Welke sennheiser headset op de kop getikt?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rieuwert
    • Jul 2002
    • 211

    Welke sennheiser headset op de kop getikt?

    All,

    na lange tijd afwezigheid weer eens op het forum, ditmaal met een vraag in plaats van een antwoord:

    Vandaag tijdens mijn wekelijkse rondje struinen in de kringloopwinkel kwam ik een sennheiser headset tegen. Nu weet ik niet of ie werkt, maar de prijs was dusdanig laag dat ik de gok wel aan durfde...

    Nu kan ik echter nergens een typenummer of iets dergelijks ontdekken, wellicht dat jullie me verder kunnen helpen?

    Mijn vraag dus, kan iemand deze headset identificeren aan de hand van deze foto's? Of kan iemand me helpen aan contact gegevens van sennheiser Nederland om er achter te komen (ik kan via hun site alleen een webform versturen, en daar kan ik weer geen foto's aan vast plakken, kansloos dus voor deze vraag).



    Thnx in advance!
    Lekker belangrijk.
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 389

    #2
    Ik vermoed dat dit een HSP4 is. Weet niet wat je er voor betaald hebt en of het geen kopie is maar als hij werkt heb je er wellicht een superdeal aan!
    Last edited by Hitvision; 04-01-16, 21:51.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

    Comment

    • rdreiers
      • Nov 2009
      • 407

      #3
      Is een hsp4 op lemo3, heb dezelfde hier.

      Comment

      • rieuwert
        • Jul 2002
        • 211

        #4
        All,

        thnx voor de reacties, als ik m vergelijk met de HSP4 op de site is t inderdaad dezelfde.

        Zo maar even naar de bevriende disco boer om de boel te testen, daarna maar op de bekende vraag/aanbod site zetten denk ik. Had dr werkelijk een koopie aan als ik de prijzen bekijk.

        Wat zou zoiets nog waard zijn op de 2e hands markt, kan er werkelijk geen gebruikssporen of knikjes in de kabel in ontdekken.

        Thnx
        Lekker belangrijk.

        Comment

        • rdreiers
          • Nov 2009
          • 407

          #5
          Wat de gek er voor wilt geven. Lastige is lemo3, dat past alleen op sk50 sk3063. Ik vindt ze alleen geschikt voor spraak, zang vindt ik ze niet lekker voor. Ik heb de vorige bij een zenderset erbij gekregen.

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Er zijn weinig headsets goed geschikt voor zang. Moet je meestal bij DPA aanbelanden daarvoor. Maar als je hem gebruikt voor spraak enz.. lijkt me dat wel een goeie aankoop. Als hij werkt natuurlijk.

            Comment

            • rieuwert
              • Jul 2002
              • 211

              #7
              Net terug, dingetje werkt volledig zonder mankementen.

              Maar is kijken wat de gek er voor gaat geven, verlies zal ik dr iig niet op maken denk ik! Thnx voor de snelle en goede reacties!
              Lekker belangrijk.

              Comment

              • Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

                #8
                Ik heb hier nog een Sennheiser Earset 4 ew3 liggen. Ooit gekocht voor zang (sopraan), maar tot op heden nooit gebruikt. Deze zou dus niet geschikt zijn voor zang??

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Originally posted by Tofke78
                  Ik heb hier nog een Sennheiser Earset 4 ew3 liggen. Ooit gekocht voor zang (sopraan), maar tot op heden nooit gebruikt. Deze zou dus niet geschikt zijn voor zang??
                  Niemand kan daar een sluitend antwoord op geven, je zal het moeten uittesten. In het operettegezelschap waar ik soms meespeel, hebben ze die ook. Ik vind het voor die toepassing geen hoogvlieger. Zeker als je die naast een 4066 van DPA vergelijkt. Maar voor gewoon theaterwerk en spraak wel goed natuurlijk.

                  Comment

                  • rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

                    #10
                    Voor opera achtige klussen gebruik ik de nieuwe dfine 66 Deze vindt ik qua klank nog het beste. Nadeel van veel cardio headset's is toch vaak de klank. Maar idd voor spraak is een hsp4 een prima oplossing.

                    Richard

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #11
                      dfine 66 is dacht ik de update van 4066. feitelijk dezelfde maar met in-ear.

                      Comment

                      • rdreiers
                        • Nov 2009
                        • 407

                        #12
                        Dfine 66 is met en zonder in-ear te koop, kapsel is van de 4066, daarna stopt de gelijkenis.

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Ja inderdaad, visueel een beetje moderner gemaakt.

                          Comment

                          • Tofke78
                            • Jan 2005
                            • 504

                            #14
                            Verdorie dan heb ik verkeerd gekocht :-( Kan die DPA 4066 of DPA FIO66F00 gebruikt worden op een Sennheiser zender/ontvanger? Welke is het best voor een sopaan,4066 of FIO66?

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Met de juiste adapter kan die op Shure of sennheiser worden gebruikt. Wat beter is, zal je zelf moeten uittesten.
                              Last edited by frederic; 06-01-16, 15:43.

                              Comment

                              Working...