wat kan ik van mij PA set verwachten???

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sapca
    • Jan 2015
    • 5

    wat kan ik van mij PA set verwachten???

    Hoi Dudes,

    Ik heb voor onze 5 koppige band een PA setje gekocht.

    elektronische drum
    Elektrische Bas
    2 elektrische gitaren
    piano en hammond
    Zang.

    De PA set bestaat uit 2 X mackie 2801Z subs (bubbele 18" Sub )
    2 X QSC HRP 181i subs (enkele 18" Sub )
    2 x QSC HRP 152i topjes

    Alle instrumenten worden rechtstreeks in geplugd in een digitale mengtafel ( line6 M20D )

    Wat mag ik verwachten als we met deze set gaan optreden ???
    Voor hoeveel personen kan je met deze set spelen???
    Welke grote van zaal kan ik hier méé aan???

    Gr,

    Emiel
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #2
    Voordat jullie deze set gingen kopen hebben jullie de verkoper neem ik aan verteld waarvoor de set geschikt moest zijn?

    Of begrijp ik hieruit dat jullie "blind" iets hebben aangekocht en nu in het duister tasten wat je er werkelijk mee kunt?

    Comment

    • sapca
      • Jan 2015
      • 5

      #3
      Originally posted by vasco
      Voordat jullie deze set gingen kopen hebben jullie de verkoper neem ik aan verteld waarvoor de set geschikt moest zijn?

      Of begrijp ik hieruit dat jullie "blind" iets hebben aangekocht en nu in het duister tasten wat je er werkelijk mee kunt?
      Voorlopig wordt op deze set enkel gebruikt in ons repetietielokaal.

      Als eerst had ik de QSC HRP 151i topjes.Heb dan de de qsc subs bij gekocht en nu heb ik de mackie dubbele subs gekocht.

      zoals ik al vermeld heb is deze set enkel in de repetietieruimte gebruikt,maar we zouden binnen een maand of 2 graag een optreden geven en om niet voor onaangename verrassingen te staan pols ik gewoon even of ik met deze set voldoende is om voor een 300 personen te spelen met onze groep.

      Gr,

      Comment

      • rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

        #4
        300 man??? topje zal dan stevig komen te werken, zekers als het wat stevige muziek wordt.

        Comment

        • speakertech
          • Jan 2008
          • 1696

          #5
          Originally posted by rdreiers
          300 man??? topje zal dan stevig komen te werken, zekers als het wat stevige muziek wordt.
          Volgens mij hangt het er helemaal vanaf, of je het publiek met een bak herrie de zaal uit wil blazen (komen veel klachten over) of dat je gewoon als amusementsorkest het publiek van een gezellig stukje muziek wil laten genieten.
          Hardrock of heavy metal gaat het dus niet worden.

          Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            15" top met enkel 18" sub is 300 man goed mee te doen hoor, heel goed zelfs.
            Maar, je hebt een setje dubbel 18" en een setje enkel 18" van (zover ik kan vinden) een ander soort subwoofer. De enkel 18" zijn zo te zien gewone basreflex kastjes, de Mackie's kan ik niet helemaal vinden maar lijkt iets anders te zijn (bandpass??)
            Daar moet je sowieso op letten omdat dat elkaar nadelig kan beïnvloeden (uitdoving).
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • sapca
              • Jan 2015
              • 5

              #7
              Originally posted by renevanh
              15" top met enkel 18" sub is 300 man goed mee te doen hoor, heel goed zelfs.
              Maar, je hebt een setje dubbel 18" en een setje enkel 18" van (zover ik kan vinden) een ander soort subwoofer. De enkel 18" zijn zo te zien gewone basreflex kastjes, de Mackie's kan ik niet helemaal vinden maar lijkt iets anders te zijn (bandpass??)
              Daar moet je sowieso op letten omdat dat elkaar nadelig kan beïnvloeden (uitdoving).
              Ik denk dat de mackie,s ook van het type basreflex zijn .

              Comment

              • theo
                • Nov 2001
                • 503

                #8
                Maakt niet uit als je bassen hebt van verschillende merken, ander type subwoofer zou t al een wonder zijn als t in tijd stond.
                Kan alleen maar shit opleveren, deftige processor met een meetsysteem zou wonderen kunnen verrichten.

                Comment

                • Rieske
                  • Aug 2002
                  • 544

                  #9
                  Hallo, ik heb een nieuwe auto gekocht maar ik weet niet welke brandstof ik moet tanken ? Hoe hard kan ik er mee rijden ? En waar zit het stuur ?
                  Life is what you make it

                  Comment

                  Working...