Rcf 745

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diems
    • Oct 2012
    • 8

    Rcf 745

    Hoi, ben op zoek naar een setup welke "makkelijk" is om mee te nemen voor vooral band gigs in zaaltjes en cafe's (man of 100 max)
    De makkelijke setup is vooral bedoeld om vervoer en opzetten te versimpelen dus iets zonder een sub heeft al snel de gedachte.

    Ik zag de nieuwe 745a van RCF. Zou 2 van deze een goede keus zijn voor het leveren van full range zonder sub? Naast de speakers denk ik zelf ook aan bv soundcraft Ui of de Mackie DL1608. Lekker makkelijk, geen knoppen die kapot kunnen en overal met je ipad de mix kunnen aanpassen

    Heeft iemand ervaring met de RCF 745a ? Of welke speaker komt hierbij in de buurt? De lage crossover (650hz) van de 745 is denk ik een slimme zet om troebel geluid uit de woofer te houden?

    Dank vast.
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

    #2
    Om eerlijk te zijn denk ik dat voor dit geld er veel betere speakerkastjes te vinden zijn dan dat wat je nu aanhaalt. Zelfs 12 inch kastjes kunnen beter klinken dan deze kast. Denk eens aan bv TW Audio, AudioFocus of BrooklynAudio.

    Ik denk dat je bij de genoemde merken een veel mooier en beter product voor je geld hebt dat voor de RCF kasten.. incl betere service.
    Daarlangs kun jij je veel beter profileren omdat je een product koopt wat net dat stapje meer is dan de standaard setjes..

    Ga maar eens praten met de dealers van deze merken. Alle drie zweven ze hier op t forum.

    Als ik me niet vergis is Peter VanHove dealer van TW Audio, zeer bevlogen en kundig man die je alles kan vertellen en laten horen...

    MusicXtra van brooklynaudio, heel entousiaste, bevlogen speakerbouwer die echt een hele mooie productenlijn heeft ontwikkeld..en verder ook veel ervaring heeft in t live wereltje.

    En van Audio Fucus ben ik de naam kwijt.. maar als je ff zoekt op Google kun je hem wel vinden. Komt uit belgie maar daarom niet minder...heel prettige mensen.
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

    Comment

    • Diems
      • Oct 2012
      • 8

      #3
      Dank voor je reactie. Heb je mogelijk ook wat voorbeelden van 12" kasten welke soortgelijk zouden klinken als de RCF 745a ?

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Originally posted by drbeat
        Om eerlijk te zijn denk ik dat voor dit geld er veel betere speakerkastjes te vinden zijn dan dat wat je nu aanhaalt. Zelfs 12 inch kastjes kunnen beter klinken dan deze kast. Denk eens aan bv TW Audio, AudioFocus of BrooklynAudio.

        Ik denk dat je bij de genoemde merken een veel mooier en beter product voor je geld hebt dat voor de RCF kasten.. incl betere service.
        Daarlangs kun jij je veel beter profileren omdat je een product koopt wat net dat stapje meer is dan de standaard setjes..

        Ga maar eens praten met de dealers van deze merken. Alle drie zweven ze hier op t forum.

        Als ik me niet vergis is Peter VanHove dealer van TW Audio, zeer bevlogen en kundig man die je alles kan vertellen en laten horen...

        MusicXtra van brooklynaudio, heel entousiaste, bevlogen speakerbouwer die echt een hele mooie productenlijn heeft ontwikkeld..en verder ook veel ervaring heeft in t live wereltje.

        En van Audio Fucus ben ik de naam kwijt.. maar als je ff zoekt op Google kun je hem wel vinden. Komt uit belgie maar daarom niet minder...heel prettige mensen.
        Ik heb een klein vermoeden dat je voor de prijs van een RCF ART745 (ongeveer 1300€ stuk) geen van bovenstaande kunt kopen. Maar het is idd zo dat je voor die prijs veel kunt vinden. QSC KW153 vb
        Last edited by frederic; 17-06-15, 08:49.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by frederic
          Ik heb een klein vermoeden dat je voor de prijs van een RCF ART745 (ongeveer 1300€ stuk) geen van bovenstaande kunt kopen.
          Dat valt nog heel erg mee hoor....
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • drbeat
            • Jun 2012
            • 671

            #6
            Originally posted by MusicXtra
            Dat valt nog heel erg mee hoor....
            Dat weet ik wel zeker dat dit mee valt....MusicXtra kan daar al voor leveren, ook TW audio. (Ex amp.) AudioFocus volgens mij idem.

            Je zou naar QSC kunnen kijken maar das al weer een stapje naar beneden....en imo niet helemaal wat ik graag zou willen...maar dat is de RCF ook niet vind ik.

            Maar ik zou zeggen ga eens ervens luisteren en vertel hier wat je er van vond!!
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

            Comment

            • Diems
              • Oct 2012
              • 8

              #7
              Dank voor de replies allemaal. Ik zal hier en daar ook een PM'tje sturen ;-)
              Smaak is altijd persoonlijk natuurlijk maar de specs van de 745 zijn best ok. Volgens mij best veel power in een niet te zware doos. Als ik iets anders koop is het in vergelijk inleveren op iets. Gewicht, geld, woofer diameter, geluid, etc..
              Een keer luisteren lijkt me verstandig idd. Geen idee waar ik dit kan doen om alle bepaalde modellen naast elkaar te krijgen ..

              Niemand verder echte ervaring met de 745? (of HD32, lijkt me ook wel wat :-)

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Je bent altijd welkom om te komen luisteren, andere merken meenemen voor een AB vergelijk is ook geen probleem.
                Alleen zijn de door jouw genoemde kastjes niet echt vergelijkingsmateriaal....
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • Diems
                  • Oct 2012
                  • 8

                  #9
                  Hoi,

                  Wilde even laten weten dat het Yamaha DSR115 zijn geworden. Niet de lichtste maar wel lekker geluid voor een goede prijs :-)
                  Iedereen bedankt voor de reacties!

                  Comment

                  Working...