op zoek naar goede versterker......

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • staytuned
    • Aug 2003
    • 20

    op zoek naar goede versterker......

    Beste forumleden, ik zoek naar een goede versterker voor mijn gedownsizede PA setje. Voorheen gewerkt met Electro Voice RX212 / RX118 set met CP2200 en P3000. Aangezien we alleen maar kleine klusjes deden was iets kleins veel handiger.

    Nu hebben we een TW Audio set met B15 sub (enkel 15") en een M8 topje (8" inch) aangedreven door een Powermate mk3. Klinkt echt prima.
    Afgelopen week een Allen & Heath QU16 aangeschaft, dus nu op zoek naar een goede versterker. Er is veel te koop!
    Ik zoek wel een lichtgewicht versterker, die degelijk is!
    De P3000 heb ik weggedaan.

    Wat klinkt er goed hiervoor?

    Ik hoor graag.
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    TW audio werkt vooral met Powersoft. Best daar gaan zoeken.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Was het niet een slimmer plan geweest om powered speakers aan te schaffen?
      Nu heb je dus eigenlijk niet alleen een eindtrap nodig maar ook een DSP.
      Wat is je budget?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • staytuned
        • Aug 2003
        • 20

        #4
        Een Powersoft kan zeker. Is er iets bekend over dat merk? Ik weet dat TW Audio dat aanraadt. Deze speakerset werkt ook prima als passieve set, vanwege het passieve filter in de sub. Dat was ik nog vergeten te melden.

        Dus een 2 x 1200 W versterker aan 2,66 Ohm (sub zijn 4 Ohm) zal de klus moeten klaren.

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Als je ede powersoft versterkers met DSP neemt, dan kan TW audio presets leveren.
          Passief werken zou ik afraden.
          Neem een 4 kanaals powersoft.
          Last edited by frederic; 06-03-16, 13:30.

          Comment

          • staytuned
            • Aug 2003
            • 20

            #6
            Dat zou betekenen dat je 2 TW K3's zou moeten kopen. 2 K3's kosten zo'n EUR 7.000,-. Ze raden aan de set gewoon passief te gebruiken.

            Comment

            • drbeat
              • Jun 2012
              • 671

              #7
              Originally posted by staytuned
              Dat zou betekenen dat je 2 TW K3's zou moeten kopen. 2 K3's kosten zo'n EUR 7.000,-. Ze raden aan de set gewoon passief te gebruiken.
              Dat heb je immers ook met de soundmate gedaan. Klinkt ook als een klok met dit setje. Ik heb destijds bij feedback een demo gehad met dynacord sl800. Prima klank. Crown ook gehoord maar die vond ik erg lelijk klinken in alle facetten. De EV lijn is ook erg goed er op...maar dat is intern volgens mij dezelfde versterker als de dynacord.

              Overigens is de labgruppe ipd lijn ook goed, en met prosessor. Ook hiervoor hebben ze bij TW audio de instellingen. En niet duur...niet die 7000 euro.

              Lab heeft ook zonder de processor, en die klinken ook als een klok... ook van powersoft heb je de digam serie en die zou ik eigenlijk wel aanraden voor dit setje. Overigens een wereld setje. Ik zelf werk ook met een 8"top en 15" sub...maar dan zelfbouw..

              Ik ken die van TW audio ook goed en heb destijds op het punt gestaan om ook dit setje aan te schaffen. Maar omdat er wat meer vernieuwd moest worden heb ik het zelf gebouwd ook omdat ik dat bouwen ook heel leuk vind.
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

              Comment

              • rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

                #8
                Die tw set heeft als het goed is een filter in de sub, beetjes fatsoenlijke amp,eraan en gas erop. Voor het geld echter wat die combi kost had je bij sander meer gehad en geen amp meer nodig. tw audio is mooi klink goed maar in mijn ogen stevig aan de prijs, ga je een maat groter dan wordt de amping ook een prijs, het zou me niets verbazen dat ze dadelijk alleen nog maar de plm serie ondersteunen.

                Comment

                • Kasper
                  • Jul 2004
                  • 171

                  #9
                  Hoellstern? kost wel een beetje.

