Toa 1240 100V versterker met defect

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    Toa 1240 100V versterker met defect

    Er staan hier twee Toa 1240 100V versterkers die beide hetzelfde probleem geven: ze doen het wel, maar het geproduceerde signaal klinkt zwaar vervormd/overstuurd.

    Nu zit ik te kijken wat het probleem zou kunnen zijn vniet gehinderd door veel kennis overigens) en loop tegen de trafo's aan. Hier zit een soort hard plastic wikkel omheen en ik zie geen traditionele spoel. Die zit er misschien wel onder, dat is niet te zien.
    Dat hardplastic achtige spul is gehavend en gebarsten.
    Weet iemand of dat spul een functie heeft in de werking of al dat het puur isolatie is?
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    Gaat het over de VP1240?
    Kun je een fotootje plaatsen. Trafo's gaan wel eens stuk, maar niet frequent.
    TOA zit in Houten. Mijn werkplaats in W-Brabant.

    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Is inderdaad de VP1240, die letters had ik even gemist.

      Ik weet niet waar je exact foto's van wilt... paar gemaakt.
      Voor ons is het nu vooral even uitzoeken WAT er stuk is voordat we hem ergens wegbrengen. Is weer zo'n fijne organisatie waar geen geld is enzo





      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • Aart Rietveld
        • Aug 2004
        • 190

        #4
        De trafo ziet er m.i. niet verkeerd uit. Weet je overigens wel zeker dat er niets mis is met de aansturing c.q. de speakers? Is er een vergelijkbare versterker die het wel goed doet in deze installatie?

        Dit is een 100V-versterker, je kunt er bv. niet direct standaard speakers op aansluiten.

        Comment

        • Kasper
          • Jul 2004
          • 171

          #5
          Hallo Rene,

          Jij zit toch in Driebergen? Misschien kan Hans Vlastuin (VV electronics) je helpen. Je kan met hem goed overleggen over de te verwachten kosten Geen rare verrassingen. Prima vent. Hij heeft een werkplaats bij Audio Zeypveld.

          Groet,
          Kasper

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            Originally posted by Aart Rietveld
            De trafo ziet er m.i. niet verkeerd uit. Weet je overigens wel zeker dat er niets mis is met de aansturing c.q. de speakers? Is er een vergelijkbare versterker die het wel goed doet in deze installatie?
            Dit is een 100V-versterker, je kunt er bv. niet direct standaard speakers op aansluiten.

            Ja, met een InterM 100V versterker die deze organisatie ook nog heeft liggen (zelfde vermogen overigens) werkt het prima, het zit echt in de amps.

            Kasper: de tip om via Zeypveld een oplossing te zoeken had ik inderdaad al achter de hand.
            Ding is dat het pas in augustus moet werken en ik nu mooi de kans heb zelf nog iets te leren
            Maar ik hou hem zeker achter de hand als het niet lukt.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • speakertech
              • Jan 2008
              • 1696

              #7
              Originally posted by renevanh
              Is inderdaad de VP1240, die letters had ik even gemist.

              Ik weet niet waar je exact foto's van wilt... paar gemaakt.
              Voor ons is het nu vooral even uitzoeken WAT er stuk is voordat we hem ergens wegbrengen. Is weer zo'n fijne organisatie waar geen geld is enzo
              De foto was alleen voor herkenning.
              De TOA's zijn doorgaans heel conventioneel opgebouwd. Trafo's gaan zelden stuk, maar zeg niet dat het niet kan. Ooit heb ik in een INTER-M versterker een uitgangstrafo defect gehad, vermoedelijk windingsluiting. In dat geval trekt de versterker bij uitsturing erg veel stroom, terwijl de output ver onder de maat is.
              Een paar metingen wijzen meestal wel uit waar de schoen wringt.

              Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

              Comment

              Working...