indrukwekkend stukje in-ear mix apparatuur Klang (D)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    indrukwekkend stukje in-ear mix apparatuur Klang (D)

    Ik kwam gisteren een indrukwekkend stukje in-ear mix apparatuur tegen.
    Klang (D)
    In-Ear Mixing with Intuitive Control – Create stunning sounding individual mixes for up to 16 musicians simultaneously...


    Je drukt de dante output van je PA in een rackmont 2U doos. En je kunt via een server 8 muzikanten een stereo output aanbieden regelbaar op afstand. (server met HTML inlog per artiest)

    nog steeds niet uniek.....

    Maar met spatiaaltechnieken zijn de losse partijen 3D in je hoofd te plaatsen.
    hoger/lager, voor/achter, links/rechts.
    En deze 3D mix kun je laten "tracken". zodat als je je hoofd beweegt,
    dat het geluidbeeld voor je gevoel "op zijn plaats blijft"

    Je kunt losse partijen "locken" zodat bijvoorbeeld de leadzang altijd middenvoor blijft.

    pricerange +/- 4Keur



    lekker belangrijk!
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    lekker belangrijk!

    Comment

    • drbeat
      • Jun 2012
      • 671

      #3
      Ik heb hem al eens vaker langs zien komen.. lijkt me een mooi ding maar hoe werkt het in hemelsnaam....

      ik zie niet dat je een bepaald soort inears moet gebruiken dus werkt het bij allemaal??

      Als je heel de avond er mee speelt, luistert het vermoeiend of is het een verademing?
      Ik zelf ben juist op de inears gesprongen omdat ik dan niet zo vermoeid ben na een avond spelen van een brullende gitaaramp of toetsenmonitor.

      Kwa prijs is t vind ik best een investering...je moet al een digitafel of zon stagebox achtig ding hebben met dante.. als die laatste er al is....
      Je wilt er ook mee repeteren want als je het geweldig vind geloof ik nooit dat je nog ooit een monitor of zangsetje tollereert.... ik zelf vind een monitor niet meer op kunnen tegen inear. En al helemaal geen mono monitor... maar dit is zeer persoonlijk. Maar dat is dit bovenstaand systeem ook denk ik...
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Persoonlijk vind ik het probleem van dit soort oplossingen dat veel muzikanten drukker zijn met hun monitor mix als met spelen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • drbeat
          • Jun 2012
          • 671

          #5
          Originally posted by MusicXtra
          Persoonlijk vind ik het probleem van dit soort oplossingen dat veel muzikanten drukker zijn met hun monitor mix als met spelen.

          En dat is inderdaad ook weer waar...


          Al mag ik zeggen dat doordat ik nu met de X32 nu een jaar speel als drummer en complete band ik eigenlijk noulijks of nooit meer aan mijn monitormix zit. Het staat goed, en het blijft goed staan..
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

          Comment

          • qvt
            • Oct 2009
            • 721

            #6
            Mooi systeem, laatst nog gezien bij Stagelight.
            There is no substitute for imagination

            Comment

            • renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

              #7
              Originally posted by drbeat
              Ik heb hem al eens vaker langs zien komen.. lijkt me een mooi ding maar hoe werkt het in hemelsnaam....
              Basic pan voor links/rechts uiteraard. Voor/achter door middel van slim gebruik van hele kleine delays en kunstmatige early reflections.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

              Comment

              • peterwagner
                • Oct 2008
                • 317

                #8
                De techniek is niets nieuws. Deze toepassing met de tracking wel. Het is op basis van de binaurale techniek: https://en.wikipedia.org/wiki/Binaural_recording

                Comment

                • drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

                  #9
                  Originally posted by renevanh
                  Basic pan voor links/rechts uiteraard. Voor/achter door middel van slim gebruik van hele kleine delays en kunstmatige early reflections.

                  Dan denk ik ook dat je erg goede oortjes/ drivertjes moet hebben om het beste er uit te halen. want dit is met de standaard van 2 a 300 euro niet optimaal lijkt mij. Je gaat dan al snel naar de duurdere drieweg drivers denk ik dan. Maar dat kan ook wel anders zijn. maar dat mag ook als je dit systeem gaat gebruiken denk ik dan.

                  Al met al ben ik wel erg nieuwschierig naar wat de muzikant er van vind, en wie dit systeem daadwerkelijk gebruikt.
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                  Comment

                  Working...