Geluid kunstschouw

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Techfan
    • Mar 2016
    • 8

    Geluid kunstschouw

    Beste forummers,

    Ik ben gevraagd voor het helpen met het volgende idee:
    Begin Juni vind er een week lange kunstschouw plaats in een bos.
    De eigenaar zou het leuk vinden om vanuit drie hoeken in het bos "jambe geroffel" te laten horen, met als doel een spooky effect.
    De afstanden tussen de punten zijn ongeveer 200 meter.
    De bedoeling is dat uit elk punt het zelfde geluid klinkt en dat je op elke plaats in het bos de drie punten hoort.

    Het makkelijkste is het neerzetten van drie passieve speakers die verbonden zijn in een centraal punt.
    Maar toch, ik vraag het gewoon.
    Hoe kan dit het beste gedaan worden?



    mvg. Techfan
  • Fridge
    • Mar 2002
    • 153

    #2
    met die afstanden lijkt een 100V systeem me wel the way to go. Maar, je statement dat je op elk punt in het bos de drie punten hoort lijkt me lastig haalbaar. Als je sterk dichterbij 1 van de drie punten komt gaan de andere punten al snel op de achtergrond raken.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Hoeft niet persé een 100 volt systeem te zijn, passieve speakers zou ik afraden, actieve speakers kun je makkelijk over die afstanden gebruiken.
      Enige nadeel is dan wel dat je op ieder punt ook 230V moet hebben, doe je dat met aggregaten dan zul je er een galvanische scheiding (DI box of trafo) tussen moeten zetten.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • Fridge
        • Mar 2002
        • 153

        #4
        uiteraard hoeft het niet per-se 100V te zijn. Maar in de gegeven situatie lijkt me het leggen van die afstanden 230V de situatie niet echt makkelijker maken. Lange afstanden gevoed vanuit 1 positie is toch echt een typische 100V toepassing !?

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by Fridge
          uiteraard hoeft het niet per-se 100V te zijn.
          Helemaal mee eens, maar dan moet je wel beschikken over een 100V installatie en ik vraag me af of je daarmee voldoende laag kunt krijgen om djembé's (neem aan dat het om djembé's gaat) te laten horen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Neutrik Xirium en wat gepowerde speakers. Je moet wel elektriciteit hebben. Of speakers met batterijen.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by frederic
              Neutrik Xirium en wat gepowerde speakers.
              Met een bereik van 30m kom je niet ver.....
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • SPS
                • Mar 2004
                • 1662

                #8
                Iedereen komt met opties voor de spullen aandragen, maar helaas nog niemand die suggesties doet voor de vraag van TS?
                Namelijk, hoe krijg ik uit drie punten die 200 meter uit elkaar liggen een zodanige ervaring dat alle drie punten overal hoorbaar zijn.

                Over volume wordt nog niet gesproken, maar ik zou me kunnen voorstellen dat het echt niet hard moet. <60dBa??
                Het is per slot van rekening kunst in een bos.

                Vraag is of dit überhaupt goed mogelijk is. Met name de eis van "alle drie punten overal hoorbaar"
                Niet alleen niveauverschillen, maar ook looptijden zullen voor een flink Haas-effect zorgen.

                Wie o wie durft dit aan?

                Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  Bel de lokale muziekschool en huur voor een prikkie drie echte djembespelers.

                  Dan ben je klaar.
                  -Kost minder dan accugevoede technische rotzooi gaan ritselen. Plus technici
                  -beter geluid
                  -gegarandeerd storingsvrij, nul ruis/brom enz
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

                    #10
                    Originally posted by showband
                    Bel de lokale muziekschool en huur voor een prikkie drie echte djembespelers.

                    Dan ben je klaar.
                    -Kost minder dan accugevoede technische rotzooi gaan ritselen. Plus technici
                    -beter geluid
                    -gegarandeerd storingsvrij, nul ruis/brom enz
                    Toppie!!
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Originally posted by showband
                      -Kost minder. Plus technici
                      -beter geluid
                      -gegarandeerd storingsvrij, nul ruis/brom enz
                      Dat het minder kost is de vraag...
                      Beter geluid hangt er maar net vanaf hoe goed ze zijn.
                      Storingsvrij??? Wat als er een niet op komt draven?
                      Brom??? De spelers kunnen best brommen als ze het niet naar hun zin hebben.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

                        #12
                        Hoe hard moet het ? Is er ook veel ander geluid, of zijn de andere kunstvormen stil ?
                        Hoe groot is het gebied precies, de afstanden zijn 200m, is het een driehoek ?

                        Hoe lang gaat het geheel open, per dag, maar ook totale periode ?

                        Als je het met accu speakers kunt doen is het niet zo moeilijk. Deze hebben vaak een ingebouwde SD/usb speler. Allemaal tegelijk op play zetten en daarna uitlopen in het bos, gezien de waarschijnlijk grote afstanden hoeft het niet super in sync te zijn volgens mij.

                        Maar dat gaat alleen als bovenstaande vragen het toelaten, qua gebruiksduur, volume e.d.

                        Comment

                        • Carl
                          • Nov 2000
                          • 907

                          #13
                          En toegevoegde vraag: in welke regio?
                          Ik heb 16 100Volt boxjes en zat kabel, wellicht bruikbaar. Ik heb alleen niet veel zin om er 400km voor te rijden. (of het moet heeeel erg goed betalen, hihi)
                          3 clustertjes van 5 kastjes geeft wel aardig volume denk ik. Drumgeluid gaat ook wel werken, klinkt zeker beter dan hoorns voor muziek.

                          Comment

                          • Techfan
                            • Mar 2016
                            • 8

                            #14
                            Bedankt voor de reacties,

                            Het volume hoeft niet hoog te zijn. Rond 60dBa ongeveer.
                            Om deze reden willen we niet veel huren. (Als het maar te horen is)
                            We gaan opzoek naar een paar passieve "wegwerp" speakers die genoeg zijn voor die week.
                            Dit bespaard kosten en we hoeven ons geen druk te maken over het feit dat ze een week buiten staan.
                            Echter, ik ben benieuwd of de aansluiting gaat lukken over 100 meter. Qua weerstand etc.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Da's grappig; je vraagt hier advies, dat advies is dat je beter geen non-powered speakers gebruikt, en wat ga je doen....
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...