JBL eon615

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edgard
    • Apr 2004
    • 33

    JBL eon615

    Ik heb twee jbl eon615 boxen voor de losse verhuur. Nu dacht ik dat deze "beveiligd" waren en ze hufter proof waren.
    Nu blijken de conussen verbrand te zijn en jbl (via de leverancier) zegt natuurlijk dat het mijn fout is. Wie kan mij uitleggen waarom dit dan
    gebeurd ondanks de limiter. Of doet de dsp helemaal niks met het ingangssignaal ?
    alvast bedankt!
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Hufter proof bestaat niet, en geen enkele beveiliging is 100% betrouwbaar. Alles kan door verkeerd gebruik naar de vaantjes geholpen worden.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Zie een limiter als de toerenbegrenzer in je auto; wanneer je een keer mis schakelt is het je redding maar wanneer je in op de snelweg in z'n twee honderd gaat rijden heb je geluk als je de volgende afslag haalt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

        #4
        als je een beetje serieus met je vak bezig bent weet je toch dat dit gewoon echt niet kan!

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #5
          Originally posted by edgard
          Ik heb twee jbl eon615 boxen voor de losse verhuur. Nu dacht ik dat deze "beveiligd" waren en ze hufter proof waren.
          Laat me raden een DJ op gespeelt? Te weinig kasten voor de zaal of idioot hard gedraaid?
          Zonder subs? Of was het ophalen en meenemen?

          De vergelijking met de toeren begrenzer is voor veel mensen de makkelijkste en daar komt het ook vaak op neer.
          De kans is groot dat de ingang erg ver overstuurt is geweest. Kan ook makkelijk want je hebt bergen gain, zeker in de microfoon stand... Het grote nadeel van dit soort kasten vind ik, breed inzetbaar maar bijna niet te beveiligen tegen mensen die bewust de zaak slopen.

          Voor zoiets heb ik nog steeds liever kastjes met maximaal een volume regelaar op line niveau, en geen microfoon ingang. Als er dan een pio opstaat, en verder geen extra eq of iets anders er tussen waarmee de gain te verhogen is, dan kan het nog aardig lang heel blijven ondanks misbruik.

          Ik zou met het verhaal naar de huurder gaan, of heb je die verteld dat het niet kapot kan.

          Comment

          • speakertech
            • Jan 2008
            • 1696

            #6
            Originally posted by DJ Antoon
            Laat me raden een DJ op gespeelt? Te weinig kasten voor de zaal of idioot hard gedraaid?
            Zonder subs? Of was het ophalen en meenemen?

            De vergelijking met de toeren begrenzer is voor veel mensen de makkelijkste en daar komt het ook vaak op neer.
            De kans is groot dat de ingang erg ver overstuurt is geweest. Kan ook makkelijk want je hebt bergen gain, zeker in de microfoon stand... Het grote nadeel van dit soort kasten vind ik, breed inzetbaar maar bijna niet te beveiligen tegen mensen die bewust de zaak slopen.

            Voor zoiets heb ik nog steeds liever kastjes met maximaal een volume regelaar op line niveau, en geen microfoon ingang. Als er dan een pio opstaat, en verder geen extra eq of iets anders er tussen waarmee de gain te verhogen is, dan kan het nog aardig lang heel blijven ondanks misbruik.

            Ik zou met het verhaal naar de huurder gaan, of heb je die verteld dat het niet kapot kan.
            Oscilleren boven de gehoorgrens kan ook nog . Dat komt dan vaak door het aansluiten met defecte of verkeerde audiokabels.

            Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

            Comment

            • PvG
              • Sep 2012
              • 979

              #7
              Originally posted by speakertech
              Oscilleren boven de gehoorgrens kan ook nog . Dat komt dan vaak door het aansluiten met defecte of verkeerde audiokabels.

              Speakertech
              maar dan is het niet de laagdriver die het begeeft...
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

              Comment

              • Timo B Geluidstechniek
                • Jun 2014
                • 456

                #8
                Een paar blok golven helpt alles om zeep limiter of geen limiter.
                En als je maar genoeg vervorming draait en lang genoeg volhoudt krijg je alles kapot maakt niet uit wat er aan merk staat...
                Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                Comment

                • PvG
                  • Sep 2012
                  • 979

                  #9
                  Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                  Een paar blok golven helpt alles om zeep limiter of geen limiter.
                  En als je maar genoeg vervorming draait en lang genoeg volhoudt krijg je alles kapot maakt niet uit wat er aan merk staat...
                  Precies en het feit dat beide kasten stuk zijn, geeft aan dat het geen domme pech is. (Dus ik snap de reactie van JBL.) Je moet je huurder aansprakelijk stellen.
                  Last edited by PvG; 12-09-15, 07:32.
                  As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                  Comment

                  • speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1696

                    #10
                    Originally posted by PvG
                    maar dan is het niet de laagdriver die het begeeft...
                    Ik zou je graag willen tegenspreken, maar ik moet je volkomen gelijk geven.

                    Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Daarbij zijn verbrande conussen meestal het gevolg van langdurige oververhitting en dus overbelasting.
                      Verbaas me er altijd over wanneer ik een setje hoor dat zwaar staat te vervormen terwijl niemand het in de gaten lijkt te hebben...
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

                        #12
                        Originally posted by MusicXtra
                        Verbaas me er altijd over wanneer ik een setje hoor dat zwaar staat te vervormen terwijl niemand het in de gaten lijkt te hebben...
                        +2
                        vind dat ongehoord :-)

                        Comment

                        • rdreiers
                          • Nov 2009
                          • 407

                          #13
                          Originally posted by MusicXtra
                          Daarbij zijn verbrande conussen meestal het gevolg van langdurige oververhitting en dus overbelasting.
                          Verbaas me er altijd over wanneer ik een setje hoor dat zwaar staat te vervormen terwijl niemand het in de gaten lijkt te hebben...

                          Heeft er ook mee te maken dat er geen muziek meer over gedraaid wordt, niemand kan nog beoordelen of de speaker bijna in vlammen op gaat of dat het zo hoort.

                          Richard

                          Comment

                          • SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

                            #14
                            Originally posted by rdreiers
                            Heeft er ook mee te maken dat er geen muziek meer over gedraaid wordt, niemand kan nog beoordelen of de speaker bijna in vlammen op gaat of dat het zo hoort.

                            Richard
                            +2
                            Ook de TV reclame zit al vol met die geluidstroep. Pompende bas die de rest door de compressie totaal naar de achtergrond drukt.
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              De enorme compressie op MP3 met lage bitrate kan ook vrij snel zorgen voor overbelasting.
                              Bij het bepalen van het RMS vermogen van een luidspreker en daarbij dus ook het configureren van de limiters wordt er uitgegaan van een bepaalde dynamiek.
                              Is die dynamiek ineens geen 12 dB maar slechts 6 dB dan is de kans erg groot dat het RMS vermogen op een speaker, ondanks de limiter, veel te hoog wordt.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...