Band speelt veel te hard

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    Band speelt veel te hard

    Gelukkig wordt hier de schuld niet bij de techs neergelegd zoals zo vaak gebeurd.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Dat begrijp ik toch niet zo goed.je vraagt een schrijnwerker om uw schrijnwerk te maken. Je gaat naar een garage om uw wagen te herstellen. Je gaat naar de kapper om uw haar te knippen. Ja je vraagt een metalband toch ook omdat het luid moet gaan, en de zaal te slopen? Daar komen metalheads voor.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Da's wel een beetje kort door de bocht Frederic....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

        #4
        Tja op zich is het wel media aandacht voor het bandje, maar je moet je wel afvragen of ze op deze manier goed bezig zijn..
        Muzikanten + technische crew moeten een co-productie neerzetten. Dit getuigt van zeer weinig respect voor de geluidstechs die er toch doorgaans het beste van willen maken.

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #5
          Originally posted by purplehaze
          Muzikanten + technische crew moeten een co-productie neerzetten. Dit getuigt van zeer weinig respect voor de geluidstechs die er toch doorgaans het beste van willen maken.
          Helaas heb ik er ook ervaring mee, ruim boven de 105dBA, en dan laat ik ze maar gaan, zet alles behalve de leadzang dicht en ga ver achterin staan. Je kunt er wel de stekker uit trekken, maar als je een beetje pech hebt keert het hele publiek zich tegen je, en dan word het gevaarlijk. Word natuurlijk anders als je een goede security hebt en een management dat achter je staat.

          Hetzelfde als dat een band niet wil stoppen, maar dat de (buiten/markt) vergunning het toch echt niet toelaat om nog langer door te gaan...

          Geld trouwens net zo goed voor Nederlandstalige (B-C) tape artiesten, al vraag ik me dan wel eens af wie de oorzaak daarvan is.

          Vreemd (net niet) dat je met de echte pro's daar nooit last van hebt.

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            Originally posted by purplehaze
            Dit getuigt van zeer weinig respect voor de geluidstechs die er toch doorgaans het beste van willen maken.
            Zeker in dit geval waar die "zanger" de geluidstechs als boosdoener aanwijst waar de organisatie heeft besloten dat ze niet verder mochten spelen als ik het artikel in de krant lees.

            Comment

            • Timo B Geluidstechniek
              • Jun 2014
              • 456

              #7
              Die mannen van dat bandje hebben zich gewoon te houden aan wat hun opdrachtgever in dit geval de zaal dus voorschrijft als max volume. In dit geval was dat uit mijn hoofd 103dBa iets wat al flink hard is.
              Als dit in FOH positie alleen al van de backline afkomt (en meer als ik dat artikel goed gelezen heb) heeft een opdracht gever de zaal het recht om ze de deur te wijzen klaar.
              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

              Comment

              • SPS
                • Mar 2004
                • 1662

                #8
                14 bands; 500 bezoekers............ pfff waar hebben we het over. Stoppen die boel! Kost nog veel subsidie ook vrees ik................
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                Comment

                Working...