Monitoren toetsenist Doe-Maar Pinkpop 2016

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brammh
    • Mar 2006
    • 11

    Monitoren toetsenist Doe-Maar Pinkpop 2016

    Weet iemand welke monitoren de toestenist van doe-maar gebruikte op PP2016?
    Zie 't net op tv. 2 kleine (lijkt iets van Synco).


    thanks,
    bram
  • knorrepot
    • Oct 2009
    • 234

    #2
    Originally posted by brammh
    Weet iemand welke monitoren de toestenist van doe-maar gebruikte op PP2016?
    Zie 't net op tv. 2 kleine (lijkt iets van Synco).


    thanks,
    bram
    2 "hotspotjes" van synco ;-)

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Lijken ook verdacht veel op Meyer Sound MM4 kubusjes.

      Comment

      • rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

        #4
        Synco Cube 5

        Heb ze bij ampco een keer gezien, kon na de l'acoustics 5" niet uitblijven natuurlijk.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Is ook heel erg praktisch om dit soort melkpakjes te hebben en er komt nog een verassend geluid uit ook.
          Nadeel van de LA kastjes is dat je de speakers in een AH tas mee kunt nemen maar vervolgens een 19" rackje nodig hebt voor de bijbehorende amp. :P
          Ik heb de Coax6 hiervoor, net een fractie groter maar wel met onboard DSP en amp.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Robert H
            • Jan 2006
            • 378

            #6
            Originally posted by MusicXtra
            Is ook heel erg praktisch om dit soort melkpakjes te hebben en er komt nog een verassend geluid uit ook
            Hoe praktisch en goed het ook mag zijn, de rest van de band (en 90% van de wereldtop) weet tenminste wél hoe het anno 2016 met monitoring werkt... .

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Verklaar je nader

              Comment

              • Robert H
                • Jan 2006
                • 378

                #8
                Originally posted by MarkRombouts
                Verklaar je nader
                Ik kan me als monitormixer/muzikant echt niet voorstellen waarom je vandaag de dag nog zonder inear zou willen spelen. Even afgezien van één of andere bizarre medische indicatie. Dat geneuzel van 'ik wil de druk van een speaker voelen' of 'ik kan niet tegen dat directe geluid' moet nu toch wel een keer afgelopen zijn. De techniek en mogelijkheden zijn zó ver ontwikkeld dat iedereen naar volle tevredenheid gebruik kan maken van inear. Je kunt ze krijgen met ambience kanalen, je kunt desgewenst effecten mee laten lopen, je hebt zelfs apparaten die er een pseudo 3D mix van maken, etc.

                Comment

                • MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

                  #9
                  Blijft de keuze van de artiest volgens mij. Er zijn nog talloze acts die tevreden gebruik van monitors maken.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by Robert H
                    Ik kan me als monitormixer/muzikant echt niet voorstellen waarom je vandaag de dag nog zonder inear zou willen spelen.
                    Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je niet met in-ears wilt spelen....
                    Is je mix niet goed, dan kun je ook echt niet horen wat je wilt horen, met floortjes kun je nog op een andere plek gaan staan.
                    Tref je als muzikant een tech die het niet snapt dan loop je nogal wat risico dat het te hard gaat en dan heb je al snel een probleem.
                    Wat je ook voor technische hoogstandjes in in-ears bouwt, het blijft onnatuurlijk, zat muzikanten kunnen daar niet goed tegen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      Kom op, dit weet je zelf ook wel he?
                      Luister je thuis met in-ears naar de TV of in de auto met in-ears naar de radio?

                      In-ears zijn een technische oplossing voor een technisch probleem.
                      Als toetsenist is een vleugel de normstellende toetssteen voor goed geluid. Als drummer een akoestische set trommels. En als gitarist een kale gitaarsetup. DIE beleving wil je.

                      Er zijn allemaal duidelijke redenen om geen vleugel mee te nemen. En lekker met dopjes in je oren te gaan zitten. Maar kom op. “echt niet voorstellen waarom je vandaag de dag nog zonder inear zou willen spelen. “???

                      JUIST als ik op een groot podium sta, dan blijft de DI-setup thuis en neem ik een compact buizenversterkertje mee. Dan is er eindelijk ruimte voor het geluid om "weg te kunnen" zodat je niemand stoort
                      Waarom neem ik dan het ding mee? Omdat je dan ineens weer een instrument gebruikt in plaats van een “technische oplossing om, zonder hoorbaar geluid te maken, toch het publiek te laten denken dat je op een instrument speelt”. Je krijgt er dan namelijk instant een palet aan klankkleuren en instrumentmogelijkheden bij. Ook als je eenmaal achter een vleugel hebt gezeten dan weet je dat speakers en samples dat pis-slecht imiteren. Het is pas in de zaal dat het verschil wegvalt. NIET op het toneel. En op het toneel is het in plaats van een gevecht tegen de begrenzingen van techniek ineens een rewarding experience. Je krijgt hulp van het instrument. Waarom denk je dat er shakers gebruikt worden? Niet omdat muzikanten zo graag die kilos en kilowatts meenemen. Maar omdat de impact van geluidsdruk wat doet. Je hoort het instrument niet alleen. Al je lichaams-sensoren voelen het verschil in je toucher. Dat speelt makkelijker ja.

