actieve speakers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan van Duren
    • May 2004
    • 204

    actieve speakers

    Hallo,
    Voor ons band gebruiken wij RCF ART 310 A MK III met een DSP systeem actieve speakers. Aangezien wij in kleine en grotere zalen spelen ben ik benieuwd naar het volgende.
    Is het gebruikelijk om het volume van de speakers geheel open te zetten of is bijv. 50% open ook prima. Gaan de speakers en/of de DSP anders reageren met of versterker geheel open of half dicht.

    alvast bedankt voor de antwoorden.

    Jan van Duren
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #2
    Jan, ik heb een hele reeks RCF ART speakers , bij mij staan die altijd op max volume .
    Ik regel de input altijd met de mengtafel , lijkt mij logisch omdat ( stel je moet ergens iets meer volume hebben op een bepaald moment ) het makkelijker is om dit te regelen.
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Ik zet die ook altijd maximaal open. Heet voordeel is als je digitaal mixt dan enkel de master output meer of minder moet zetten volgens de locatie.
      De mix zelf kan blijven staan als basis voor de klus. (Bij vaste band wel te verstaan)

      Comment

      • Jan van Duren
        • May 2004
        • 204

        #4
        bedankt voor jullie reactie. Zal het voortaan zo doen.

        Comment

        • drummerke
          • Oct 2006
          • 432

          #5
          Voor zover ik weet regel je enkel het ingangsvolume met je draaiknopje op je rcf en niet of de versterker op volle toeren draait.
          Anyway, ik zelf heb zelden mijn vroegere RCF 722A voluit open gezet met de reden dat er dan alleen maar ruis toeneemt en dat de master op mijn mengtafel dan op 2 bleef staan (niet echt handig om te mixen). Je moet wel altijd zorgen voor reserve maar als je op een kleine plaats speelt vind ik het aangenamer om de speaker zelf wat zachter te plaatsen.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Het volume van je speakers helemaal open zetten en vervolgens op je mengpaneel alleen de onderste cm van de master kunnen gebruiken schiet ook niet echt op.
            Zet dan de knop op je speaker half open, dan heb je inderdaad minder ruis en klopt de gain structuur weer van de hele keten.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • Jan van Duren
              • May 2004
              • 204

              #7
              bedankt voor jullie reacties. Ik ga wel wat proberen. Kijken wat handig is. Wat Musicxtra zegt, zit ook wat in. Heb de speakers afgelopen weekend voor het eerst optimaal gebruikt tijdens een openlucht feestje en stond te kijken over de power die er uit komt.

              Comment

              • DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

                #8
                Check goed of de input sensitivity (LINE MIC) goed staat, indien op mic, ja dan krijg je het effect van drummerke.

                Twijfel?
                Zet er heel zacht een signaal op, zodat je de speaker net hoort, zet de input sensitivity schakelaar (LINE MIC) in de andere stand en als het dan harder gaat stond de schakelaar in 1e instantie goed, zet hem dan terug.
                Als het ineens zachter gaat, laat hem dan zo staan en voer het signaal op, je potmeter kan dan waarschijnlijk wel open.
                Voordeel van een open potmeter is dat beide kasten als het goed is even hard gaan, ergens halverwege is dat een stuk moeilijker.

                Comment

                • sjig
                  • May 2012
                  • 909

                  #9
                  Originally posted by DJ Antoon
                  Check goed of de input sensitivity (LINE MIC) goed staat, indien op mic, ja dan krijg je het effect van drummerke.

                  Twijfel?
                  Zet er heel zacht een signaal op, zodat je de speaker net hoort, zet de input sensitivity schakelaar (LINE MIC) in de andere stand en als het dan harder gaat stond de schakelaar in 1e instantie goed, zet hem dan terug.
                  Als het ineens zachter gaat, laat hem dan zo staan en voer het signaal op, je potmeter kan dan waarschijnlijk wel open.
                  Voordeel van een open potmeter is dat beide kasten als het goed is even hard gaan, ergens halverwege is dat een stuk moeilijker.
                  Je zou ook kunnen kijken op welke stand hij staat, dan weet je het ook
                  Maar idd, dan krijg je er ineens 40 dB bij dus dat gooit alles aardig om zeep...

                  Comment

                  • Jan van Duren
                    • May 2004
                    • 204

                    #10
                    maak jullie niet ongerust. Alles staat in de juiste stand.
                    Last edited by Jan van Duren; 14-09-16, 06:56.

                    Comment

                    • DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

                      #11
                      Originally posted by sjig
                      Je zou ook kunnen kijken op welke stand hij staat, dan weet je het ook
                      Maar idd, dan krijg je er ineens 40 dB bij dus dat gooit alles aardig om zeep...
                      Nou, daar ging het dus om, ik heb eens een discussie gehad en de beste meneer wist zeker dat de schakelaar goed stond. Helaas had hij ongelijk, via bovenstaande manier toen maar aangetoont.

                      Comment

                      Working...