J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Standaard

Ik heb regelmatig met beide mixers gewerkt (op hetzelfde PA) en kan geen noemenswaardige verschillen ontdekken wat klank betreft.
    Neem het aanbod van Martijn aan, dan weet je het waarschijnlijk zo.
    Heerlijk die stilte

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJ Antoon Bekijk Posts
    Het kan goed dat door verschil in of uitgangsimpedanties van de verschillende apparaten en het koppelen er iets of wat verschil is.
    Zeker als het een goedkope cd speler is met enkel ongebalanceerde cinch/tulp/rca uitgangen. Soms hebben deze een vrij hoge uitgangsimpedantie, dat gecombineerd met redelijk lage ingangsimpedantie van een mic ingang op de QU (tov hoge ingangsimpedantie op je recorder) en slechte (te kleine) koppel condensatoren in de cd speler, en je hebt je probleem...

Heb je een DI er tussen al geprobeerd? Dus in beide gevallen? Zitten er op de QU ook line ingangen, en geven die hetzelfde verschijnsel?
    ik heb een Tascam CD-R 200 gebruikt, analoog via clinch, via xlr, digitaal via coax, enz steeds hetzelfde. Dus er moet wat aan de hand zijn... Live valt het nochtans zo goed als niet op. Bij opnames echter... Het is wel niet bij de deur, maar ik denk na over het voorstel van Martijn...

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn verkerk Bekijk Posts
    Misschien moet je je QU dan laten nakijken?
    Kan natuurlijk altijd zijn dat er een issue is met de QU-24 die je hebt.
    Heb ze regelmatig naast elkaar en kan je vertellen dat er geen verschil in hoort te zitten als je de tafel rechtuit zet (Dus alle Eq's/Dyn uit).
    QU-16/24/32 zijn klankmatig identiek.
    Maar ik nodig je uit om in Utrecht de tafels naast elkaar te horen, Of je QU te laten testen.
    Bedankt voor je aanbod. Hoewel het niet bij de deur is, neem ik je aanbod in overweging

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Volgens mij is het slim om van deze aanbieding gebruik te maken....
    Ik zit op 5 minuten rijden van Martijn dus kunnen we het hele verhaal in één keer aanpakken.
    Sander, ik denk na over het aanbod van Martijn. Maar er dient zich misschien ook een andere oplossing aan. Check fr je mail. Bedankt alvast. Ook alvast bedankt aan Martijn!

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ws Soundexpresse Bekijk Posts
    Heb beide tafels in bezit, (gld en qu16) en er zit wel degelijk een klank verschil tussen de preamps van de qu16 en de ar2412. Met een ar2412 klinkt de qu16 een stuk rustiger/warmer. Om nu te zeggen dat ik laag mis, nee…. Maar er zit wel merkbaar verschil tussen de preamps van de qu16 (locale inputs) en de preamps in de ar2412.
    Dat heb ik vandaag nog iemand horen zeggen dat preamps op de AR2412 inderdaad warmer klinken.

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Ik heb 1 keer met een qu24 tafel gewerkt en ik vond dit een zeer fijne tafel. Ik zelf werk standaard met een Ilive.

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frederic Bekijk Posts
    Ik heb 1 keer met een qu24 tafel gewerkt en ik vond dit een zeer fijne tafel. Ik zelf werk standaard met een Ilive.
    Frederic, wat vond jij van de klankkwaliteit van deze Qu24 in vergelijking met de duurdere Ilive? Heb je ook al gewerkt met GLD?

Ingeschreven
    Nov 2009

Standaard

Heb je al met xlrpro in belgie contact gezocht? Zij moeten toch kunnen uitsluiten dat de hardware ok is?..

Ingeschreven
    Jun 2009

Standaard

Misschien een beetje off topic maar wij hebben een qu24 waar we een vervelende storing mee hebben:

Als wij een pioneer DJM900 aan onze A&H QU24 hangen (mic input) met 2x DI (maakt niet uit of deze op 0, -20 of -40 staat) valt het signaal naar de tafel weg als we de djm900 in de clip (rood) sturen. (telkens +- 1 sec geluid, 1sec niets)
    Dit doet zich zowel voor rechtreeks op de tafel als met de ar2412 rack.

Ik weet dat het niet de bedoeling is dat tafel in de clip gestuurd wordt maar je kent dj’s…

Iemand al eens hetzelfde voorgehad of weet wat hier de reden van is en hoe we dit kunnen verhelpen want dit is voor ons zeer vervelend en eigenlijk niet werkbaar…

Labels voor dit Post

Forum Rechten