Subwoofer show-off muziek

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    Subwoofer show-off muziek

    Om even verder te gaan op een discussie in een ander topic, over muziek om je subs even flink aan het werk te zetten;
    Iemand die dit lijstje nog kan aanvullen met wat leuks?

    - Black Widow - Iggy Azalea
    - Crazy - Seal (vooral laatste minuut)
    - Facing The Sun - Fritz Kalkbrenner
    - Faster - Within Temptation
    - I Will Remember - Toto
    - Kiss In Blue - Yello
    - No Sanctuary Here - Chris Jones
    - Paris - Lost Frequencies
    - Rain - Madonna
    - Spinning The Wheel - George Michael

    Dikgedrukte nummers duiken al lekker richting 30 Hz, de rest bevat vooral veel laag (maar gaan niet heel diep)
  • Timo B Geluidstechniek
    • Jun 2014
    • 456

    #2
    Sommige tracks van Bass Nectar willen nog wel eens wat lucht verplaatsen is alleen wat te heftig ge-mastered wat mij betreft.

    Verder ben ik bij sommige tracks van Pig&Dan en Solomun er achter gekomen waarom de amps helemaal de hoek in schoten toen ik ze afspeelde op de RM25ac (begint bij 24Hz zijn beste te doen zeg maar).

    Waar ook onverwachte dingen in het laag gebeuren is vaak film muziek (bv. James bond). Erg goed opgenomen en niet helemaal plat ge-masterd
    Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

    Comment

    • muppet
      • May 2009
      • 94

      #3
      Ben qua sub altijd wel weg van Warren G. - Regulate
      Weet niet hoe diep, maar gaat erg laag!
      Sound should sound like it should sound...

      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #4
        Tja toen ik in de jaren 90 nog met me broer mee deed met car-audio wedstijden hadden we meestal wel een CD van "Food for Woofers" aan staan, nu nog te vinden op Youtube...

        Probeer onderstaande link uit op eigen risco! (ik pak hem halverwege de clip op, dit stukje is goed te doen zeg maar)



        en dan kan je net goed gelijk alles van 50 cent wel gaan op noemen zoals bv In Da Club


        Verder kan je (na 1 minuut intro) in 1 klap alle condensatoren van je versterker leeg zuigen met deze track van Kolsch (ik ben een groot fan van deze DJ/producer)

        Inderdaad Pig&Dan , goed voorbeeld met een heerlijke kick:

        Deze heeft niet echt een diepe kick maar wil je gewoon hard horen (ik dan) een gouwe ouwe van Moby: 'GO' maar dan in een remix die het origineel niet verkracht

        Een producer die hard bezig is om snel een grote te gaan worden is Victor Ruiz , maakt heerlijke techno tracks en remixen


        En zo kan ik nog wel even doorgaan .... een standaard DJ truckje is natuurlijk twee kicks over elkaar leggen om het allemaal wat vetter te maken.
        En als je processor het heeft en je systeem het aan kan dan is er de sub harmonic synth om het wat vetter te maken haha! (tevens ook de kortste route om je subs om zeep te helpen)

        Nog ééntje dan om wat kwaliteit aan dit rijtje toe te voegen



        Spanish Rose door Rebecca Pidgeon, in een behoorlijke kwaliteit ondanks de Youtube compressie, en zelfs in dit nummer zit al een lekkere diepe oemff
        Last edited by beyma; 07-01-17, 01:54.
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #5
          Originally posted by beyma
          En als je processor het heeft en je systeem het aan kan dan is er de sub harmonic synth om het wat vetter te maken haha! (tevens ook de kortste route om je subs om zeep te helpen)
          Subharmonic synth is bij de bovenstaande nummers echt niet nodig hoor
          Wil niet zeggen dat het een geen leuke toevoeging is haha

          Muziek van, en nu ga ik vloeken, Nicki Minaj doet ook wel wat overigens (maar dat is verder niet om aan te horen

          @ Timo, dat van de muziek in films is mij nog nooit opgevallen, wel dat de soundtrack van een gemiddelde film aardig wat vermogen weet weg te stoken :P

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            George Duke, Another way to look at it. Speed of light van de CD Jazz funk Soul. Mr Witty van Cristiano Parato.
            Dat zijn zo een paar nummers welke ik gebruik om te luisteren, erg strakke opnamen met veel dynamiek en het laag vooral erg strak en in verhouding.
            Nummers die ik hier veel langs zie komen zit wel veel, erg veel, laag in maar de meeste ontbreekt elke definitie en dus naar mijn idee totaal ongeschikt voor test doeleinden.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • beyma
              • Oct 2002
              • 1614

              #7
              Originally posted by MusicXtra
              naar mijn idee totaal ongeschikt voor test doeleinden.
              Mee eens, maar sjig had het over 'show-off' muziek, dus typische 'hoor/voel mijn set eens laag gaan' muziek
              Totaal zinloos maar ach, niet omdat het moet maar omdat het kan toch ?!
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Ik doe dat liever met muziek die ook echt goed is opgenomen....
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                Working...