Soundcraft Ui16 ervaringen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    Soundcraft Ui16 ervaringen?

    Overweeg om een Soundcraft Ui16 aan te schaffen naast mijn Presonus 16.4.2 tafel.
    Met name het kleine formaat en geen Multi meer nodig en de mooie user-interface die op alle browsers werkt spreken mij aan.
    Ok, 12 mic inputs ipv 16, maar het is juist voor de kleine gigs leuk mee te nemen.

    Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Ui16 (of Ui12)?
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • jjaann3
    • Sep 2008
    • 3

    #2
    Originally posted by SPS
    Overweeg om een Soundcraft Ui16 aan te schaffen naast mijn Presonus 16.4.2 tafel.
    Met name het kleine formaat en geen Multi meer nodig en de mooie user-interface die op alle browsers werkt spreken mij aan.
    Ok, 12 mic inputs ipv 16, maar het is juist voor de kleine gigs leuk mee te nemen.

    Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Ui16 (of Ui12)?
    Hey, heb het al enkele optredentjes gebruikt.
    Is goed materiaal voor de prijs. doet zeker wat moet al werkt het naar mijn mening iets trager dan een echte tafel. Is ook minder leuk aangezien je geen echte faders voor handen hebt vind ik persoonlijk.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Lijkt een erg compleet mengpaneel alleen is mixen op een Ipad echt niet te doen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Voor een groepje van 2 man en een paardenkop perfect bruikbaar.

        Comment

        • GuntherM
          • Jan 2006
          • 163

          #5
          Wow, is dat ook een mix console? Mijn idee zou het handig zijn om via midi faders ter beschikking te hebben, als dat zou gaan uiteraard?

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            #6
            Lukt wel op een Behringer XR16... Ik heb een BCF2000 middels MIDI gekoppeld op de XR16. Middels de "learn" functie op de BCF zijn faders/knoppen te programeren

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by jakkes72
              Lukt wel op een Behringer XR16... Ik heb een BCF2000 middels MIDI gekoppeld op de XR16. Middels de "learn" functie op de BCF zijn faders/knoppen te programeren
              Is het dan niet veel slimmer om gelijk een mengpaneel te kopen met echte faders?
              Een MIDI kabel mag volgens mij ook niet langer zijn dan 5 meter dus je schiet er niet veel mee op.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

                #8
                Dat bewuste mixertje word regelmatig gebruikt voor een klein poppentheather. Mixertje met draadloos staat dan achter de poppenkast. De BCF staat dan boven op de flightcase. Zeer compact, alleen de schuiven is voldoende voor hun. Helaas nog niet iets gezien hoe ik de BCF aan de Ipad kan koppelen om dan verder op de schuiven te bedienen...

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Nog geen Ipad met MIDI aansluiting gezien. :P
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

                    #10
                    Dank voor alle reacties.
                    Het is zoals Frederic al aangeeft vooral voor de echt kleine dingen.
                    Dus: acou gitaartje met zanger(es) en key, een paar sprekers, koortje met solist enz.
                    Voordeel is dat hij veel kleiner is dan mijn tafel, en dat er geen Multi nodig is.
                    Scheelt veel ruimte en gewicht in m'n Focus.
                    Met m'n presonus ook wel eens gewerkt met de tafel naast podium, laptop via firewire, met wifi naar laptop in de zaal + iPad. Werkte best wel.
                    Maar dat is een hele toestand natuurlijk veel opbouwgedoe.

                    Dit is de eenvoud zelve. En ik kan met 2 tablets werken met verschillende faderkeuzes bijv.

                    Volgens mij heeft de XR16 maar 8 mic ingangen?
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #11
                      Maar die oude ziekte komt toch wel weer boven.
                      Soundcraft Ui16, maar met maar 12 mic inputs.

                      Comment

                      • vester86
                        • Jul 2010
                        • 164

                        #12
                        Originally posted by MusicXtra
                        Nog geen Ipad met MIDI aansluiting gezien. :P
                        Niet ingebouwd, maar er zijn tegenwoordig al wel interfaces te krijgen die werken op de ipad EN MIDI ondersteunen.
                        Niet de meest logische manier, dan zou ik eerder de ui16 gebruiken en die met zowel de ipad als de BCF bedienen, beide via hun eigen connectie

                        Comment

                        • Diems
                          • Oct 2012
                          • 8

                          #13
                          Ik gebruik 'm al enige tijd als drummer / geluidsman weekend warrior en ben er zeer te spreken over. vooral de interface is heerlijk. Onderstaand een stuk welke ik tijd geleden heb gepost op new-line. De soundcraft is helaas niet aan te sturen met MIDI door de GUI binnen de HTML browser. De X-Air van Behringer kan bv via de X-touch midi controller worden bestuurd.

                          Hallo Allemaal,

                          Ik ben in het bezit van een Soundcraft ui16. Persoonlijk erg leuk ding met een fantastische (!!!!) (html5) interface. Geen app nodig, gewoon met elk apparaat via de browser de UI bedienen. Na het volgen van de lange post op gearsluts en zelf wat optredens gedaan te hebben, komen er na een lang verhaal maar eigenlijk 2 dingen naar voren welke echt een nadeel genoemd kunnen worden.

                          - Noise
                          De Ui preamps hebben behoorlijke noise als de gain boven ongeveer +27 db komt. De noise wordt helemaal erg wanneer phantom voeding gebruikt wordt. Voor stille omgevingen is dit geen optie. Cafe, rock bandjes, weekend gigs, geen probleem. Ook gebruik van microfoons met hoge gevoeligheid, kunnen door de lagere gain settings het probleem minimaliseren.

                          - Wifi
                          De ingebouwde wifi van de ui is in 1 woord k**.
                          Na een firmware update is weleens waar een dhcp probleem verholpen maar bereik en stabiliteit is nog steeds k**.
                          Mijn persoonlijke ervaring is dat een externe router een prima optie is. De ui wordt dan met een kabel op de router aangesloten. Ik maak dan op de externe router gebruik van de 5ghz band om 2.4ghz drukte te omzeilen. Ook instelling van statische IP's maakt het geheel meer overzichtelijker. Je zou tevens kunnen opteren om 1 DHCP ip adres uit te geven zodat enige verdere aanlog pogingen op je router geen client kunnen worden naast je eigen remote device. Een vaste utp kabel direct naar pc/laptop en uitzetten van wifi geeft de meest betrouwbare bediening.

                          Mogelijk kennen jullie al de thread op gearslutz waar ook vergelijk met de X-Air te lezen is. Ik weet de uitkomst al maar zal deze hier niet verklappen

                          Mocht je al het wel en wee willen nalezen, onderstaand de link.
                          https://www.gearslutz.com/board/live-sound/1002062-anyone-get-soundcraft-ui16-yet.html

                          Comment

                          • SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

                            #14
                            Ik denk dat ik toch maar voor de X-Air ga. Maar dan moet het de 18 worden. Heeft 16 pre's. de X-air 16 heeft er maar 8.
                            Gelijk wel een stukje duurder.. maar ja.

                            De vergelijkingen van de pre's vallen zodanig beter uit bij de Behringer dan de SC, dat de keuze snel gemaakt is....
                            Jammer hoor. De SC paste mooi in mijn (fin.) plaatje met 12 pre's....

                            Maar ja, geluidskwaliteit gaat voor alles.
                            Bedankt Diems voor de links!
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Waarom ga je er van uit dat de X-Air betere preamps heeft?

                              Comment

                              Working...