Compatibiliteit Soundcraft Vi1 en Soundcraft Si

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony87
    • Feb 2016
    • 1

    Compatibiliteit Soundcraft Vi1 en Soundcraft Si

    Ik ben op het moment bezig met een thatervoorstelling die wij qua geluid, opgebouwd hebben op een Soundcraft Vi1. Een heel fijn uitgebreid apparaat waar je heel makkelijk een 'Show' aanmaakt met een aantal que's er in. Nu ben ik vrij ver gegaan met instellingen en verschillende que's en gaan wij met de voorstellingen op tour. Waar ik voor dat ik de Vi1 onder mijn neus kreeg nog niet over na gedacht had, is dat er in elk theater natuurlijk een heel andere mengtafel staat waar ik dus niet de shows in kan openen van de Vi1.
    Nu ben ik een beetje op zoek gegaan en kwam er achter dat Soundcraft ook een 16 kanaals model heeft, de Si Compact en Si Expression, deze zijn qua inputs (16x) voldoende voor wat er binnen moet komen.
    Maar kan ik op een van deze tafels ook de 'show' openen die ik op de Vi1 opgeslagen heb??

    Alvast bedankt!
    Groeten,
    Tony
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Download eens de offline editor? Dan kan je dat daar proberen.

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #3
      Originally posted by frederic
      Download eens de offline editor? Dan kan je dat daar proberen.
      Dat zou ik ook proberen, maar geef je weinig kans... Een Vi is toch een hele andere tafel.

      Maar ik begrijp dat je dus zelf geen tafel meeneemt? Hoe groot is de kans dat je als er geen Vi is, je een Si treft?
      Wat doe je met de A&H's, yamaha's en digico's, of zelfs de analoge tafels?

      Ik zou eerst eens informeren naar wat er aanwezig is in de te bezoeken theaters...
      Last edited by DJ Antoon; 16-02-16, 20:31.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Heeft een Soundcraft SI wel de mogelijkheid tot cue's?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

          #5
          De 'Cue List' knop boven de master faders zal wel ergens voor zijn...
          Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, dus meer kan ik er niet over vertellen

          Visi Remote of de offline tool proberen of je iets kan converteren, maar wat Antoon zegt is natuurlijk geheel waar: zonder eigen console weet je niet wat je voor je neus krijgt.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

          Comment

          • Jan van Duren
            • May 2004
            • 204

            #6
            eh, misschien Soundcraft even vragen of je eigen tafel meenemen.

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Wat ook een probleem zal zijn, is dat SI expression en compact geen VCA of DCA groepen heeft.
              En ik weet ook niet of de EQ sectie volledig het zelfde is.

              Soundcraft Performer heeft dit dan weer wel.

              Comment

              • vasco
                • Oct 2003
                • 2567

                #8
                Goede gedachte om een show geheel voor te bereiden zodat je deze kan inladen natuurlijk, echter niet heel doordacht als je dan niet zelf de bewuste mengtafel meebrengt tijdens de tour. De kans dat je in alle theaters die jullie gaan bezoeken dezelfde mengtafel of maar minimaal hetzelfde merk tegenkomt (waarbij veelal de bestanden niet uitwisselbaar zijn) is uiterst klein namelijk. Wil je je voorbereidingen kunnen gebruiken om zo geen tijd verspilt te hebben dan wordt het zorgen dat je zelf de bewuste mengtafel waar het voorwerk voor is gedaan op de locaties krijgt (inhuren).

                De voorgaande tip om de offline editor van de Si te proberen met je Vi bestand is natuurlijk altijd te proberen en het zou kunnen werken maar daarmee heb je nog geen oplossing als het huis een Digico, Yamaha, Roland, Midas, etc heeft staan. Jouw bestand zal zeker niet uitwisselbaar zijn met andere merken namelijk.

                DJ Antoon, analoge tafels zijn niet interessant om te noemen want dan wordt het altijd handwerk

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Hoog tijd dat ze een uitwisselbaar xml protocool ontwikkelen.

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Compatible protocol/standaard zou zeker mooi zijn maar ik denk dat dat de komende jaren (voor altijd) bij dromen blijft. Wie weet wat de toekomst zal brengen echter heeft de TS daar nu in zijn geheel niets aan.

                    Comment

                    • DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

                      #11
                      Originally posted by vasco
                      DJ Antoon, analoge tafels zijn niet interessant om te noemen want dan wordt het altijd handwerk
                      Precies, maar dan nog kun je tegen te weinig auxen, geen vca's etc. aan lopen.

                      Comment

                      • DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

                        #12
                        Originally posted by vasco
                        Compatible protocol/standaard zou zeker mooi zijn maar ik denk dat dat de komende jaren (voor altijd) bij dromen blijft.
                        Welke fabrikant is daar bij gebaat? Oh ja die kleine die markt af wil snoepen van een grote speler...

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by DJ Antoon
                          Welke fabrikant is daar bij gebaat? Oh ja die kleine die markt af wil snoepen van een grote speler...
                          Wat is de fabrikant daarbij gebaad? Zeer veel!
                          Dat een rider waar men mengtafel x of y vraag zo geen groot probleem meer is voor merk Z en omgekeerd.
                          Er zin er 3 grote: Digico, Midas en Soundcraft, en ik ben nog geen zalen tegengekomen waar ze de 3 systemen tegelijk hebben.
                          Last edited by frederic; 17-02-16, 23:16. Reason: a

                          Comment

                          • vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

                            #14
                            Originally posted by DJ Antoon
                            Welke fabrikant is daar bij gebaat? Oh ja die kleine die markt af wil snoepen van een grote speler...
                            Alle fabrikanten zijn hier zelf bij gebaat. Wat dacht je van die grote die niet wil dat je bij zijn dure tafel de goedkope snake van die kleine afneemt. Marketing en verkopen is hier de sleutel, wij als techneuten hebben heel veel aan een uniform protocol maar de fabrikanten hebben er geen enkele baat bij. Die willen niet alleen hun tafels maar ook de randapparatuur verkopen.

                            Comment

                            • renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

                              #15
                              Originally posted by vasco
                              Alle fabrikanten zijn hier zelf bij gebaat. Wat dacht je van die grote die niet wil dat je bij zijn dure tafel de goedkope snake van die kleine afneemt. Marketing en verkopen is hier de sleutel, wij als techneuten hebben heel veel aan een uniform protocol maar de fabrikanten hebben er geen enkele baat bij. Die willen niet alleen hun tafels maar ook de randapparatuur verkopen.
                              Niet helemaal mee eens.
                              Een Vi stagerack werkt prima met een Si, bijna alle Digico racken zijn uitwisselbaar en aan mijn X32 kan ik een Midas rack hangen.

                              Zodra tafels exact dezelfde mogelijkheden hebben zie je al snel uitwisselbaarheid van opgeslagen scenes en shows. Het probleem in de Vi/Si hoek is denk ik inderdaad met name de featureset. Tegelijk is Soundcraft nooit echt van de uitwisselbaarheid geweest, een Vi6 show op een Vi4 of andersom is een probleem, een Si Compact 32 show op een Si Compact 16 gaat al met moeite.
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                              Comment

                              Working...