UHF antennes voor Sennheiser EW series

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bert01
    • Jan 2011
    • 14

    UHF antennes voor Sennheiser EW series

    Ik heb 2e hands goedkoop 10 setjes van de Sennheiser EW serie G2 gekocht voor gebruik in het buitenland. Het gaat om de D range 792-822MHZ. Nu zitten er geen antennes bij. Voor een fractie van de prijs van originele antennes kan ik uit China ook uhf antennes kopen met BNC connectoren. Ze praten alleen daar over 400-470 mhz. Enig idee wat er gebeurt als ik deze antennes ga gebruiken? Als ik een paar meter minder bereik heb maakt me dat niet zoveel uit.
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Ik zou het er niet op gokken, en china antenne's en compleet verkeerde frequentieband.

    Originele antennes kosten ook niet alles. En je kunt ze vast ook wel van een of ander budgetmerk vinden in de goede frequenties.

    Comment

    • Bert01
      • Jan 2011
      • 14

      #3
      Tja maar Sennheiser gebruikt wel gewoon voor de A t/m de E range dezelfde antennes. Ik geloof dat alleen de vlagantennes wel anders zijn per range.
      Misschien denk ik te simpel hoor maar in die standaard antennes zit gewoon een koperdraadje. Daar is weinig hightech aan....

      Comment

      • speakertech
        • Jan 2008
        • 1696

        #4
        Hoe lager de frequenties, hoe langer de antennes.In dit geval moet je in het ideale geval de antennes wat minder uitschuiven. je zou de zender ver weg kunnen leggen, zodat de RF balk niet helemaal vol loopt. Vervolgens schuif je de antennes op maximale uitslag van de RF balk.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #5
          Meestal ligt dat aan de versie, een passieve ("een draadje") is vaker breed, een active heeft vaak al bandbreedte beperkende filters. Dat wil je ook, want het is niet fijn als je antenne versterker over gemoduleerd word door storing in een andere band...

          Je kunt ook gewoon DVB-T antennes gebruiken, die zijn spot goedkoop, hebben meestal alleen een beetje te veel gain en de verkeerde voedingsspanning. Dat is aantepassen.
          Werkt als een trein, gebruik er zelf ook op EW setjes.

          Comment

          Working...