Probleem met ULXD1 op QLXD4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    Probleem met ULXD1 op QLXD4

    Vandaag helaas een probleem met mijn Shure zenderset.

    Ik heb 4 QLXD4 ontvamgers in band K51.
    Voor de klus van vandaag had ik 1 extra beltpack nodig, naast mijn eigen teee beltpacks en een handheld. Dus een extra beltpackje gehuurd. Dit was een ULXD1 in de
    goede frequentieband.

    Helaas werkte het toch niet, terwijl ik dit al veel vaker heb gedaan en altijd zonder problemen.

    Ik kreeg op de ontvanger 'Fail' te zien en err.001.

    Erg vervelend.

    Een kleine google actie, en t aanslingeren van WWB later kon ik zien dat een firmware probleem was. De Update Utility dus gestart om te kijken wat de status was. Alle apparaten beschikken over de nieuwste firmware en t zou dus gewoon moeten werken is mijn menig.

    Iemand hier ervaring mee ?

    ik heb Shure Nederland ook al een email gestuurd met vraag om hulp/antwoord.
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    #2
    Misschien had de ULXD1 oude firmware? Die kun je wss niet updaten met een QLXD ontvanger...?!

    Je moet handmatig group en channel zetten op de ULXD, encryptie uit en RF op Lo of Nm (niet Hi). Sync via IR werkt niet. Idem op ontvanger.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #3
      ULXD had ook nieuwste firmware.
      Handmatig op t goede kanaal/frequentie zetten is inderdaad bekend.

      Alle andere instellingen stonden ook goed volgens mij. Zal ik nog ff checken. Ik heb de beltpack gereset, dus ga er vanuit dat t klopt.

      Comment

      • rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

        #4
        ulxd heeft een nieuwe firmware versie 2, deze is niet compatible met versie 1.

        Zo ver ik heb kunnen vinden is de qlx-d het zelfde gebleven, dus nu ook niet meer compatible met qlx-d.

        Zie ook : https://www.shure.com/americas/suppo...annel-receiver

        De ipad app is ook nog in afwachting van een update, deze doet het na de firmware update ook niet meer.

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Ik heb inmiddels reactie gehad van Shure. Lekker snel !!

          de nieuwe firmware is inderdaad niet compatible met de oude versies. Er komt ook nieuwe wlxd firmware over een maandje of zo blijkbaar.

          Ik moet zeggen dat ik het wel heel erg onhandig vindt om de firmware van systemen die compatible zijn niet gelijk te vernieuwen. Op deze manier komje wel voor verrassingen te staan. Als qlxd gebruiker ga ik toch niet de ulxd release notes bekijken iedere keer als er een update is !?

          Comment

          • PvG
            • Sep 2012
            • 979

            #6
            Welkom in de digitale wereld... Naast verstand van mixen en audio apparatuur moet je nu ook verstand hebben van netwerken, systeembeheer en software versiebeheer. Gelukkig zijn veel techneuten daar niet vies van ;-) Het is wachten op riders die software versie per apparaat gaan specificeren. (En dan, net zoals nu, nooit meer geupdate worden...)

            Je had het verhuur bedrijf dus moeten vragen de juiste versie er op te zetten?!
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Ik vind het echt heel raar van een fabrikant om dit zo te doen.

              Je hebt twee productseries die samen gebruikt kunnen worden. Dan geef je voor 1 van de twee een firmware update uit, waardoor het niet meer samen werkt. Zeer klantonvriendelijk in mijn ogen.

              Ik heb juist gekozen voor QLXD omdat dit ook makkelijk gebruikt kon worden met inhuur van ULXD. Dan ga ik er wel vanuit dat dit ook zo blijft.

              Comment

              • PvG
                • Sep 2012
                • 979

                #8
                Heb ik eerder gezien: Behringer firmware voor de X32 serie, zonder de iPad app te updaten, waardoor je bepaalde functies niet op de X32core kon gebruiken... Wat ook vervelend is: als je geen backup maakt van apps op iPhone/iPad, kun je na een upgrade ook niet meer terug naar de oude versie en de nieuwe versie werkt 9 van de 10 keer alleen met de nieuwe firmware. Opletten dus.
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                Comment

                • teunos
                  • Feb 2008
                  • 352

                  #9
                  Nogal widus dat als je een oude versie software hebt op je ipad, die niet de functies van de x32 ondersteund die met een latere firmware versie op de x32 pas geintroduceerd zijn.

