headsetjes vervangen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    headsetjes vervangen

    De headsetjes die in een kerk worden gebruikt bij diensten enz. worden bij EW100-3 zenders gebruikt.
    Maar, de headsetjes zelf zijn versleten en moeten worden vervangen.

    Ben op zoek naar 2 nieuwe headsetjes (microfoons) in de prijsklasse tot max. 250 euro per stuk.
    Ben zelf bekend met de Audac en DPA headjes (om een paar uitersten aan te geven), maar wil graag breder kijken.

    Worden dus op gezet en gebruikt door kosters en sprekers die de ballen verstand van plaatsing hebben.
    Suggesties voor foolproof headjes? <250 euro ps

    alvast bedankt!
    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Hs2 van Sennheiser

    Comment

    • SPS
      • Mar 2004
      • 1662

      #3
      Originally posted by MarkRombouts
      Hs2 van Sennheiser
      Prima ding inderdaad. Echter 450 euro per stuk (incl btw, en een kerk kan geen btw aftrekken...)
      Is dus helaas ver boven budget (250).

      Andere suggesties??
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

      Comment

      • drbeat
        • Jun 2012
        • 671

        #4
        een aantal mogelijkheden zijn van:

        AKG: C 417 PP

        Beyerdynamic: TG L34c

        Audiotechnica:
        AM3

        en een eigenmerk van T..... voor 20 euro:
        LC 97 TWS

        Ik zelf heb ervaring met de AKG en de genoemde Sennheiser. Waar de Sennheiser toch wel mijn voorkeur heeft.

        Tja....Kerken en installaties... t is moeilijk, maar wel mogelijk om een wat groter budget te hebben.
        Al met al is het niet gemakkelijk en foolproof te krijgen met het budgetspul..

        Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest..

        succes met de zoektocht.
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

        Comment

        • SPS
          • Mar 2004
          • 1662

          #5
          Ha drbeat! De drie voorbeelden die je noemt zijn lavaliertjes. Ik zoek headsetjes.
          of heb je er een headbeugeltje bij??
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

          Comment

          • Hitvision
            • Jun 2003
            • 389

            #6
            Ik heb 2x Samson se-50 (Let op niet se SE-10). Haal hier erg prettige resultaten mee voor zowel spraak als zang / musical. Kosten zo'n 110 ex btw.
            Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

            Comment

            • drbeat
              • Jun 2012
              • 671

              #7
              Originally posted by SPS
              Ha drbeat! De drie voorbeelden die je noemt zijn lavaliertjes. Ik zoek headsetjes.
              of heb je er een headbeugeltje bij??
              Waar, maar de gebruikte mics zijn vergelijkbaar met de mics in die headsetjes.

              Overigens vergeet ik mijn eigen headset helemaal te vermelden, prima ding met zeer goede resultaten! De AKG c520...

              De overige akg headsetjes zijn kwa mic ook gelijk alleen de ophanging kwa draagcomfort is veel minder...

              Wil je echt budget, probeer die t bone van t.....eens uit....ist niks stuur je het weer terug...
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

              Comment

              • SPS
                • Mar 2004
                • 1662

                #8
                Originally posted by Hitvision
                Ik heb 2x Samson se-50 (Let op niet se SE-10). Haal hier erg prettige resultaten mee voor zowel spraak als zang / musical. Kosten zo'n 110 ex btw.
                Wat vinden gebruikers van dat ding om je ene oor? Ik moet er wel predikanten enz. mee tevreden houden...
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  Originally posted by drbeat
                  Waar, maar de gebruikte mics zijn vergelijkbaar met de mics in die headsetjes.

                  Overigens vergeet ik mijn eigen headset helemaal te vermelden, prima ding met zeer goede resultaten! De AKG c520...

                  De overige akg headsetjes zijn kwa mic ook gelijk alleen de ophanging kwa draagcomfort is veel minder...

                  Wil je echt budget, probeer die t bone van t.....eens uit....ist niks stuur je het weer terug...
                  akg c520 is wel een opvallend ding. On stage ok, maar in een kerk?? Vrees dat het niet erg gewaardeerd zal worden.

                  oef, moeilijk hoor. Misschien toch maar de audacjes cms 726 doen, of de 826 (cardioide)??
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  • Hitvision
                    • Jun 2003
                    • 389

                    #10
                    Ik moet zeggen dat dit vrij goed gaat. De eerste keer zijn ze wel wat sceptisch met zo'n 'stiekje' achter hun oren en de twijfels of dit wel goed blijft zitten. Heb geen ervaringen met predikanten dus daar kan ik niet mee vergelijken maar de presentatoren en acteurs / zangers zijn er na even wennen wel content mee. Weet niet in welk deel van het land je zit maar als je in de buurt bent wil ik er best 1 meenemen om eens uit te proberen. Lastig om het via youtube te beluisteren maar hier heb je een idee. (Plaatsing van 1 van de mics is niet goed waardoor je een kleine his hebt in het geluid.

                    Last edited by Hitvision; 14-09-16, 08:49.
                    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                    Comment

                    • Timo B Geluidstechniek
                      • Jun 2014
                      • 456

                      #11
                      De beste headset die ik ben tegengekomen was een crown (type nummer geen idee). Dit was er een die klonk als een normale mic en ook op die manier in
                      ge-gained kon worden.
                      AKG maakt die nu wel alleen een kleine catch: niet beschikbaar in de EU

                      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                      Comment

                      • Big Bang
                        • Apr 2008
                        • 652

                        #12
                        Ik heb zelf de Røde HS-1P waar ik eigenlijk wel heel tevreden mee ben. Ze zijn redelijk degelijk, maar blinken vooral ook uit in de afstelmogelijkheden, waardoor ze ook op bijvoorbeeld kinderhoofdjes nog vrij goed passen.
                        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                        Comment

                        • vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

                          #13
                          Volgens mij krijg je dan nu een Røde HS2 als je zoekt naar een Røde HS1.
                          De HS1 maken ze niet meer en HS2 is de opvolger.

                          Comment

                          • Melvinenzijncrew
                            • Feb 2017
                            • 19

                            #14
                            Ik heb zelf goede ervaringen met de volgende headsets:

                            * Intricon 747 black
                            * Akg 520/ 520l en c420
                            * Samson SE 50
                            * Audac CMX 628

                            Succes!

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Originally posted by SPS
                              Wat vinden gebruikers van dat ding om je ene oor? Ik moet er wel predikanten enz. mee tevreden houden...
                              Als *** tevreden is, dan hoort de predikant toch ook tevreden te zijn hé? En *** hoort alles. Maw van dat haedsetje zal het niet afhangen.

                              LD systems heeft goed materiaal voor geen geld. Line 6 ook maar kost iets meer maar is wel een stuk beter.
                              Last edited by frederic; 18-04-17, 22:32.

                              Comment

                              Working...