dap palladium 2000 trafo gezocht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gotijnvissers
    • Dec 2013
    • 32

    dap palladium 2000 trafo gezocht

    Hoi ik heb zojuist 2 leuke palladium 2000 versterkers gekocht.
    De ene werkt helemaal goed en bij de andere springt de aardlek uit als ik hem aanzet.
    Als eerst heb ik dus de voeding gewisseld had geen effect, toen heb ik voor de zekerheid de ontstoringscondensator er tussen uitgehaald ook geen effect
    Als aller laatse heb ik de trafo omgewisseld en de amp werkt dan goed.
    Conclusie: Trafo met kortsluiting..

    Nu vroeg ik me natuurlijk af of iemand nog een trafo heeft liggen van een palladium 2000

    Hier een foto van de specs. van de trafo :


    Dus als iemand nog een geschikte trafo heeft liggen hoor ik het graag.

    Gr Tijn
  • gotijnvissers
    • Dec 2013
    • 32

    #2
    Niemand ?
    gr

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      Schijnbaar niet tot nu toe anders was er wel een reactie.

      Je kan ook eens contact opnemen met de webshop waar dit forum van is om te vragen of ze je kunnen helpen aan losse componenten of probeer de importeur Highlite anders eens. Denk dat je dan sneller klaar bent dan hier te wachten op iets dat mogelijk nooit gaat komen.

      Comment

      • rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

        #4
        De highlite prijs is hem te duur. TS gaat er denk ik van uit dat als een amp 450 euro nieuw kost dat de onderdelen helemaal niet kosten.

        Daar dit andere kanalen zijn is de praktijk helaas anders.

        Comment

        • gotijnvissers
          • Dec 2013
          • 32

          #5
          Heb contact opgenomen met highlite nieuwe trafo kost 150 euro...
          snap wel dat een trafo nogal wat kost alleen vind ik het niet de moeite waard omdat je een ander tweedehands exemplaar ook voor die prijs kan kopen en het toch een budget versterker blijft.

          Comment

          • beyma
            • Oct 2002
            • 1614

            #6
            Valt me nog mee voor deze 'exotische' trafo, ik zie op je foto dat hij twee/drie verschillende spanningen levert en dat is dus geen standaard Amplimo trafo die ze zo op de plank hebben liggen...
            Maar inderdaad nog een gebruikte versterker van MP af plukken *voor weinig* en deze als onderdelen bak gebruiken is de goedkoopste oplossing.
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

            Comment

            • Merijndj
              • Mar 2001
              • 660

              #7
              Voor een 5kg koperen ringkerntrafo vind ik 150 heel erg meevallen...

              Comment

              • gotijnvissers
                • Dec 2013
                • 32

                #8
                Is ook niet duur voor zo'n ringkerntrafo maar dat is de versterker toch niet waard .
                weegt trouwens nogal wat meer als 5 kg
                .

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  Ja, maar dat meergewicht is de kern
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  • gotijnvissers
                    • Dec 2013
                    • 32

                    #10
                    ondertussen een week verder...
                    Had een advertentie op marktplaats geplaats gezocht palladium 2000 onderdelen.
                    1 Week daarna belde er iemand die een kapotte palladium had liggen hij woonde in Alkmaar en ik in mariahout (vlakbij Eindhoven).
                    Dus ophalen was geen optie.
                    Na een half uur aan de telefoon gebuurt te hebben geld overgemaakt naar die persoon.
                    Helaas was ik opgelicht persoon niet meer te bereiken persoonlijke gegevens onjuist en na het googleen van zijn bankrekening kwam ik erachter dat er meer personen zijn opgelicht door deze persoon. Ga vandaag aangifte doen bij de politie.
                    Gaat om het volgende bankrekeningnummer NL08 0677 7692 37 .
                    Dus heb deze keer nogal pech helaas heb niks gemerkt tijdens ons telefonisch gesprek.

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #11
                      Heel vervelend natuurlijk maar wel een (dure) les rijker. Door gelijksoortige verhalen van andere uit het verleden (gelukkig zelf nog nooit de dupe geweest hiervan) controleer ik altijd eerst een rekeningnummer middels Google en politie of die niet bekend staat als oplichting.

                      Comment

                      • beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

                        #12
                        Originally posted by gotijnvissers
                        Gaat om het volgende bankrekeningnummer NL08 06******
                        Als ik dit nummer opzoek krijg ik te zien dat er op dit moment geen meldingen over bekend zijn, ik weet niet hoelang er tussen je 'bestelling' en je conclusie dat je bent opgelicht zit, maar misschien komt het pakketje alsnog...
                        Heb het zelf ook wel eens gehad dat ik op vrijdag iets kocht op MP en het pas de donderdag er na met de post kwam!
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                        Comment

                        • speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1696

                          #13
                          Originally posted by beyma
                          Als ik dit nummer opzoek krijg ik te zien dat er op dit moment geen meldingen over bekend zijn, ik weet niet hoelang er tussen je 'bestelling' en je conclusie dat je bent opgelicht zit, maar misschien komt het pakketje alsnog...
                          Heb het zelf ook wel eens gehad dat ik op vrijdag iets kocht op MP en het pas de donderdag er na met de post kwam!

                          Gaat dit over dezelfde persoon? Is wel van maart 2015
                          www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=25635.0


                          Last edited by speakertech; 11-12-16, 21:31.
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                          Comment

                          • gotijnvissers
                            • Dec 2013
                            • 32

                            #14
                            @beyma
                            klopt inderdaad raar genoeg staat dit bankrekeningnummer niet bekend bij de politie als oplichter terwijl ik nu dus 3 mensen op het internet heb gevonden die opgelicht zijn door hetzelfde bankrekeningnummer.
                            heb aangifte bij de politie gedaan niet dat ik verwacht mijn geld nog ooit terug te krijgen maar om ervoor te zorgen dat dit banknummer nu wel bij de politie komt te staan als oplichter.


                            @speakertech
                            gaat inderdaad over hetzelfde bankrekeningnummer.
                            heb contact met deze persoon gehad die door hetzelfde bankrekeningnummer als mij is opgelicht alleen was zij aan de telefoon met een vrouw en ik met een man .
                            Dus een man en een vrouw doen dit samen zou je zeggen

                            Comment

                            • hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

                              #15
                              Als je er verder niets aan uit wilt geven kun je ook nog proberen om je huidige trafo te repareren. Hele trafo afwikkelen (onthouden hoeveel wikkelingen elke draad maakt!) en kijken of je de sluiting kunt verhelpen. Daarna alle draden weer op dezelfde manier terug wikkelen en mogelijk heb je dan je versterker gerepareerd zonder dat het je geld kost. Geen moeilijk karwei, enkel heel veel werk.

                              Groeten Hugo
                              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                              "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                              Comment

                              Working...