Midas M32 front=monitor setup

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

    Midas M32 front=monitor setup

    Hoi

    Ik heb een nieuwe m32 rackmixer gekocht om te gebruiken als monitortafel.
    Nu heb ik al het een en ander geprobeert maar ik krijg he tniet aan de praat.
    ik heb een 32 in en 16 uit stageblok een grote m32 en een rackmixer
    Ik heb het volgende geprobeert
    van de stageblok naar de monitortafel naar aes50 A in en aes50 B uit naar de fronttafel
    maar hij ziet geen inputs

    Wat doe ik verkeerd of hoe moet ik dit instellen ?

    Alvast bedankt
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Welke tafel ziet geen inputs ??
    welk stageblok heb je ?

    Comment

    • drbeat
      • Jun 2012
      • 671

      #3
      Originally posted by Pipping
      Hoi

      Ik heb een nieuwe m32 rackmixer gekocht om te gebruiken als monitortafel.
      Nu heb ik al het een en ander geprobeert maar ik krijg he tniet aan de praat.
      ik heb een 32 in en 16 uit stageblok een grote m32 en een rackmixer
      Ik heb het volgende geprobeert
      van de stageblok naar de monitortafel naar aes50 A in en aes50 B uit naar de fronttafel
      maar hij ziet geen inputs

      Wat doe ik verkeerd of hoe moet ik dit instellen ?

      Alvast bedankt
      Ook hier, google is your friend, de x32 familie en de m32 familie zijn in principe gelijk zeker kwa routing...

      https://musicgroup-prod.mindtouch.us..._configuration en daar staat het prachtig uitgelegd.....

      Overigens staat het ook in de manuals.. dus RTF!! 😜
      Niet boos bedoeld overigens...

      Maar volg die stappen. En kijk goed hoe eea in de routing in de tafel staat...... zowel op de tafels als op de stagebloks zie je wat er is aangesloten en of hij a of b is...

      Een kind kan de was doen... weet niet waar je vandaan komt maar als je in de buurt van dordrecht woont kan ik best wel even helpen en uitleggen. Ik zelf heb de X32 producer met een S16... zelfde principe...
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

      Comment

      • PvG
        • Sep 2012
        • 979

        #4
        Op de m32r onder routing:
        aes50 A toewijzen aan inputs en
        aes50 A een-op-een doorsturen naar aes50 B.
        Verder kan het handig zijn headamp control op de m32r door te geven naar de foh tafel. Is een vinkje in een van de routing tabs uit mijn hoofd.

        Kijk ook even onder setup wie clock master is. Mijn advies: maak de mixer het dichtst bij je stage block master (wss de m32r) en dus de foh tafel slave. De sync ledjes moeten overal groen zijn!
        Last edited by PvG; 07-09-16, 20:44.
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

        Comment

        • drbeat
          • Jun 2012
          • 671

          #5
          Overigens zou ik wel eens willen weten hoe het werkt met de setup van de grotere midasbroeder tafels en hun stagebloks...
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Er is zojuist nieuwe software uitgebracht, V3.0. Netjes voor een tafel (X32) die er al weer zo'n 4 jaar is...

            Comment

            • Djgertjan
              • Jan 2013
              • 16

              #7
              Een Midas M32 is er pas een dik jaar. En ga aub een M32 niet vergelijken met een X32. Een M32 is toch wel iets meer kwaliteit.

              Comment

              • Hitvision
                • Jun 2003
                • 389

                #8
                Originally posted by Djgertjan
                Een Midas M32 is er pas een dik jaar. En ga aub een M32 niet vergelijken met een X32. Een M32 is toch wel iets meer kwaliteit.
                Behalve de faders en pre-amps ben ik benieuwd naar het verschil..
                Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                Comment

                • Djgertjan
                  • Jan 2013
                  • 16

                  #9
                  Zijn er alvast 2. En wat denk je van klank, degelijkheid, aantal inputs direct op de tafel etc. Groter en duidelijker display en enkele knopjes voor wat directe functies

                  Comment

                  • PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

                    #10
                    Originally posted by Djgertjan
                    Zijn er alvast 2. En wat denk je van klank, degelijkheid, aantal inputs direct op de tafel etc. Groter en duidelijker display en enkele knopjes voor wat directe functies
                    Aantal inputs op tafel is gelijk.
                    Display is even groot.
                    Welke knopjes heeft de M32 extra?

                    Bouw, faders en preamps. That's it.
                    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Op de een staat Midas, op de ander Behringer... Significant verschil voor erg veel mensen.
                      Los daarvan is de M32 voorbereid op een sample frequentie van 96 kHz en voor zover ik kan ontdekken is de X32 48 kHz.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • vester86
                        • Jul 2010
                        • 164

                        #12
                        Gootr verschil vind ik, zit in de layout. Een M32 schijnt betere preamps te hebben maar ik hoor maar weinig verschil. Sowieso als je met stagebox werkt worden/zijn de verschilen al minimaal. Wel een fijne update en hopelijk wordt de verbinding wat betrouwbaarder via de ipad (al kan dat in mijn geval ook aan de ipad of router liggen)

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Lang werden we in de waan gelaten dat er feitelijk weinig of geen verschil is. Wel ik heb beiden vanbuiten en vanbinnen gezien en getest. De M32 is kortweg gezegd een ANDERE tafel.
                          De enige overeenkomst is de software en het concept.
                          Er is niks maar dan ook niks van de hardware die overeenkomt.

                          - Een groot verschil M32 gebruikt net als de Pro 1 - 2 enz Cirrus logic componenten. X32 een onbekend chinees merk.
                          - In de M32 gebruiken ze Neutrik inputs, in de X32 niet herkenbaar.
                          En dat laatste verschil ga je echt voelen als je een jaar of 3 ver bent met beide toestellen.

                          Hier een foto van de binnenkant:
                          Eerste paarse printplaat is van de M32 de tweede geel groene van de X32

                          M32


                          X32:


                          De faders:

                          M32 Dat zijn Penny & Giles faders (PGFM 3200)


                          X32: Alps of Panasonic faders. Dat zijn dus geen encoders, maar gemotoriseerde potmeters. Maw na een jaar of 3 storing

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Heel duidelijk Frederic, die discussie is bij deze dus klaar, de Behringer lijkt op de Midas en daarmee is alles wel gezegd.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

                              #15
                              Sorry Sander, toch een paar onjuistheden rechtzetten... :-)

                              Originally posted by frederic
                              - Een groot verschil M32 gebruikt net als de Pro 1 - 2 enz Cirrus logic componenten. X32 een onbekend chinees merk.
                              - In de M32 gebruiken ze Neutrik inputs, in de X32 niet herkenbaar.
                              X32 gebruikt Cirrus CS5368 en CS4385 met 4580 opamps. Weinig mis mee.

                              X32 gebruikt Neutrik XLR en ethercon van bagger kwaliteit. Geen idee of de Neutriks in de Midas beter zijn. Maar het is wel Neutrik in de X32...

                              Ha, gelukkig is er een nieuw verschil: mogelijk de kwaliteit van de printplaten.
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                              Comment

                              Working...