Ik mis kick bass en midden geluid.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaCop
    • Dec 2015
    • 3

    Ik mis kick bass en midden geluid.

    Beste Forumleden,

    Graag zou ik jullie advies horen.

    Ik heb de onderstaande P.A. set:
    - 3x RCF 8003-a (18" actieve subwoofer, 1000 watt RMS p/s)
    - 2x RCF Art 725-a (2" 15" actieve top speaker, 750 watt RMS p/s)

    Ik gebruik deze set zowel voor kleine feestjes als dj, als voor live band. Echter mis ik als dj wat kick bass en als live band wat mid-geluid. Uiteraard heb ik de tops op de crossover van de subs aangesloten.

    Nu is mijn plan om 1x 8003-a te verkopen, wat geld bij te leggen en dan 2x 15" subwoofers (rcf of dbtech.) bij te kopen die ik kan gebruiken om wat extra kick bass te genereren tijdens het draaien als dj op feestjes. Maar nu vraag ik me af of dit wel zomaar kan zonder problemen? (Dus 18" 15" sub combinatie).

    En voor meer midden te krijgen mijn RCF Art 725 te ruilen voor de RCF Art 712.


    Graag jullie mening in deze twee gedachtens.

    Bij voorbaat dank!!

    Jack
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Denk dat je beter eerst leert mixen met 1 8003 en 1 Art725 per kant. Want ik heb een flauw vermoeden dat het eerst achter de knoppen goed moet zitten.

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #3
      Twee verschillende soorten subs combineren is vaak (dus niet altijd) vragen om problemen, en zou ik je dus afraden.

      Verder denk ik dat er iets met de combi fout gaat. Er komt namelijk wel degelijk kick uit de 8003. Gebruik die regelmatig icm 312a (toppen echter niet gecrossed, daar die bij 80hz al van zichzelf genoeg afval hebben). Tussen 40 Hz en 20 k Hz zit je dan aardig recht.

      725A verruilen voor een 712A kan, maar zou ergens een showroom opsnorren waar ze iig de 712 hebben (of een 712 ergens huren) om dit te vergelijken.

      En ik zie dat je 3 subs hebt...? Heb je dan 1 links, 1 rechts en 1 in het midden?

      Comment

      • JaCop
        • Dec 2015
        • 3

        #4
        Is een processor als de "DBX DriveRack PA2 multifunctionele luidsprekerprocessor" een mogelijke oplossing om meer kickbass in de subwoofers te krijgen en meer mid in de tops?

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #5
          Processor is voor elk systeem een aanwinst. Ben zelf weg van Xillica, maar dat is wel wat duurder.

          Echter, als het gebrek aan kick komt door uitdoving van je toppen dan heeft het niet gek veel zin om er meer vermogen in te stoppen, dat wordt dan net zo goed weer uitgedoofd. Dan zou je met fase ed. moeten gaan klooien.....
          Meer mid in je toppen kan wel.

          Comment

          • stefke96
            • Dec 2015
            • 96

            #6
            Kick zit normaal rond de 80 Hz, weet niet wat de crossoverpunten zijn van de ts?
            Voor het mid heb je waarschijnlijk aan een EQ wel voldoende, deze kun je uiteraard los pakken, maar een processor bied een stuk meer mogelijkheden.
            Zelf ben ik niet echt gecharmeerd van de driverack PA lijn, xillica is inderdaad mooi, maar inderdaad een stuk duurder.

            Als er uitdoving plaatsvind zal je de set eens moeten laten uitmeten.

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              #7
              Originally posted by stefke96
              Kick zit normaal rond de 80 Hz, weet niet wat de crossoverpunten zijn van de ts?
              80 Hz of 120 Hz (keuze op de subs). In beide gevallen kan het een gebrek aan kick verklaren

              Comment

              • JaCop
                • Dec 2015
                • 3

                #8
                Is de "Xilica Xp-3060" wat?

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Goeie keus.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #10
                    Deze Combinatie ken ik ( zelf mee gewerkt ).
                    Er is niks mis met deze set en deze art 725 kan makkelijk mee op alle gebied , zeker op de frequenties die je aangeeft .
                    Een processor ertussen is een nutteloze investering.
                    Zoals Frederic al aangaf , knopjes draaien en goed kunnen mixen is een verhaal appart.
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • tarpan
                      • Dec 2008
                      • 266

                      #11
                      Je geeft volgens mij aan dat de klank-kleur niet helemaal naar je zin is...?
                      Kasten omruilen of een processor gaan gebruiken vind ik in dat geval een beetje vreemde oplossingen.
                      Eenvoudigste oplossing lijkt me gewoon een EQ-tje hoor.
                      als je bij de brom zit...

                      Comment

                      • stefke96
                        • Dec 2015
                        • 96

                        #12
                        In een processor zit uiteraard een EQ.
                        En met het oog op de toekomst lijkt een processor in mijn ogen een goede oplossing.

                        Comment

                        • sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

                          #13
                          Awel stefke,
                          Sorry, maar dit systeem is gepowered en er zit al een processor in.
                          Ik ken deze kasten heel goed en heeft heel weinig EQ nodig, ( afhankelijk van de acoustic in een bepaalde zaal ).
                          En een beetje EQ doe je bij deze kasten niet met een extra processor maar dat doe je op een mengtafel.
                          Gewoon simpel je oren gebruiken , toch !!!!
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                          Comment

                          • stefke96
                            • Dec 2015
                            • 96

                            #14
                            Ieder zijn eigen smaak

                            Comment

                            • sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

                              #15
                              ken je deze setup stefke ?
                              Als je dit niet kent , zou je beter zwijgen !
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                              Comment

                              Working...