Jbl SRX 800

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikejansen1990
    • Feb 2016
    • 14

    Jbl SRX 800

    Hallo,

    Zijn d`r hier mensen die al ervaringen hebben met de nieuwe reeks Srx 800 van Jbl.
    Met namen de dubbel 18 inch - srx 828sp en de srx 815p.

    Graag hoor ik jullie ervaringen hierover.
  • soulman
    • Apr 2016
    • 4

    #2
    Heb ervoor gestaan om het te kopen, heb een demo gehad, top miste ik een hoop in, zang kon me niet overtuigen, bas was niet strak genoeg. Ik vond het het geld niet waard, heb uiteindelijk gebruikt l'acoustics gekocht. Dit set is in mijn ogen weer iets van er komt geluid uit maar voor wat het kost kan ik mijn geld beter besteden.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      JBL is net als Mc Donalds; je kunt het overal krijgen, je overleefd het erop maar daarmee is wel alles gezegd.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Originally posted by MusicXtra
        JBL is net als Mc Donalds; je kunt het overal krijgen, je overleefd het erop maar daarmee is wel alles gezegd.
        Maar op termijn heb je obesitas.

        Comment

        • mikejansen1990
          • Feb 2016
          • 14

          #5
          ok, Niemand anders die dit systeem kent? of toevallig zelf heeft?

          Comment

          • Romano
            • Apr 2016
            • 1

            #6
            Hallo,wij hebben dit systeem de jbl srx 828 sp en de 815 ik moet zeggen wij zijn er zeer tevreden over ,bij ons zingen artiesten erover die zeer te spreken zijn over deze set,gebruiken deze ook veel voor andere feesten wel niet goedkoop maar ieder heeft wel waarschijnlijk iets met eigen merk denk ik

            Comment

            • mikejansen1990
              • Feb 2016
              • 14

              #7
              Heb hem zelf nu ook gekocht en afgelopen week de eerste feesten ermee gedaan. De dubbele 18 inch sub en de enkele 15 inch top. Dit weekend house feestje gedaan met 600 man met 4 toppen en 2 subs. En genoeg Power. En zelfs nog Power over op 't einde... naar mijn mening erg sterk en goed set... dit weekend de eerste artiesten over de jbl ben benieuwd.

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #8
                Originally posted by soulman
                Heb ervoor gestaan om het te kopen, heb een demo gehad, top miste ik een hoop in, zang kon me niet overtuigen, bas was niet strak genoeg. Ik vond het het geld niet waard, heb uiteindelijk gebruikt l'acoustics gekocht. Dit set is in mijn ogen weer iets van er komt geluid uit maar voor wat het kost kan ik mijn geld beter besteden.
                Met dit soort opmerkingen kun je gelijk welk merk neerslaan. JBL is absoluut niet mijn favoriet, maar ik kan niet zeggen dat ik er geen degelijke mix op kan zetten.

                Comment

                • soulman
                  • Apr 2016
                  • 4

                  #9
                  Voor een dance avond en wat tape artiesten lijkt het me wel ok, toen ik er een band op ging doen koste het met teveel moeite om de klank te krijgen die ik zoek. Dat heeft er uiteindelijk toe geleid dat we voor tweedehands la zijn gegaan. Met name de blazers vond in erg indirect klinken hieruit. Daar we het meeste bands en af en toe nederlandse avonden en nog minder vaak een hardcore avond doen is dit voor ons het niet geworden.

                  Er zullen ongetwijfeld genoeg disco boeren zijn die dit een prima set voor het geld vinden, voor ons ligt de lat gewoon wat hoger.

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    "de blazers vond in erg indirect klinken" In dat geval denk ik dat je best eerst achter de knoppen moet gaan kijken wat daar verkeerd loopt.
                    Als ze indirect klinken, gaan ze op de beste speakers ook 'indirect' klinken, want dat heeft niks met de speakers te maken.

                    Comment

                    • mikejansen1990
                      • Feb 2016
                      • 14

                      #11
                      Originally posted by soulman
                      Voor een dance avond en wat tape artiesten lijkt het me wel ok, toen ik er een band op ging doen koste het met teveel moeite om de klank te krijgen die ik zoek. Dat heeft er uiteindelijk toe geleid dat we voor tweedehands la zijn gegaan. Met name de blazers vond in erg indirect klinken hieruit. Daar we het meeste bands en af en toe nederlandse avonden en nog minder vaak een hardcore avond doen is dit voor ons het niet geworden.

                      Er zullen ongetwijfeld genoeg disco boeren zijn die dit een prima set voor het geld vinden, voor ons ligt de lat gewoon wat hoger.
                      En met welke serie heb jij dan gewerkt van jbl?

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by frederic
                        "de blazers vond in erg indirect klinken" In dat geval denk ik dat je best eerst achter de knoppen moet gaan kijken wat daar verkeerd loopt.
                        Als ze indirect klinken, gaan ze op de beste speakers ook 'indirect' klinken, want dat heeft niks met de speakers te maken.
                        Kan wel degelijk dat de ene set veel meer 'in your face' klinkt dan de andere set, is vooral een fase issue en ligt dus wel degelijk aan de speakers.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by MusicXtra
                          Kan wel degelijk dat de ene set veel meer 'in your face' klinkt dan de andere set, is vooral een fase issue en ligt dus wel degelijk aan de speakers.
                          Faseprobleem ligt niet aan de toestellen (of er moeten al grote constructiefouten in zitten), maar aan verkeerd gebruik ervan of de verkeerde toestellen voor die toepassing.
                          Maw de verantwoordelijkheid van deze achter de knoppen.

                          Comment

                          • DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

                            #14
                            Originally posted by frederic
                            Faseprobleem ligt niet aan de toestellen (of er moeten al grote constructiefouten in zitten), maar aan verkeerd gebruik ervan of de verkeerde toestellen voor die toepassing.
                            Maw de verantwoordelijkheid van deze achter de knoppen.
                            Ik vrees dat het net andersom is, in de tijd van analoge processoren was het een stuk moeilijker als nu om het fase gedrag goed te krijgen, toen had je dit nog veel meer. Nu met dsp's gaat dat een stuk makkelijker, echter is dat geen garantie dat het allemaal wel maximaal klopt.
                            Ik ga er vanuit dat je met blazers niet al te gek eq'ed in hun belangrijkste gebied, dus de knoppenman...

                            Wat ook kan in kleine gelegenheden, is dat ze al zo hard van het podium komen, dat je daar tegen vecht, maw de menging van direct geluid en je pa is niet optimaal.

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Akkoord, maar het zal niet liggen aan het feit dat je JBL of een ander merk gebruikt.
                              Dat is dan ergens een conceptueel probleem dat je dan hebt: de verkeerde speakers voor de toepassing.

                              Wat mij vooral stoort aan JBL SRX en ook VRX, is dat ze snel hard (niet te verwarren met luid) en schreeuwerig klinken.
                              Last edited by frederic; 12-05-16, 14:37.

                              Comment

                              Working...