Shure`s vanuit China

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikejansen1990
    • Feb 2016
    • 14

    Shure`s vanuit China

    Gisteren avond bij een vriend van mij geweest, Hij had een kopie in china besteld van de Qlx D. Nu ben ik gisteren avond bij hem geweest met mijn eigen originele Qlx D.
    We hebben een A B test gedaan.

    En tot mijn grote verwondering komt de Qlx D vanuit China mee met de originele Qlx D van mij.....

    Wat zijn jullie ervaringen hier in.

    Is china dan echt zo goed in kopiëren van deze toestellen.. ?


  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Bent U toevallig van MKSoundLight?

    Comment

    • mikejansen1990
      • Feb 2016
      • 14

      #3
      Haha nee, Doe zelf geluid van een band artiest, en dat was het dan ook. vroeg me alleen af hoe het nu zit met die microfoons..

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        Originally posted by mikejansen1990
        Is china dan echt zo goed in kopiëren van deze toestellen.. ?
        Soms zijn het helaas niet eens kopiëen maar units die extra geproduceerd worden en via de achterdeur verkocht, zonder dat de fabrikant er iets mee opschiet.
        Ik weet niet of dat in dit geval ook zo is. Schroef ze eens open en maak wat foto's.

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #5
          Kan idd prima dat het gewoon originelen zijn. Heb ik ook met een paar Showtec Spectrals gehad. Waren volledig identiek, alleen dan voor maar €80 per stuk...

          Comment

          • mikejansen1990
            • Feb 2016
            • 14

            #6
            Ga over 2 dagen weer na hem toe en dan maak ik wat foto`s. Ik heb de kop er al afgedraaid, en je ziet toch wel het verschil tussen de originele en die van China. Maar klankmatig.... Is er echt geen verschil. We hebben gisteren avond in een grote zaal geprobeerd in combinatie met een Soundcraft preformer, dubbel sp4 set, en 1 zanger, er is gewoon echt geen enkel verschil...

            Wat ik ook vaker bij shure zie is dat er ook op staat Made in China, ook bij de originele, dus wat ik me afvraag, is of we hier nog gewoon veel te veel voor die systemen betalen... Kortom hoe ik er nu over denk. Shure haalt de zelf ook de spullen uit China, Ze worden in elkaar gezet in (Engeland bvb) en er komt dan een sticker op de zitten Made in Engeland Noem maar een voorbeeld.

            Comment

            • Timo B Geluidstechniek
              • Jun 2014
              • 456

              #7
              of beide systemen gelijk zijn ja of te nee geen idee en boeit mij niet zo veel maar veel belangrijker voor mijn gevoel: hoe zit het met service daar het niet de vraag is gaat of hij kapot gaat (dat gebeurt toch wel een keer) maar wat als hij kapot is wat dan?
              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

              Comment

              • Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

                #8
                QLXD... Zijn zaken als encryptie dan ook onderling uitwisselbaar, of hoe check je dat er überhaubt encryptie plaatsvind? Passen er evenveel in een 8MHz bandje? Wat is het bereik? Is de latency ook het zelfde? Werkt de netwerk aansluiting ook met Shure+ en Wireless Workbench?


                Zomaar wat vraagjes....
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                Comment

                • mikejansen1990
                  • Feb 2016
                  • 14

                  #9
                  Ik weet wel dat je die van China ook een encryptie kan toewijzen, of deze onderling uit te wisselen vallen weet ik niet.
                  Wat betreft de Lan aansluiting, Dat mist de Chinese versie wel. Maar ik ben er eerlijk in bij mij heb ik hem nog nooit gebruikt.
                  Zoek altijd de vrije Fq en gaan, En zo doet hij dat nu ook. Heeft afgelopen weekend nog in een volle feest tent gestaan, met het (originele vlagen systeem van shure) die gewoon werkt op de Chinese Shure.
                  Over het bereik, van de shure`s, Kan ik NOG niet over oordelen. hij heeft ze nu 4 weken in gebruikt en heeft best al op wat grote locatie`s gestaan, waar die best een afstand moest overbruggen. Ook vaker gewoon op de antenne`s die meegeleverd zijn met de shure vanuit china, En dat ging Prima. Hij heeft er 4 en kan ze sowieso alle 4 samen gebruiken zonder enige storing.

                  Kijk ik betaal 1333,- voor mijn Qlx D... En hij betaald 200,- voor zijn Qlx D.... Het enigste verschil als je op de achterkant kijkt is inderdaad de lan poort..
                  Workbench is wel handig, maar niet voor het werk wat Hij of ik vaker doe, ik doe veel tape artiesten, en ik heb niet de tijd om nog eens een internet kabel te gaan aansluiten op me laptop..

                  Maar nogmaals de tijd zou het uitwijzen, hoe en wat precies. Klank matig zijn die Krengen precies het zelfde..

                  En over de Garantie, Ja daar kan ik ook niet over oordelen, Er staat wel op de site 3 jaar garantie, maar dan moet je het terug gaan sturen naar China, en hoe dat werkt. I dont Know.




                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Mag ik er toch eventjes op wijzen dat het bezit van namaak (lees piraat) apparatuur strafbaar is in Europa?

                    Comment

                    • Timo B Geluidstechniek
                      • Jun 2014
                      • 456

                      #11
                      Er zijn zo veel dingen strafbaar
                      Denk je nou echt dat een nutteloos figuur zoals de meeste ambtenaren dus er wat van zegt?
                      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                      Comment

                      • speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1696

                        #12
                        Originally posted by frederic
                        Mag ik er toch eventjes op wijzen dat het bezit van namaak (lees piraat) apparatuur strafbaar is in Europa?
                        Verkoop is wel strafbaar,gebruik ligt wat moeilijker denk ik.
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                        Comment

                        • jm sounds
                          • Aug 2010
                          • 2

                          #13
                          heb je evt website??

                          Comment

                          • PvG
                            • Sep 2012
                            • 979

                            #14
                            Deze?


                            Dit ziet er uit als een analoge set in een slecht gekopieerd Shure jasje.
                            Wil niet zeggen dat zo'n setje slecht klinkt, maar digitale transmissie zal dit setje wss niet gebruiken.

                            Of heb je een betere kopie gevonden?
                            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                            Comment

                            • mikejansen1990
                              • Feb 2016
                              • 14

                              #15
                              Volgens mij is dat idd het systeem... of het digitaal gebruik of niet hij klink echt precies het zelfde haha... maar volgens mij is hem dat wel idd!!

                              Comment

                              Working...