Slechte akoestiek cafe

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tweeterschieter
    • Apr 2015
    • 10

    Slechte akoestiek cafe

    Hallo.
    De komende tijd moet ik vaak in het zelfde cafe geluid gaan doen.
    Een veel voorkomend probleem is dat er te veel lawaai van het podium af komt.
    Ik heb drummers gevraagd of ze hun bekken wilde afplakken en een theedoek over hun snare wilde spannen, maar dat is natuurlijk niet de oplossing.

    Het cafe is een rechthoekig hok met stenen muren en een niet al te hoog plafond.
    Verder hangen er geen gordijnen in of ook maar iets wat geluid absorbeert.
    Nu heb ik natuurlijk al nagedacht over een backdrop aan de achterkant te hangen om de reflecties van het podium wat minder te maken.
    Maar zijn er nog meer dingen die ik kan doen om de akoestiek in het cafe (en vooral op het podium) te verbeteren?
    Ben bang dat dat namelijk niet genoeg is.

    Oja het budget hiervoor is er nauwelijks dus ben opzoek naar een simpele oplossing
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Met een enkele back-drop doe je nog niet zo heel veel, werkt beter wanneer je 3 of meer lagen ophangt.
    Verder is een scherm rondom het drumstel een effectieve manier om het podium geluid in te dammen.
    Allerbeste oplossing werkt goed en levert geld op; zaal vol publiek.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • PvG
      • Sep 2012
      • 979

      #3
      Een backdrop niet-strak, geplooid enkele cm voor de muur(/muren) hangen (niet tegen!). Enkele oude kleden op het podium.
      Toch enkele, dikke (sier-)gordijnen hangen zal ook helpen (hoeven niet dicht te kunnen).

      Een drumscherm dempt niet veel; zal veel reflecteren richting muur en weer terug. (Of het moet een dempend scherm zijn, maar dat is optisch wss niet acceptabel: waar is de drummer?) Daarnaast moet je met een drumscherm de drums wss wel uitversterken om het lekker in de mix te krijgen...
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Een drumscherm reflecteert inderdaad maar in combinatie met een dikke backdrop vang je dat weer op.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        Working...