J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 3 Eerste 1 2 3 Laatste

Topic: Jbl SRX 800

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulman Bekijk Posts
    Voor een dance avond en wat tape artiesten lijkt het me wel ok, toen ik er een band op ging doen koste het met teveel moeite om de klank te krijgen die ik zoek. Dat heeft er uiteindelijk toe geleid dat we voor tweedehands la zijn gegaan. Met name de blazers vond in erg indirect klinken hieruit. Daar we het meeste bands en af en toe nederlandse avonden en nog minder vaak een hardcore avond doen is dit voor ons het niet geworden.

Er zullen ongetwijfeld genoeg disco boeren zijn die dit een prima set voor het geld vinden, voor ons ligt de lat gewoon wat hoger.
    En met welke serie heb jij dan gewerkt van jbl?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frederic Bekijk Posts
    "de blazers vond in erg indirect klinken" In dat geval denk ik dat je best eerst achter de knoppen moet gaan kijken wat daar verkeerd loopt.
    Als ze indirect klinken, gaan ze op de beste speakers ook 'indirect' klinken, want dat heeft niks met de speakers te maken.
    Kan wel degelijk dat de ene set veel meer 'in your face' klinkt dan de andere set, is vooral een fase issue en ligt dus wel degelijk aan de speakers.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Kan wel degelijk dat de ene set veel meer 'in your face' klinkt dan de andere set, is vooral een fase issue en ligt dus wel degelijk aan de speakers.
    Faseprobleem ligt niet aan de toestellen (of er moeten al grote constructiefouten in zitten), maar aan verkeerd gebruik ervan of de verkeerde toestellen voor die toepassing.
    Maw de verantwoordelijkheid van deze achter de knoppen.

Ingeschreven
    May 2005

Standaard

Faseprobleem ligt niet aan de toestellen (of er moeten al grote constructiefouten in zitten), maar aan verkeerd gebruik ervan of de verkeerde toestellen voor die toepassing.
    Maw de verantwoordelijkheid van deze achter de knoppen.
    Ik vrees dat het net andersom is, in de tijd van analoge processoren was het een stuk moeilijker als nu om het fase gedrag goed te krijgen, toen had je dit nog veel meer. Nu met dsp's gaat dat een stuk makkelijker, echter is dat geen garantie dat het allemaal wel maximaal klopt.
    Ik ga er vanuit dat je met blazers niet al te gek eq'ed in hun belangrijkste gebied, dus de knoppenman...

Wat ook kan in kleine gelegenheden, is dat ze al zo hard van het podium komen, dat je daar tegen vecht, maw de menging van direct geluid en je pa is niet optimaal.

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Akkoord, maar het zal niet liggen aan het feit dat je JBL of een ander merk gebruikt.
    Dat is dan ergens een conceptueel probleem dat je dan hebt: de verkeerde speakers voor de toepassing.

Wat mij vooral stoort aan JBL SRX en ook VRX, is dat ze snel hard (niet te verwarren met luid) en schreeuwerig klinken.
    Laatst gewijzigd door frederic; 12-05-16 om 14:37.

Standaard

Wat mij vooral stoort aan JBL SRX en ook VRX, is dat ze snel hard (niet te verwarren met luid) en schreeuwerig klinken.
    Is dat niet inherent aan het feit dat het hier om Amerikaanse speakers gaat?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Ingeschreven
    Mar 2004

Standaard

JBL== Just Bloody Loud
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Meyer en EAW hebben dit toch niet.

Standaard

Ik heb een paar mannen op JBL horen mixen en dat was op zijn "zachtst" gezegd (was niet echt zacht +100dBa zeg maar;-) niet verkeerd. Anders gezegd erg goed dus.
    Ik heb ook mannen op Meyer d&b Adamson en meer van de "merken" er een potje van horen bakken.
    Om gelijk een systeem af te branden vanwege een stickertje met een naam er op vind ik nog al wat.......
    Ik heb mijn voor keur maar die ligt meestal boven het gemiddelde budget wat er beschikbaar is voor een feestje/festival.
    Makkelijker gezegd het zal me op dit moment een beetje een biet zijn wat er staat. Ik doe mijn best en sta in dienst van de band en het publiek als die blij zijn na klus prima (factuurtje sturen en op naar de volgende).

Ik ben met het bandje wat ik momenteel doe al Adamson/EAW/RCF/Meyer lyon/Master/Brooklyn Audio en nog wat meer merken tegen gekomen en heb weinig klachten gehoord (af en toe een tikkie hard maar ja ik begin wat ouder te worden ;-)
    Ik heb op alle klussen met dit bandje eigenlijk maar 1 x Smaart aan gezet maar meer om even te kijken of ik vreemde dingen zag daar dat gevraagd werd aan me niet om dat ik dat wilde of zo nodig moest.Er worden momenteel weinig systemen die niet in orde zijn dus luister naar hoe een set reageert en corrigeer het naar de sound die jij mooi vind maw MIXEN en niet te veel zeuren.....

gelukkig hoef ik niet te leven van mixen alleen.......
    Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikejansen1990 Bekijk Posts
    En met welke serie heb jij dan gewerkt van jbl?
    mrx systemen met itech 4000, vond ik zonde van wat het zou moeten kosten, srx 700 met crown macrotech, vind ik wel ok, vrx met itech hd, ging net, helaas geen bas meegevlogen, anders klonk het nog beter, grote vertec als gast techneut, was dik ok, amping de vier kanaals systeem amp, srx800, een keer de 828 met 815 en de 828 met de 835, vond het zoals gezegd middelmatig, voor wat het kost en eruit komt jammer.

Labels voor dit Post

Forum Rechten