subs.
        Ik heb ook acht subjes en elk kanaal stuurt dus twee subjes parallel op 4 Ohm aan.

        Met deze setup kan ik dus alle kanten op, 1 rackje voor kleine gelegenheden en een extra rackje er bij als er wat meer oemfff gewenst is.
        De vier kanaals versterkers zijn echt bijna de beste uitvinding sinds gesneden brood, ik zou niet anders meer willen hebben, zeker gezien het vermogen wat er uit komt van zo rond de 2 kW per kanaal aan 4 ohm dus de twee rackjes zijn samen goed voor 16 kW.

        Uiteindelijk heb ik dus zo'n beetje alle setup's wel gehad, ben ooit begonnen met drie zware trafo versterkers + EQ's + aktief filter in 1 joekel van een 16 HE kist die rond de 120 kilo woog.... later toch maar opgesplitst in drie losse kisten en dat ging lang goed, maar nu helemaal over op klasse D (lichtgewicht en meer vermogen) en nog maar twee rackjes die amper 20..25 kilo per stuk wegen.
        Last edited by beyma; 28-01-17, 23:09.
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        Working...