Betaalbare Digitale mengtafel 64 in 32uit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    Betaalbare Digitale mengtafel 64 in 32uit

    Ben me aan het orienteren voor een nieuwe digitale mengtafel.

    Ik gebruik nu een Allen Heath GLD80 set met AR2412, AR84 en AB168. Ben erg tevreden over de geluidskwaliteit en het gebruiksgemak, gekoppeld aan de compacte maten van de mixer. Regelmatig loop ik echter tegen het "probleem" aan dat de tafel "maar" 48 inputkanalen heeft (44 mono en 2 stereo) en 20 outputbussen heeft.

    Ik ben dus aan het kijken of er enigzsins betaalbare opties zijn met wat meer kanalen en outputbussen beschikbaar. Minimaal 64 input kanalen en 32 outputbussen.

    Allen Heath Ilive of het nieuwe Dlive lijken natuurlijk vanzelfsprekende opties, waar ik al mee bezig ben. Ilive T80 met IDR64, of Dlive S3000 met DM48 en expander.

    Verder nog niet heel veel geschikts gevonden.
    Yamaha QL5 heeft ook te weinig bussen (max 24), CL is te gek, maar boven budget ben ik bang.
    Roland M5000(c) lijkt heel tof, maar is ook aardig aan de prijs verwacht ik, daar zal ik nog eens achteraan gaan.

    Iemand nog andere opties ??
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Midas Pro 2 is ook redelijk betaalbaar geworden.

    Comment

    • Timo B Geluidstechniek
      • Jun 2014
      • 456

      #3
      Die Roland klinkt een soort van goed zeg maar.....
      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

      Comment

      • peterwagner
        • Oct 2008
        • 317

        #4
        Originally posted by frederic
        Midas Pro 2 is ook redelijk betaalbaar geworden.
        Pro 2 red je het niet mee, die heeft maar 24 bussen +LCR

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Originally posted by Timo B Geluidstechniek
          Die Roland klinkt een soort van goed zeg maar.....
          Dat was bij de oude v mixers ook al t geval, alleen vond/vind ik die qua workflow niet echt fijn. M-5000 ziet er in mijn ogen al een stuk logischer uit. Iemand een idee van de prijs ?

          Comment

          • MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

            #6
            Originally posted by peterwagner
            Pro 2 red je het niet mee, die heeft maar 24 bussen +LCR
            Die bussen zijn mono bussen neem ik aan ? Dan is dat wel wat krap ja.

            Comment

            • peterwagner
              • Oct 2008
              • 317

              #7
              Originally posted by MarkRombouts
              Die bussen zijn mono bussen neem ik aan ? Dan is dat wel wat krap ja.
              Ja, dat zijn mono-bussen.

              Comment

              • Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

                #8
                Andere Opties:
                Soundcraft Vi1 of groter met 2x mini stagebox 32 of een groot VI stagebox. Technisch gezien kan het ook met een SI Performer, echter hangt het van je toepassing en voorkeuren af of je dit fijn vind werken. De Vi1 is onlangs bij een grote webshop gedaald naar een erg strakke prijs, mogelijk dat er in Frankfurt een Vi1000 aan komt?
                Last edited by Big Bang; 22-03-16, 18:19.
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  De Roland zit rond de 19K alleen voor de tafel...
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • peterwagner
                    • Oct 2008
                    • 317

                    #10
                    Originally posted by Big Bang
                    Andere Opties:
                    Soundcraft Vi1 of groter met 2x mini stagebox 32 of een groot VI stagebox. Technisch gezien kan het ook met een SI Performer, echter hangt het van je toepassing en voorkeuren af of je dit fijn vind werken. De Vi1 is onlangs bij een grote webshop gedaald naar een erg strakke prijs, mogelijk dat er in Frankfurt een Vi1000 aan komt?
                    Met een VI1 heb je ook te weinig bussen. Misschien een SD9 Stealth Core 2?
                    The SD9 upgrade:
                    An increase from 48 channel strips to 96
                    An increase from 24 output busses to 48 + Master + 12 x 8 Matrix
                    An increase from 8 to 154 DiGiTuBes
                    An increase from 8 to 154 Multiband Dynamic options
                    An increase from 8 to 154 Dynamic EQ’s
                    Digital FX rises from 8 to 12 units
                    Control Groups rises from 8 to 12 to control the increased channel count

                    Comment

                    • MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

                      #11
                      Het grotere aantal bussen lijkt inderdaad het meest lastige te vinden.
                      Hoe gaan jullie daarmee om ?

                      Ik heb regelmatig producties waarbij de monitors ook vanaf FOH gedaan worden. Denk hierbij aan musical, proms concertjes, bands, e.d. Gezien het feit dat er steeds vaker gebruik wordt gemaakt van in-ears heb ik hiervoor liefst veel bussen beschikbaar. Ik gebruik ook nog graag subgroep voor processing van groepen microfoons, en dan gaat het toch vaak heel hard. Zeker als je ook nog een extra matrix over wilt houden voor een doorkoppeling, of opname of extra zone voor de PA.

                      Op de GLD zijn 20 outputbussen beschikbaar. Deze 20 zijn te verdelen over: LR Main (of LCR), Auxen, Groupen, Matrixen. FX sends vallen hier niet onder. In deze situatie heb ik vaak net wat te kort.

                      Pro2 heeft ook 24 bussen, ook hier een aparte Master. Bussen zijn mono, en dus effectief veel minder opties.
                      Een SD9 bijvoorbeeld heeft 24 bussen. Hier hoeft de Master niet af, en alle bussen kunnen stereo zijn. Dat is natuurlijk een ander vergelijk.

                      SD9 zou qua opties kunnen (op channelcount na) Pro2 ga ik niet echt op vooruit. SD9 na update is natuurlijk altijd goed.
                      SD9 is helaas echter niet echt budgettair interessant, in combi met racken e.d. Ik zou liever iets voordeligers hebben.

                      Maar of dat er is..........
                      Last edited by MarkRombouts; 22-03-16, 20:36.

                      Comment

                      • MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

                        #12
                        Originally posted by MusicXtra
                        De Roland zit rond de 19K alleen voor de tafel...
                        Pfoe, dat is jammer dan.....

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Ik zou Pro-Light & Sound ff afwachten, wie weet wat voor nieuws er is.
                          Tot nu toe is gebleken dat het een kwestie van tijd is dat opties op digitafels binnen je budget vallen.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

                            #14
                            Dat is ook weer zo. Haha lekker positief !!

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Originally posted by MarkRombouts
                              Dat is ook weer zo. Haha lekker positief !!
                              Voor de Roland is het ook een kwestie van tijd, ding wordt volgens mij niet veel verkocht, niet omdat hij niet goed is maar omdat hier de Digico's en Midassen de standaard zijn.
                              Ze hebben destijds de M480 ook ineens 50% in prijs laten zakken vanwege de X32....
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...