Allen & Heath wizzard 3 12 m ( monitorconsole ) voorzien van effectenprocessor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • getbacklive
    • Jun 2012
    • 2

    Allen & Heath wizzard 3 12 m ( monitorconsole ) voorzien van effectenprocessor

    Beste deskundigen,

    Ik heb een mixtafel gekocht voor in repetitieruimte,
    Wij willen op de aux/monitor een reverb/galmpje voor de zang verkrijgen
    hoe moet ik de aansluiting tot stand brengen en welke knoppen draaien om dit tot stand te brengen

    ik zou erg dankbaar zijn als iemand me een schema kan geven met een uitleg voor een beginnend geluidtechnici
    even vermelden dat de aux 1 t/m 4 pre post schakelbaar zijn

    mvg
    Jack
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

    #2
    De AUX moet allereerst op POST staan, zo verandert de hoevelheid galm mee met de stand van je fader.

    AUX Out op je mixer > Ingang galm
    Uitgang Galm > Ingang AUX Return of vrij inputkanaal op je mixer

    Niet vergeten de 'Dry/Wet' van je galm op 100% wet te zetten.
    Tim

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Da's niet zo heel ingewikkeld. Sluit de input van je reverb aan op de Aux master, of Aux out die je ervoor wilt gebruiken. Het moet iig een aux zijn die post fader is geschakeld, waarschijnlijk zijn aux 5 en 6 standaard post fader dus een van die twee zou ik hiervoor gebruiken.
      De outputs van je reverb sluit je vervolgens aan op een stereo return of gewoon 2 kanalen van de mixer, nu is het apparaat aangesloten.
      Om het effect te gebruiken draai je de betreffende aux knop (ik ga nu even uit van aux 5) van het kanaal waar je effect op wilt hebben open en datzelfde doe je met de master van aux 5.
      Nu moet je, nadat de fader van het betreffende kanaal ook open staat en er signaal op binnenkomt, op de reverb signaal ontvangen. Laatste wat je nog te doen staat is de effect return of kanalen waar de output van de reverb op is aangesloten open draaien om het effect in de mix te krijgen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      Working...