Dante naar AES output

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    Dante naar AES output

    Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare oplossing om van Dante naar 1 of meerdere AES outputs te gaan.

    Heeft iemand daar opties voor ??
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Atterotech heeft dit.
    Maar een converter van Dante naar AES zal nooit goedkoop zijn.
    Last edited by frederic; 19-09-16, 14:13.

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #3
      die heb ik ook net gevonden, maar is zo ongeveer wel de enige tot nu toe

      Comment

      • jadjong
        • Oct 2003
        • 654

        #4
        De jongens van Audinate houden op hun website een zeer complete lijst bij van producten waar hun techniek in verstopt zit.

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Klark Teknik heeft dit ook.

          Comment

          • MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

            #6
            Voor de duidelijkheid: ik bedoel dus AES3.
            Die zie ik bij KT niet.

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #7
              AppSys Multiverter MVR-64

              Comment

              • PvG
                • Sep 2012
                • 979

                #8
                X32 met Dante kaart.
                Focusrite Rednet.
                Last edited by PvG; 19-09-16, 16:15.
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Ik zie nu ook dat het gaat met Focusrite Rednet (AES/EBU) Maar verschiet niet van de prijs: 1500€

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Originally posted by vasco
                    Jammer maar die heeft ook niet AES3 (AES/EBU)

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #11
                      Supported Audio Interfaces

                      - ADAT (8x), SPDIF optical*
                      - MADI optical
                      - MADI coaxial
                      - MADI-TP (up to 2 ports)
                      - AES50 (up to 2 ports)
                      - Dante/AES67
                      - and many more via breakout boxes (currently planned: AES3, AVB)

                      Please ask if you have a special requirement, or if you need a particular feature urgently. We will walk the extra mile, promised!

                      Allicht wanneer Mark dit interessant vind kan hij het bedrijf vragen hoe en wat met die breakout boxes want het staat er wel degelijk bij. Voor bijna 2500 euro krijg je dan veel mogelijkheden maar weet niet of dit onder zijn betaalbare oplossing valt.
                      Last edited by vasco; 20-09-16, 07:32.

                      Comment

                      • teunos
                        • Feb 2008
                        • 352

                        #12
                        Originally posted by vasco
                        Supported Audio Interfaces

                        - ADAT (8x), SPDIF optical*
                        - MADI optical
                        - MADI coaxial
                        - MADI-TP (up to 2 ports)
                        - AES50 (up to 2 ports)
                        - Dante/AES67
                        - and many more via breakout boxes (currently planned: AES3, AVB)

                        Please ask if you have a special requirement, or if you need a particular feature urgently. We will walk the extra mile, promised!

                        Allicht wanneer Mark dit interessant vind kan hij het bedrijf vragen hoe en wat met die breakout boxes want het staat er wel degelijk bij. Voor bijna 2500 euro krijg je dan veel mogelijkheden maar weet niet of dit onder zijn betaalbare oplossing valt.
                        Er zijn meer opties, neem de Yamaha DME64N. Hier kun je zo ongeveer elke kaart denkbaar in stoppen, en converteren van bijna alle netwerkprotocollen die er zijn.
                        Dingen zijn tweedehands goedkoop te vinden, en dante kaarten komen ook vaak voorbij.

                        Simpele 2 in 2 uit kastjes, of Dante> 4x XLR uit, of Dante> 2x AES3 uit, dat zijn allemaal gruwelijke dure kastjes.
                        De Dante hardware die er in zit is door Audinate gelicenseerd, waardoor je zelfs voor bovenstaand simpele dingen vaak al honderden, zo niet meer dan 1000 euro moet neertellen.

                        Een split in je mixer/stageblock met dante kaart, is economisch gezien dan vele malen goedkoper. Neem de Yamaha Tio1608D, daar heb je 16 ingangen en 8 uitgangen voor 1111 euro!
                        Voor een Focusrite Rednet, met slechts 8 AES uitgangen en 8 AES ingangen, betaal je al 1600 euro, maar dan heb je wel elke samplerate die je wil.

                        Ik zou ook zelf dolgraag een simpele 1 eenheid, 8x XLR uit hebben, voor rond de 6 a 700 euro, maar die zijn voor die prijs simpelweg totaal niet te vinden. Een Rednet A8R kost al ruim over de 2k.
                        Dat kan met diezelfde Tio voor nog niet de helft, en heb je 16 kanalen extra.

                        Conclusie, alles wat Dante heet, kost dik geld. Niet dat dat betekent dat ik er zelf niet in heb geinvesteerd....
                        ''diamonds are forever''

                        Comment

                        • MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

                          #13
                          Misschien nog even voor de duidelijkheid:

                          Voor mij gaat het vooral op de AES-EBU outputs. Ik heb in mijn Allen & Heath GLD80 set alleen AES outputs op de tafel, welke dus meestal op de FOH staat, waarbij ik mijn systeem in wil via AES op het podium/toneel. Dit is natuurlijk wel op te lossen met een XLR lijn, maar dit vind ik niet ideaal. Ik heb een kabel met 2 x UTP en 2 x XLR, maar die laatste twee zijn vaak al nodig voor ASL en DMX. Tevens heb ik natuurlijk maar 1 AES aansluiting, en soms is een wat meer wel erg fijn.

                          Aangezien ik mijn netwerk al via switches heb lopen, ook de Dsnake aansluitingen tussen de tafel en de stageracks. Ja, dit werkt zonder problemen, ondanks het uitblijven van ondersteuning hiervoor van Allen & Heath.

                          Over deze UTP zou ik nog makkelijk wat lijnen dante kunnen meesturen, om zo wat meer flexibiliteit te kunnen maken met aansluiten. In eerste instantie dus die AES outputs om het geluidssysteem digitaal te kunnen aansluiten. Wat in mijn geval echt een verbetering oplevert. En in een verder stadium wellicht ook voor het aansluiten van bijvoorbeeld ULXD ontvangers e.d.

                          Dus vandaar mijn zoektocht. Ik denk dat ik voor nu maar eens de Atterotech unDAES-O ga bestellen. Focusrite Rednets zijn ook erg mooi, maar hebben wel meteen veel meer aansluitingen, en daardoor ook een hogere prijs, terwijl ik die niet nodig heb nu.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Je zou eens kunnen kijken of je alle aders van je UTP kabel wel gebruikt, bij een 100Mbps stream gebruik je er 4 niet, die kun je dan gebruiken voor je AES signaal.
                            Kwestie van een klein kastje bouwen waar je AES en data bij elkaar komt voor bij je FOH en op het podium nog zo'n kastje waar je ze weer kunt splitsen. Powersoft doet het ook op die manier en noemt het AESOP.
                            Goedkoper dan dat gaat het je nooit lukken.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Overigens kun je per UTP kabel twee AES signalen, dus 4 audio kanalen mee laten lopen.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...