Enkele actieve speaker aansluiten mengpaneel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MicMusic
    • Nov 2015
    • 1

    Enkele actieve speaker aansluiten mengpaneel

    Hi! Ik ben nieuw op dit forum en ik zeg het alvast: ik ben geen talent in de technische kant van de muziek maar ik wil het wel graag snappen en zelf kunnen, dus ik zoek het allemaal uit!

    Ik vroeg me af of je een enkele actieve speaker aansluit op je mengpaneel met maar 1 uitgang/mono of moet je de 2 uitgangen gebruiken naar 1 speaker-ingang?

    Misschien een hele domme vraag, dan al excuses bij voorbaat!
    Last edited by MicMusic; 20-11-15, 10:10.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Bij een enkele luidspreker gebruik je ook maar één van de uitgangen.
    Nadeel is wel dat je dan een deel van de informatie mist bij een stereo signaal.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1696

      #3
      Veel mengtafeltjes hebben ook een "MONO OUT"Als die erop zit kun e die het beste gebruiken.
      Zit die er niet op dan is er nog een mogelijkheid om een postfader AUX te gebruiken. AUX send is dan de uitgang. Dan heb je tenminste alle info van links en rechts.
      De routing van de mixer maakt dan weer uit of daar ook nadelen aan zitten.
      Als laatste kun je met wat vereffeningsweerstanden de twee uitgangen samenknopen, maar dan moet je weten wat je doet. Ik weet noch wat voor mixer of luidspreker je gebruikt.


      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      Working...