decibelcontrole op internet.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    decibelcontrole op internet.

    decibelcontrole op internet.

    voor mij nieuw.

    lekker belangrijk!
  • vester86
    • Jul 2010
    • 164

    #2
    Voor mij ook, maar op zich wel goed dat ze dit (voor een selecte groep omwonenden) inzichtelijk maken, wij weten allemaal dat iets wat (te) hard lijkt niet per sé (te) hard IS.

    Comment

    • rdreiers
      • Nov 2009
      • 407

      #3
      Na afgelopen weekend voor mij niet nieuw.
      Gemeente Brunssum heeft die systeem nu ook.
      Daar de gebruiksvergunningen zijn gebaseerd op een maximaal aantal db's op een eerste geven wordt daar nu de meet installatie op gezet. Je krijgt dan een website waar je moet inloggen en je kunt zo zien wat je op de eerste gevel produceert.
      Podium stond een honderd meter van de gevel af en de andere kant op, kon dus bijna gas tot oneindig geven.

      Comment

      • GuntherM
        • Jan 2006
        • 163

        #4
        Blijkbaar worden ook op grote festivals, Tomorrowland, linkerwoofer, etc, ook strenger gecontroleerd, de vorige edities konden wij (ongeveer 10km in vogelvlucht) meegenieten, dit jaar totaal niks gehoord en gevoeld.
        Enkel de soundcheck vorige week donderdag hebben we gehoord, vrij hard zelfs.
        Maar de eerste vraag die me te binnen schiet, is hoe ze dat gaan berekenen met omgevings variabelen indachtig?
        Een voorbij rijdende motor produceert namelijk ook wel wat decibels, of zoals in mijn geval een rijdende tram die vlot de 90db haalt.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Je kunt vrij eenvoudig het omgevingslawaai cancellen zodat je alleen de muziek meet.
          Op 10 km afstand hoeft de wind maar een iets andere richting te hebben en je hoort niets of juist alles dus daar kun je geen betrouwbare conclusie uit trekken.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Dit is er al weer wat jaren, het nieuwe is dat in dit geval blijkbaar de inlog vrij gegeven is.
            Er zijn meer plaatsen waar continu gemeten word. Soms word het verlenen van een nieuwe vergunning mede afhankelijk gemaakt van wat er het voorgaande jaar gemeten is.

            Safeandsound speelt daar ook op in:
            Een ervaren partij voor stabiele en veilige techniek rondom communicatie, internet, camerabewaking en geluidscontrole.

            Comment

            • qvt
              • Oct 2009
              • 721

              #7
              Niet nieuw dit, wel handig. Ik weet uit eigen ervaringen dat zowel Tilburg als Den Bosch ook zulke systemen hebben rondom evenementenlocaties, kan handig zijn.
              There is no substitute for imagination

              Comment

              • GuntherM
                • Jan 2006
                • 163

                #8
                de wind stond steeds vanuit het westen en TML is zuidelijk gelegen, Guy Deprez, een oud collega van mij vindt ook dat er minder luid gespeeld is.
                Wellicht omdat de soundcheck al te luid was? In elk geval waren er weer wat klachten van omwonenden. En TML zou graag volgend jaar weer twee weekends willen organiseren.
                Ik heb er in elk geval een dubbel gevoel bij. Langs de éne zijde het plezier van duizenden fans en langs de andere zijde overlast in de buurt.

                Comment

                • MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

                  #9
                  De gestelde limieten in de vergunning staan eigenlijk los van t feit of iemand overlast ervaart.

                  Je kunt als evenement dus je best doen en ruim binnen de gestelde kaders blijven en toch kunnen onwonende dan overlast ervaren.

                  Comment

                  • GuntherM
                    • Jan 2006
                    • 163

                    #10
                    Originally posted by MarkRombouts
                    De gestelde limieten in de vergunning staan eigenlijk los van t feit of iemand overlast ervaart.

                    Je kunt als evenement dus je best doen en ruim binnen de gestelde kaders blijven en toch kunnen onwonende dan overlast ervaren.

                    Dat is dus wat ik wou zeggen

                    Comment

                    Working...