Sidefills

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    Sidefills

    Collega's,

    Bij grotere podia wordt er ook nog vaak een Sidefill systeem gebruikt, naast het monitor systeem. Nu is eigenlijk de vraag : vanaf zon beetje welke breedte is het handig sidefills te gebruiken en wat laat je erover horen?

    Ik vraag het me gewoon af, ik vind het voor mij leuke informatie..:-)
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • T.O.P.
    • Jun 2014
    • 100

    #2
    Het is meer bedoeld om een sfeer te creëren van oefenruimte op het podium. Feitelijk en technisch is het niet meer van deze tijd, maar sommige riders vragen er nog steeds om.

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      Begrijp T.O.P. vanuit oogpunt van bands waar meer en meer IEM gebruikt worden en wedges functioneel zijn.

      Wij maken juist veel gebruik van side (en top) fills in het theater. Niet om een repetitie sfeer te creëren maar te zorgen dat het gehele toneel van voor tot achter een gespreide dekking heeft. Side fills in de coulissen voor en achter, onzichtbaar voor het publiek (het plaatje is hier ook belangrijk) maar zeer functioneel voor acteurs en dansers. Acteurs en dansers spelen (meestal) niet zoals muzikanten met IEM en zijn overal op het toneel waardoor wedges ook niet functioneel zijn.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Side-op grote podia waar zonder IEM gewerkt wordt zijn vooral nodig omdat je anders nogal veel wedges nodig hebt om overal dekking te krijgen, het geeft muzikanten dus vrijheid om ook op andere plaatsen te staan als alleen voor hun eigen wedges.
        Op kleine podia zorgt het alleen voor veel overspraak en omdat muzikanten toch niet veel kunnen verplaatsen heeft het geen voordelen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          als je band goed op elkaar ingespeeld bent en het eigen geluid beheerst, dan kun je met een setje sidefills al prima geluid hebben zonder moeilijk monitorgedoe.

          Maar ja.... hoe vaakisdat?

          goed voorbeeld dat dat bij onverwachte bands al het geval kan zijn. zijn de 1979 AC/DC tourbeelden...
          Last edited by showband; 03-01-16, 20:47.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • qvt
            • Oct 2009
            • 721

            #6
            Of het nodig is of niet is een andere discussie, maar ze staan meestal op podia vanaf 8a10 meter breed. Smaller zie ik ze nooit staan in ieder geval :-)
            There is no substitute for imagination

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              mackie heeft toevallig net een set "kroegenformaat" speakers gemaakt met de sidefill er al in. (mackie reach)
              Handig!
              lekker belangrijk!

              Comment

              Working...