bcm computer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • john. n.
    • Mar 2016
    • 2

    bcm computer

    In het cafe van onze vereniging gebruiken we een BCM muzieksysteem.
    Nu hebben we onlangs een tweede touchscreen monitor geplaatst, zodat we niet alleen in de dj-boot muziek kunnen selecteren maar ook achter de bar.
    Wat nu nog wenselijk is, is de mogelijkheid om ook het volume van achter de bar te kunnen bedienen.

    Het mengpaneel,versterkers en bcm computer staan op ca 8 meter afstand van de monitor achter de bar.
    Iemand een simpele, lowbudget oplossing?

    Grt
    John
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 389

    #2
    Draadloos toetsenbord? Hiermee kun je het volume van de PC regelen neem ik aan. Of wil je het volume van de mengtafel regelen? Nou is 8 meter wel erg ver voor een draadloos toetsenbord maar ik probeer met je mee te denken waar je nu staat.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Als de muziekcomputer aan een netwerk gekoppeld is, kun je teamviewer installeren.
      Met een ipad of laptop vanuit de bar kun dan de muziek computer over nemen.

      Comment

      • Hitvision
        • Jun 2003
        • 389

        #4
        Zeker ook een idee! Dan nog blijft de vraag of het volume met de PC geregeld kan worden. Ik weet dat sommige BCM systemen een fixed volume uitgang hebben. Het idee fav Frederic is zeker de moeite waard om even naar te kijken. In dit geval gebruik je teamviewer dan wel zakelijk en ben je (formeel) afdracht verschuldigd aan de makers. Volgens mij is logmein ook gratis voor commercieel gebruik als alternatief voor teamviewer.
        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

        Comment

        • T.O.P.
          • Jun 2014
          • 100

          #5
          Met een extra minitafeltje - behringer onyx of dergelijks - komt u een heel eind.

          Comment

          • john. n.
            • Mar 2016
            • 2

            #6
            Via de bcm computer
            Originally posted by Hitvision
            Draadloos toetsenbord? Hiermee kun je het volume van de PC regelen neem ik aan. Of wil je het volume van de mengtafel regelen? Nou is 8 meter wel erg ver voor een draadloos toetsenbord maar ik probeer met je mee te denken waar je nu staat.
            Kan het volume niet geregeld worden.
            Ik zal dus mengpaneel/ versterker moeten aansturen.

            Comment

            Working...