Presonus RM16 ai

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Emilevan
    • Aug 2016
    • 1

    Presonus RM16 ai

    Ik heb sinds 2 dagen deze digitale mixer welke ik voor in-ear ga gebruiken.
    Om te testen heb ik ff 3 mics aangesloten op de inputs en een sennheiser IEM G3 op aux1
    Normaal gesproken, als alle aux sends dicht staan zou ik geen geluid op mijn in ear moeten krijgen.
    Nu is het zo dat als ik op aux 1 de schuifjes open zet, ik óók op aux 2, 3, 4 enz. geluid krijg, zonder dat er een schuif openstaat op dat aux kanaal...
    Ik kan in de manual hier niets over vinden en op internet ook niet.

    Weet iemand wat ik verkeerd doe?

    Greets,

    Emile
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    aux op pre zetten

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      Pre of post maakt niets uit, als de send van een aux dicht staat zal er niets behoren te klinken. Wanneer deze op post staat zal er enkel wat te horen zijn als ook de kanaalfader open staat.

      Staat de routing van de mixer wel goed of stuurt die aux 1 ook naar outputs 2, 3, 4, enz (fysieke outputs hoeven namelijk niet per definitie de auxen te zijn zoals jij misschien verwacht)?
      Als ik het zo lees lijkt het namelijk een routing foutje. Digitale mixer outputs zijn veelal vrij te koppelen aan de mixer bronnen. Je kunt de 8 uitgangen dus aan auxen toebedelen maar ook aan je master links/rechts, als direct outputs van kanalen etc. Kijk eens in de routing tab onder setup of elke aux out naar een eigen fysieke output (1-8) gaat of staat bij elke output als bron aux 1.

      Pagina 49 in de software handleiding gaat over de "aux routing tab".
      Last edited by vasco; 25-08-16, 10:18.

      Comment

      Working...