                      Ik speel al bijna 10 jaar meestal op in-ears. eenvoudig omdat je in de kleinere optredens waar je als coverband staat alleen op die manier tot een optimale zaalmix komt met een grote band met blazers.
                      Maar elke keer als je met een kwartet in een kroeg gewoon zonder PA staat. Een ploegje ervaren muzikanten bij elkaar. Met een compact setje spullen. En een beetje discipline? Dan heb je een zalige natuurlijke balans van de instrumenten en zanginstallatie. En direct geluid van de bron. Dat is het sonisch nirvana. Alles klopt en gaat moeiteloos omdat dan de hele volumeketen gewoon 100% in de drumstokken/vingers zit. Het publiek hoort gewoon rechtstreeks het geluid van je setup. Precies zoals je in gedachten hebt. Geen snoeren, microfoonkeuzes, AD/DA conversies, latency, faseverschillen tussen bas en top, geen plastic in je oren. Gewoon instrumenten die samen in de lucht blenden. aaaaaahhhhh
                      Last edited by showband; 14-06-16, 16:41.
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • rdreiers
                        • Nov 2009
                        • 407

                        #12
                        Podium balans, dat is het juiste toverwoord. Als de band in balans met elkaar kan spelen gaan floors prima. Met de ik zit op een eiland bandjes van tegenwoordig of kijk eens, mij. Marschall staat op 12 en de vocals hebben in-ear om niet doof te worden. Heb je geen keuze. Ik ga al een paar jaar in de stevige band wereld mee. Podium volumes van 110 en meer is mij niet vreemd. Daar zie ik gewoon dat in-ears komen om nog te horen wat ze moeten horen.

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          mee eens. In-ears zijn een technische oplossing voor een technisch probleem.... die een gevolg is van een disciplineprobleem. Of een gebrek aan instrumentbeheersing/speeltechniek.

                          Als je als toetsenist in de HMH piano gaat spelen bij een ervaren ouwe rottenband als doe maar? Dan is het niet raar om gewoon een fijn setje spotmonitors te gebruiken in plaats van doppen in je oren. Dan maak je het allemaal stukken leuker mee.
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Originally posted by showband
                            mee eens. In-ears zijn een technische oplossing voor een technisch probleem.... die een gevolg is van een disciplineprobleem. Of een gebrek aan instrumentbeheersing/speeltechniek.
                            Da's wat erg kort door de bocht, er zijn ook genoeg situaties te bedenken waarbij in-ears dingen mogelijk maakt die zonder echt niet mogelijk zijn.
                            Op een groot podium bijvoorbeeld kan een muzikant vrij bewegen en goed blijven horen wat hij wil horen, afgelopen weekeind ook een mooi voorbeeld; Guus Meeuwis die zingend het hele veld rondloopt, onmogelijk zonder in-ears.
                            Een festival band kan met in-ears en een eigen monitortafel razendsnel inprikken en spelen, muzikanten kunnen makkelijk met een click track spelen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • showband
                              • May 2001
                              • 4524

                              #15
                              ach, nog eens bij Ray Charles live met een bigband mogen staan....
                              Die deed het voor 1200 man gewoon zonder PA. 3 microfoons. Een voor hem en twee voor de 5 zangeressen en de solisten die er even voor naar voren moetsen lopen.
                              Een trompettist liep ook nog even een rondje door de zaal.

                              En iets groter liepen de heren wireless solisten ook voor de in-ears door het publiek hoor. Denk aan david lee roth die op een gezadelde microfoon met 8 dragers door de stadions heen gedragen werd. Of met een surfboard door de zaal vloog



                              Ik ben zeker niet tegen de geneugten van in-ears. En elke keer dat ik weer eens inval bij een conventioneel monitorend bandje, waarbij je weer eens ergens onder stenen bogen in een of ander k*tkasteel staat te spelen. Nou dan baal je als een stekker zonder die dingen.

                              Maar om het nu liever dan wat volumecontrole en nearfield monitoring te hebben? Dat hoeft totaal niet.
                              lekker belangrijk!

                              Comment

                              Working...