                  X32 firmware en software updates zijn echter tot nog toe altijd zowel forward als backwards compatibel geweest met alle features die tot dat moment wel uitgebracht waren.
                  Althans, volgens Behringer, maar ik heb zelf de Rack en mijn compagnon de producer, en desondanks meerdere ipads en andere firmware versies nog nooit problemen gehad.

                  Heb je een oude software versie op je ipad, kun je alsnog de x32 met nieuwere firmware besturen, je mist enkel de nieuwe features.
                  Heb je een nieuwe software versie op je ipad, maar een oude firmware op je x32, dan werken de nieuwe features die je in de software simpelweg niet, maar de rest wel gewoon.
                  Je voorbeeld slaat dus kant nog wal.
                  Het gaat hier om een apparaat wat volledig functioneel niet werkt.
                  Last edited by teunos; 29-11-16, 11:35.
                  ''diamonds are forever''

                  Comment

                  • PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

                    #10
                    Originally posted by teunos
                    Nogal widus dat als je een oude versie software hebt op je ipad, die niet de functies van de x32 ondersteund die met een latere firmware versie op de x32 pas geintroduceerd zijn.
                    Met "zonder de iPad app te updaten" bedoel ik dat er een tijdje lang een firmware versie is geweest waarvan sommige features niet beschikbaar waren in de laatst beschikbare versie van de app. Het probleem is dat Behringer hiermee een use-case over het hoofd heeft gezien:
                    Sommigen gebruiken een X32core als backup voor een X32. Als je dan nieuwe features van een nieuwe firmware op de X32 gebruikt en deze in een show exporteert naar een USB stick, dan kan het zijn dat de geëxporteerde show niet bruikbaar is op de X32core: de show/scene zal prima laden op de X32core, maar je kunt de nieuwe features niet meer wijzigen, want je hebt geen UI om ze te bedienen... En daar kom je natuurlijk op het meest fijne moment achter.
                    X32 firmware en software updates zijn echter tot nog toe altijd zowel forward als backwards compatibel geweest met alle features die tot dat moment wel uitgebracht waren.
                    Althans, volgens Behringer, maar ik heb zelf de Rack en mijn compagnon de producer, en desondanks meerdere ipads en andere firmware versies nog nooit problemen gehad.

                    Heb je een oude software versie op je ipad, kun je alsnog de x32 met nieuwere firmware besturen, je mist enkel de nieuwe features.
                    Heb je een nieuwe software versie op je ipad, maar een oude firmware op je x32, dan werken de nieuwe features die je in de software simpelweg niet, maar de rest wel gewoon.
                    Je voorbeeld slaat dus kant nog wal.
                    Het gaat hier om een apparaat wat volledig functioneel niet werkt.
                    Zie de release notes van Behringer: http://forum.music-group.com/showthr...V3-0-Released! Daar staat voor X32-mix letterlijk:
                    "X32-Mix 3.0 requires X32 firmware V3.0 or higher to be installed on the console"

                    Ik interpreteer dit als: met X32-mix v3.0 met een firmware < v3.0 heb je garantie tot de deur. Dat het in de praktijk toevallig/voor veel features zou kunnen werken is voor mij niet voldoende om het succes van een show/optreden te laten afhangen. Behringer zal niet alle combinaties van app versies en firmware versies testen en ik wil dat ook niet voor Behringer doen, dus lijkt het mij goed om me aan het advies van Behringer te houden. Als dat voor jou wel acceptabel is, is dat jouw keus.

                    Als je op locatie een X32 familielid tegenkomt met een oudere firmware, is het niet zomaar mogelijk de bijbehorende (oudere) versie van de app op je iPad te installeren. Iets vergelijkbaar zou kunnen gebeuren met de Shure Channels app.

