UTP multi "autoproof" ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooper
    • Aug 2006
    • 90

    UTP multi "autoproof" ?

    Is een UTP-multi bestand tegen het overrijden van auto's/bestelwagens
    of beschermen jullie deze utp-multi zoals de oudere analoge dikke multi met kabelgoten ?
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

    #2
    Die gaan in een kabelgoot, net als de rest van de kabels.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Per ongeluk weleens een auto erover gehad maar in principe ga ik ervan uit dat geen enkele kabel daartegen bestand is.
      Ik heb zelf een paar jaar geleden geïnvesteerd in cable defenders, kost wat, maar dan heb je ook wat.
      Een rubber mat over de kabels helpt overigens niet tegen overrijdende auto's.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        1 keer gaat hij wel overleven, maar het is niet aan te raden.

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Ook wij gebruiken cable defenders daar waar (mogelijk) auto's rijden.
          Een UTP multi is en blijft net zo goed een kabel die op dezelfde manier beschermt moet worden.

          Comment

          • Carl
            • Nov 2000
            • 907

            #6
            UTP is tamelijk kwetsbaar. Je merkt het misschien niet direct, maar de twisten moeten netjes blijven, anders krijg je problemen met de transmissie snelheid en kwaliteit.
            Roadproof UTP is wel veel beter van constructie dan de installatie versie, maar houd hem toch maar zo goed mogelijk netjes en onbeschadigd. Knikken en plat drukken is zeker niet goed.
            De (erg goedkope) installatie versie mag niet eens met bundelbandjes vastgezet worden, dat levert meetbare problemen op.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Eigenlijk geldt het gewoon voor iedere kabel, ook een simpel 230V snoer wil ik geen auto's overheen hebben.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              Working...