Wie is er bekend met PL Audio?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kees de Kort
    • Dec 2016
    • 1

    Wie is er bekend met PL Audio?

    Dag Forum Leden,

    Ik kom al een tijdje op het forum om te lezen wat er speelt en informatie te lezen over merken/issues etc. Echter nog nooit de tijd genomen om een account aan te maken, tot nu.

    Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met PL Audio? www.pl-audio.de

    Als gast technicus heb ik nu twee keer mogen inprikken op een systeem van PL audio, en ik moet zeggen dat het me verbaasd. Ik kende het merk helemaal niet, maar het gaat echt belachelijk hard, en blijft loep en loep zuiver. Nu zag ik laatst dat er recentelijk demo dagen zijn geweest in Waalwijk. Ik was te laat om te gaan kijken/luisteren.

    Ik ben benieuwd naar ervaringen en meningen van anderen.
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Goede dsp doet wonderen, het zal ongetwijfeld prima spul zijn, ook dap maakt inmiddels leuke luidsprekers. Nadeel is altijd dat je nergens kunt bijhuren, techneuten blijven lastig doen omdat ze het niet kennen.

    Enigste manier om een voet tussen de deur te krijgen is de prijs, wilt ook zeggen dat de restwaarde ook een lastig item is.

    Het heeft een dealer in Nederland, als jij roept geld uit te willen geven krijg jij vast een demo, verkopen wilt ja iedereen.

    Richard

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      De prijs kwaliteit verhouding is erg goed. Wat ik begrepen heb is het een oud ontwerper van D&B die voor zich zelf is begonnen enkele jaren geleden en wat ik er van zie niet onverdienstelijk. Zelf heb ik nog niet zo lang geleden een demo van de 10 & 12" coax monitors gehad en dat was echt niet slecht! Het 10" monitortje (M10CX) prikt er gewoon goed doorheen en kan best aan, zeg maar. Alleen het ding is zo compact, dat ik ze eigenlijk niet durf neer te leggen omdat een muzikant dan meteen op z'n achterste poten gaat staan en voor ie iets gehoord heeft al commentaar gaat geven. Dat ding is nog compacter als een Sound Projects X-Act... Alleen moderner van klank en gaat denk iets harder...

      De 12" (M12CX)klonk zeker ook niet slecht, maar die vind ik in verhouding iets te duur.

      Verder heb ik een keer de PL-Audio versie van D&B C7 (PL Audio Uniray)gehoord, maar dat was vluchtig, maar persoonlijk vond ik het niet zoals de meeste beweren. Misschien was het de verkeerde zaal.

      Ze organiseren in Waalwijk regelmatig demo dagen.

      In de ruime omgeving van Waalwijk is momenteel vrij veel te huur, o.a. Oss, Liempde en Schijndel.
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      Working...