StudioLive Series III Digital Mixers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    StudioLive Series III Digital Mixers

    Presonus brengt nieuwe mentafel uit.
    Feitelijk de studiolive 32 met automatische faders.
    Details zouden later komen

  • soundlife
    • Jun 2016
    • 11

    #2
    Ik ben hier ook zeer benieuwd naar en natuurlijk de prijs. Bij sommige shops in de VS zijn ze al voor zeer interessante prijzen te preorderen (onder de $3000,00), mocht dat in NL ook zo zijn, dan is dit een heel mooi alternatief voor de X32, die momenteel voor zijn prijs nog de beste in zijn klasse en mogelijkheden is (in mijn ogen).

    Jammer dat er nog zo weinig bekend is over de nieuwe Presonus.

    Wel mooi dat ze eindelijk voor programmeerbare preamps hebben gekozen, zoals de meeste digimixers momenteel, plus de gemotoriseerde faders, die miste ik in de huidige studiolive tafels, vooral als je via de ipad app ofzo een wijziging in de faders maakte.

    Iemand al een de preamps van zowel de huidige Presonus, de QU serie, de X32 en de Roland M200i vergeleken qua klank?

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Wat die tafel (als ook de Studiolive RM met CS) superieur maakt zijn de onbeperkte gefilterde DCA groepen. Di vindt je in geen enkele mengtafel onder 10k. Er boven ook bijna niet.
      De rechtstreekse multitrack opname op SD kaart is ook interessant.

      De RM met CS vind ik persoonlijk interessanter. Met die compacte 19" controller bestuur je tot 2 RM32 modules (64 inputs).
      Last edited by frederic; 25-10-16, 11:55.

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        Originally posted by frederic
        Wat die tafel (als ook de Studiolive RM met CS) superieur maakt zijn de onbeperkte gefilterde DCA groepen. Di vindt je in geen enkele mengtafel onder 10k. Er boven ook bijna niet.
        Niet echt een goed en eerlijk vergelijk misschien , maar op de android app van de X32 (sorry) kun je ook onbeperkt DCA groepen maken. Al vind ik persoonlijk 8 DCA groepen voldoende voor een 32 kanaals tafel.

        Comment

        • drummerke
          • Oct 2006
          • 432

          #5
          Ik zelf vind niet dat er zoveel verandert is op gebied van digitale mengtafels. De AD-DA zijn beter geworden net als de digitaal aanstuurbare preamps maar welke bruikbare features zijn er de laatste jaren bij gekomen? En dan heb ik het niet over RTA en USB of Multitrack recorders want deze dingen heb je niet echt nodig om een mooi geluid neer te zetten.

          Ik gebruik al sinds het begin digitale mengtafels en behalve de soundkwaliteit en de flexibiliteit vind ik niet echt nieuwe dingen die ik echt kan gebruiken.
          De eerste yamaha die ik had, had ook al ingebouwde compressors, fx en full EQ.

          Ik ben blij te zien dat RCF een nieuwe reeks op de markt gooit van analoge mixer met een uitgebreide EQ en FX, met een simpele compressor erbij voor de mensen die niet zoveel kennis hebben of direct toegang willen tot alle knopjes. De E16 en E24 zien er beide heel overzichtelijk uit.

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Remote control met een ipad / tablet vind ik toch wel de grootste vooruitgang. Luisteren en bijregelen op elke willekeurige plek...

            Comment

            • Timo B Geluidstechniek
              • Jun 2014
              • 456

              #7
              Om heel eerlijk te zijn vind ik het nog steeds een soort van K om op een digi blender te moeten werken maar goed dat ter zijde.

              De reden voor mij om voor de Roland te gaan was simpel:
              klank en dan met name fatsoenlijk klinkende dynamics en FX. De rest is een soort van wennen aan de interface.

              Ik heb op een aantal tafels gewerkt de afgelopen 1 1/2 jaar en er beleven maar 3 tafels over op mijn lijstje (4 eigenlijk maar die 4de zat toch in een ander prijs segment en was niet haalbaar voor het werk wat ik er zo af en toe mee doe).

              yamaha soundcraft en dus de roland.
              Yamaha is erg goed en alles is spot on qua electronica (summing klank end prima) alleen die 2 x dat ik er als gast tech op moest werken liep ik meer te zoeken naar bv een ø knop en een compressor die werkt als ik van analoog gewent ben.