                  Groet
                  Kasper

                  Comment

                  • Peter Vanhove
                    • Jun 2002
                    • 347

                    #10
                    Dit is ons meest verkochte kleine setje en wordt in 99% van de gevallen passief gebruikt met 1 Powersoft K3DSP-AESOP.
                    Je kan dit ook met eender welke degelijke amp gebruiken, zelfs zonder DSP, gezien de correcties die in de DSP gebeuren echt wel minimaal zijn (het zal net een fractie minder goed klinken).
                    De B15 gebruikt een soepel opgehangen 15" speaker waardoor het kleine kastje toch vrij diep geraakt, maar deze moet wel goed onder controle gehouden worden, je MOET er dus voor zorgen dat jouw amp een High Pass filter heeft.
                    TW AUDiO gebruikt al heel veel jaren geen Hoelstern versterkers meer, dus daar zou ik nu ook weer niet gaan zoeken.
                    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                    Comment

                    • Kasper
                      • Jul 2004
                      • 171

                      #11
                      TW AUDiO gebruikt al heel veel jaren geen Hoelstern versterkers meer, dus daar zou ik nu ook weer niet gaan zoeken.[/QUOTE]

                      Hallo Peter,

                      Dat weet ik maar weet jij waarom? TW en Hoellstern begonnen destijds heel enthousiast samen. Ik vond de combi erg goed.

                      Hoellstern heeft overigens nog steeds de presets voor TW. Zij stonden laatst op de ESA en hadden niet eens de moeite genomen een vesterker fysiek op de stand te zetten. De klant moest het doen met een poster en een folder. Behoorlijk arrogant vond ik.

                      Ze hadden wel een demoruimte in een club in A'dam. Met VIP vervoer. Maar dan weer niet op de vrijdag dat ik er was.

                      Groet,
                      Kasper
                      Last edited by Kasper; 07-03-16, 12:38.

                      Comment

                      • rdreiers
                        • Nov 2009
                        • 407

                        #12
                        Hoellstern is bij tw audio klaar, de presets die er zijn die zijn er, de nieuwe systemen worden niet meer ondersteunt. Na Hoellstern is powersoft k3 gekomen, nu voor de zwaardere systemen labb plm. Maar een plm20000q voor een b15/m8 setje...


                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Lap PLMQ10 is meer dan genoeg zeker.
                          En die ben ik tweedehands al tegengekomen voor 3k.

                          Volgen mij kan TS ook al een eind weg met de Powersof M50Q met DSP.
                          Last edited by frederic; 07-03-16, 14:22.

                          Comment

                          • Peter Vanhove
                            • Jun 2002
                            • 347

                            #14
                            Ik weet uiteraard waarom, maar dat doet er nu niet toe, er worden door TW AUDiO zoals eerder gezegd al jaren geen presets meer gemaakt voor Hoellstern.
                            De huidige presets worden zowel voor Powersoft K3DSP-AESOP en voor PLM (en dus ook Lake processors) tegelijkertijd gemaakt zodat beiden in klank, en (belangrijker nog) in fase overeenkomen.
                            Je zou dus geen verschil mogen horen tussen beiden, ook al gebruik je ze door elkaar (wat echter niet aan te raden is omdat de remote software voor beide platformen verschilt).
                            PLM 10000Q moest het afleggen t.o.v. de K3DSP-AESOP omdat hij te weinig vermogen had (zeker als je alle kanalen wat ging belasten), de enige oplossing was PLM 20000Q te gebruiken, maar dat was dan weer wat overkill en behoorlijk duur.
                            Met de huidige PLM 12K44 is een aardig alternatief gevonden, die weliswaar iets duurder is dan 2 stuks K3DSP-AESOP versterkers.
                            Ik blijf erbij dat voor het setje uit dit topic de K3DSP-AESOP die overigens geleverd wordt met presets voor alle TW AUDiO systemen, de beste optie is, ook als je later gaat uitbreiden naar een grotere set(s).
                            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                            Comment

                            • staytuned
                              • Aug 2003
                              • 20

                              #15
                              Dank voor alle reacties. Ik ga eens kijken. Ik ben het er mee eens, dat als je niet het maximale vermogen uit de set wil halen, één goede amp voldoende moet zijn. Een highpass filter lijkt me inderdaad ook erg belangrijk. Jullie horen wel wat het geworden is.

                              Comment

                              Working...