Hulp gezocht ivm aansluiting Subs en tapkasten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peerken
    • Apr 2016
    • 1

    Hulp gezocht ivm aansluiting Subs en tapkasten

    Hallo, wie kan mij helpen.

    ik ben sinds een week in het bezit van twee nieuw alto professionel tourmax 18 Subs van 4 ohm met vaste ingestelde crossoverfilters.

    Daarnaast heb ik 2 soltons mf300l. Van 300 rms met eveneens ingebouwde vaste crossoverfilters.
    nu is mijn insteek de sub en de top aan elkaar door te lussen. Maar ik denk dat ik dan een probleem krijg.
    mijn Db hpa2800 versterker levert op 4 ohm 1050 watt en op 8 ohm 650 watt.

    iemand zei mij de signaalkabel te kunnen splitsen zodat een gedeelte naar de 4 ohm sub gaat en het andere gedeelte naar de 8 ohm topkast zodat elkaars cross-overs geen problemen geven. Maar kan dat zo maar een 4 ohm speaker en een 8ohm speaker op 1 kabel zonder te zijn doorgelust.

    graag antwoord voordat ik een en ander naar de. Klote help.

    groetjes peter
    Last edited by peerken; 14-04-16, 18:17. Reason: foutjes
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Ben nog nooit een café tegengekomen waarvan de tap subs heeft.

    Gezien de speakers toch geen hoogvliegers zijn, koop U een 4 kanaals Behringer INUKE met DSP, en regel de crossover filter EQ en limiter daar mee.

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      Je komt wanneer je een 4 en 8 ohm speaker combineert uit om een impedantie van ongeveer 2,666 ohm. Weet niet of deze versterker daar heel gelukkig van wordt. Een extra versterker erbij voor de toppen lijkt mij een betere oplossing.

      Comment

      • Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

        #4
        Vasco, die impedantie optelling gaat niet meer op als het gefilterde speakers betreft. Goed kans dat de amp het gewoon gaat redden. Toch vind ik de inuke een beter plan.
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

        Comment

        Working...