              Soundcraft: erg goede klank en dynamics (compressors zo als ik het gewent ben als oude l*l) maar dat horizontaal werken ging hem niet worden voor mij.

              Roland was een soort van verassend tijdens de 1ste kennismaking en een aantal dingen grijpen terug op waar ik mee bezig ben (systeem) + dat Nico Suarez uit dezelfde hoek komt als ik (systeem) wat het dus makkelijker praten maakt. Verder doen de dynamics wat ik wil en lijkt het verassend veel op wat ik gewent ben van een analoge bak. alleen dat layer gedoe is even wennen zeker met alle fratsen die daar mee mogelijk zijn.

              Verder ben ik dus behringer/midas/presonus/digico en allen & heath tegen gekomen waar ik dus elke x vrijwel direct alle dynamics uit heb gezet daar ze niet muzikaal klinken. En ik weet het digigrid waves en meer van dat soort fratsen het zal wel maar om 1st een digitale doos te kopen en dan ook nog eens allemaal rand rommel aan te moeten schaffen no way......
              (Verder heb eigenlijk voornamelijk 1 bandje gedraaid dus de referentie was altijd een soort van bekent) Ook niet onbelangrijk Dit systeem is een 80ch. systeem + wat local i/o dus is het geen goedkope tafel en ligt het qua prijs segment ver boven de behry en presonus. Ik ben voornamelijk voor de klank gegaan niet voor de "best deal" of iets in die geest. Er zijn grenzen qua geld maar binnen het budget wat ik voor ogen had sprong de roland er uit.....
              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

              Comment

              • drummerke
                • Oct 2006
                • 432

                #8
                Merci om je ervaring te delen Timo. Ze kunnen dan misschien wel allemaal hetzelfde maar ze klinken dus blijkbaar niet allemaal hetzelfde.

                De basis blijft dus muzikaal klinken van alles samen.

                DJ antoon, die app's zijn er toch wel al een hele tijd hoor. Voor de yamaha ls9-16 had ik al een app en die mengtafel is nu al bijna 10 jaar oud. Voor het model ervoor had je ook al een software controler. Ik vind die app handig voor klein bandjes en zelfs dan heb je niet echt snel en nauwkeurig toegang tot uw parameters.

                Heb soms het idee dat merken hun zelf weer uitvinden.

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #9
                  Originally posted by frederic
                  Wat die tafel (als ook de Studiolive RM met CS) superieur maakt zijn de onbeperkte gefilterde DCA groepen.
                  Superieur is nogal een overdreven woord.

                  Eerlijk, hoeveel DCA's heb je nodig bij 32 kanalen?
                  Ik werk op 32 kanaals tafels veelal met minder dan 8 DCA's, tekort ben ik er zeker nooit gekomen bij deze channel count.

                  Verder weten we nog niet hoe de tafel klinkt en kunnen we hem nog niet op een mengtafeldag vergelijken met andere.

                  Comment

                  • Tofke78
                    • Jan 2005
                    • 504

                    #10
                    Ik weet het, het is mijn persoonlijke mening, maar ik vind m'n A&H (GLD 80) best wel goed klinken. Om niet te zeggen zelfs heel goed. En wat die dynamics betreft, die zijn naar mijn mening toch wel zeer OK hoor. En dit zowel voor stemmen, analoge instrumenten, digitale instrumenten...

                    De interface op deze tafel is wat mij betreft zalig om mee te werken. Snel, overzichtelijk, logisch...

                    En bovendien blijft het nog eens een heel compacte digibak :-)
                    Last edited by Tofke78; 28-10-16, 21:34.

