J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 4 van de 4 Eerste 1 2 3 4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SPS Bekijk Posts
    Wel een beetje kort door de bocht vind ik.
    Uitruisen in een meer algemene zin, betekent volgens mij, dat je met je weergavesysteem een zo vlak mogelijke weergaveresponse in de luisterruimte probeert te bereiken.
    Alleen een paar resonantiepiekjes op de plek van de gebruikersmicrofoons is wel heel beperkt.
    Als de TS begint met een zo goed mogelijke response in de luisterruimte met bv Smaart tools, en daarna nog wat fijnslijpt met notches op bepaalde feedbackpunten ben je toch heel wat beter bezig....
    Het doel is om feedback te voorkomen, dat kan op de 'wetenschappelijke' manier maar daarvoor heb je wel Smaart en de nodige kennis zowel Smaart als systeem tuning nodig, ik ben er voorzichtig vanuit gegaan dat TS beiden niet heeft.
    Een 'recht' systeem wil ook nog helemaal niet zeggen dat je klaar bent, uiteindelijk zul je na het Smaarten nog steeds alle feedback frequenties van de gebruikte microfoons op moeten zoeken omdat die microfoons niet vlak zijn en zich ook niet bevinden op de plaats waar je met je Smaart het systeem hebt 'rechtgetrokken'. Het is dus helemaal niet gezegd dat het resultaat met gebruik van Smaart beter zal zijn dan wanneer het zonder gedaan wordt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Standaard

Zoals gezegd hebben wij erg goede ervaringen met de Samson headsetjes SE50. Kosten rond de 120 euro en klinken heel best. Het is wel een headsetje op 1 oor. Ik plak ze altijd wel even vast voor de zekerheid... Zit ook een geinig koffertje bij om de boel netjes en complet te houden.

Over de feedback: ik heb goed ervaringen met een eq als insert op een subgroep. Ik zet de eq helemaal vlak en draai de versterking zo hoog dat de boel gaat rondzingen. In het begin had ik er een frequentie analyser op de laptop om te zien welke frequentie het betrof. Nu hoor ik het wel ongeveer. Die frequentie(band) druk je naar beneden. 6 db is vaak genoeg. Zo ga ik meestal 3 of 4 frequenties door. Dan kan je behoorlijk verder uitsturen! Ik noem dit zelf 'uitfluiten' maar er zal ongetwijfeld een officiële naam voor zijn...
    De EQ dus op een subgroep waar ik dan alleen de risico mic's over laat lopen. Dan beschadig je de andere bronnen niet door dit trucje...
    Laatst gewijzigd door richardv; 02-12-16 om 22:18.

Ingeschreven
    Nov 2009

Standaard

Klankmatig ontlopen ze mekaar niet veel, de d:fine 66 (opvolger 4066) heeft afneembare kabel, qua degelijkheid ontlopen ze elkaar niet zo veel.

Labels voor dit Post

Forum Rechten