                    Mijn voorbeeld raakt dus zowel kant als wal. ;-)

                    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                    Comment

                    • teunos
                      • Feb 2008
                      • 352

                      #11
                      Originally posted by PvG
                      de show/scene zal prima laden op de X32core, maar je kunt de nieuwe features niet meer wijzigen, want je hebt geen UI om ze te bedienen... En daar kom je natuurlijk op het meest fijne moment achter.

                      Ah oke, dat is inderdaad waar. Maar even buiten dat dit natuurlijk heel vervelend is, is dit toch niet meer dan logisch?
                      Behringer voegt nieuwe features toe (softwarematig, niet hardwarematig), en schrijft nieuwe firmware (software die draait op hardware) om deze in controle software te ondersteunen.
                      Vervolgens maak je wel op je ipad gebruik van deze nieuwe features maar vergeet je de reserver x32 core te updaten. Op welke manier verwacht je dan dat deze nieuwe features werken?
                      Zolang alle andere features die al bestonden tijdens de release van de oude firmware op de x32 core werken, zie ik geen probleem.
                      Je show kan waarschijnlijk gewoon verder, je mist alleen wat opties, de basics blijven wel gewoon werken. Dit i.t.t. de shure mics die zoals ik verneem totaal niet werken, ik vind dat nogal een gigantisch verschil.

                      Zie de release notes van Behringer: http://forum.music-group.com/showthr...V3-0-Released! Daar staat voor X32-mix letterlijk:
                      "X32-Mix 3.0 requires X32 firmware V3.0 or higher to be installed on the console"

                      Ik interpreteer dit als: met X32-mix v3.0 met een firmware < v3.0 heb je garantie tot de deur. Dat het in de praktijk toevallig/voor veel features zou kunnen werken is voor mij niet voldoende om het succes van een show/optreden te laten afhangen.
                      Ik kwam zelf tijdens de release van v3 vanaf de laatste v2 versie, en mijn compagnon van een hele oude versie (2.11 als ik me niet vergis).
                      Beide werkte prima met v3.0 app zonder firmware update (toeval?).
                      Maar je hebt wel gelijk, ik ben zeker het type dat dit soort dingen in de gaten houdt en voor de gemiddelde gebruiker zou dat zomaar anders kunnen zijn.
                      Het feit dat de apps automatisch kunnen updaten zal zeker niet meewerken.
                      ''diamonds are forever''

                      Comment

                      • PvG
                        • Sep 2012
                        • 979

                        #12
                        Volgens mij vat je het probleem met de X32core nog niet helemaal. Situatie was:
                        - Nieuwe firmware met nieuwe features op zowel X32 als X32core.
                        - Nog geen app beschikbaar voor de nieuwe features in de App Store.
                        - Nieuwe features kunnen op X32 via console worden bediend en in een show/scene worden opgeslagen.
                        - Op de X32core is er geen enkele mogelijkheid de nieuwe features aan of uit te zetten, want die heeft slechts enkele knoppen, geen scherm... Oeps.
                        (Dit was ergens in de 2.3-2.6 versies als ik het me goed herinner.)

                        Automatische updates is idd een big no no op alle platforms.
                        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                        Comment

                        • teunos
                          • Feb 2008
                          • 352

                          #13
                          ik snap het wel (beide kanten op met nieuwe> oude versie van hardware>software alsmede vice versa), ik kan me alleen geen enkele feature indenken die je zou kunnen missen waardoor je show op dramatische wijze niet door zou kunnen gaan.
                          Anyhow, we gaan erg ver off-topic.
                          ''diamonds are forever''

                          Comment

                          • PvG
                            • Sep 2012
                            • 979

                            #14
                            Waren nieuwe fx oid. Klopt, laten we weer on-topic gaan.
                            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                            Comment

                            • PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

                              #15
                              FYI: Voor de QLX-D is er nu ook de V2 firmware die de QLX-D weer compatible moet maken met de ULX-D V2 firmware.

                              Edit: ... en dus ook incompatible is met V1 QLX-D!!!
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                              Comment

                              Working...