                    Comment

                    • Timo B Geluidstechniek
                      • Jun 2014
                      • 456

                      #11
                      Op het moment dat je met de betere analoge compressors hebt gewerkt (Oram BSS (dynamic eq en compressors) Focusrite Klark-Teknik Urei Avalon wat Amek spul en nog wat van die gekkigheid) dan vallen veel digi compressors door de mand op zijn zachtst gezegd......
                      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by drummerke
                        Ik zelf vind niet dat er zoveel verandert is op gebied van digitale mengtafels. De AD-DA zijn beter geworden net als de digitaal aanstuurbare preamps maar welke bruikbare features zijn er de laatste jaren bij gekomen? En dan heb ik het niet over RTA en USB of Multitrack recorders want deze dingen heb je niet echt nodig om een mooi geluid neer te zetten.
                        Met het verbeteren van de pre-amps en het verhogen van de sample frequentie ben je ook wel zo ongeveer klaar met de evolutie. Kijk maar eens naar de ontwikkeling van de analoge mengtafel, enige waar daar in 30 jaar is gebeurd is is dat de EQ 4 bands vol parametrisch is geworden, het aantal aux-sends is toegenomen en er zijn VCA's bij gekomen. Qua audio heb je niet meer wensen dan dat dus veel zal er ook niet te verwachten zijn.
                        De gebruikersinterface daarentegen is nog wel heel veel winst te halen en ook al behaald, kijk maar eens naar de laatste Digico en A&H tafels, daar zit toch wel een aardig verschil in vergeleken met de eerste Yamaha's....
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

                          #13
                          Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                          Op het moment dat je met de betere analoge compressors hebt gewerkt (Oram BSS (dynamic eq en compressors) Focusrite Klark-Teknik Urei Avalon wat Amek spul en nog wat van die gekkigheid) dan vallen veel digi compressors door de mand op zijn zachtst gezegd......
                          Ik heb nochtans al gewerkt met Manley en zulk spul. Ok er is natuurlijk verschil, anders zou het gigantische prijsverschil niet te verantwoorden zijn, maar live hoort geen kat dit. Net zoals ik vroeger er absoluut van overtuigd was dat het bijvoorbeeld enkel en alleen maar Manley en een Lexicon PCM90 mocht zijn tot ik in een live situatie het verschil "geblinddoekt" hoorde. Gek genoeg ging mijn keuze onmiddellijk naar de galm van digibak. Ik heb'm zelfs al die spullen gewoon weggedaan. Ok, in een studio ga je meer naar de tail gaan luisteren en van die dingen, maar live vind ik echt niet hoor
                          Last edited by Tofke78; 30-10-16, 14:01.

                          Comment

                          • Tofke78
                            • Jan 2005
                            • 504

                            #14
                            Originally posted by MusicXtra
                            Met het verbeteren van de pre-amps en het verhogen van de sample frequentie ben je ook wel zo ongeveer klaar met de evolutie. Kijk maar eens naar de ontwikkeling van de analoge mengtafel, enige waar daar in 30 jaar is gebeurd is is dat de EQ 4 bands vol parametrisch is geworden, het aantal aux-sends is toegenomen en er zijn VCA's bij gekomen. Qua audio heb je niet meer wensen dan dat dus veel zal er ook niet te verwachten zijn.
                            De gebruikersinterface daarentegen is nog wel heel veel winst te halen en ook al behaald, kijk maar eens naar de laatste Digico en A&H tafels, daar zit toch wel een aardig verschil in vergeleken met de eerste Yamaha's....
                            Interface vind ik als muzikant heel belangrijk. Wanneer ik tijdens een optreden aan het spelen ben, wil ik snel en eenvoudig aan de meest belangrijke afregelingen kunnen. Wanneer je dit dan nog eens op een mooi groot overzichtelijk scherm kan aflezen, is het helemaal een feest. Bij m'n A&H GLD80 heb ik dit teruggevonden. Elk optreden word ik er nog blij van :-)

                            Comment

                            • drummerke
                              • Oct 2006
                              • 432

                              #15
                              Van bedienings gemak gesproken. Ik zie dat bij de meeste mengtafels nu de controllers links zitten, terwijl ik als rechtshandige altijd met men rechterhand gebruik. Gebruiken jullie dan je links hand? Zelfde voor de faders, gebruikt ik ook meestal rechts en niet links.

                              Comment

                              Working...