Begrenzer / limiter aanschaffen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arvoitus
    • Apr 2011
    • 45

    Begrenzer / limiter aanschaffen

    Er is al redelijk veel geschreven over dit onderwerp, maar ik wil toch even een bevestiging hebben of ik de goede oplossing in gedachten heb.

    Voor een jeugdhuis wil ik de normale DJ muziek begrenzen qua volume. De buren hebben namelijk vooral last van de bas tonen van bepaalde muziekgenre's op bepaalde avonden (denk aan dub en dubstep), overige muziek en avonden valt overigens wel mee.

    Voorheen heb ik hier een simpele DBX compressor/limiter voor gebruikt, die werkte ... maar het was absoluut geen ideaal ding (ongebalanceerd, muziek klonk vaak nergens meer naar, en nadat er een speaker kapot was gegaan had ik toch mijn twijfels over de werking van het ding).

    Nu willen we voor een Dateq SPL-2 gaan, in de hoop dat deze beter zijn werk doet zonder flink nadelig het geluid te bewerken.

    Mijn vraag is nu, is dit een degelijke oplossing die onze problemen gaat oplossen?
  • arvoitus
    • Apr 2011
    • 45

    #2
    Nog een losse vraag, we hebben 4 actieve speakers. Momenteel staan de gain knoppen op die speakers op 60% en dat zorgt voor voldoende volume met nog wat beetje headroom.

    Als we er een begrenzer tussen zetten om het volume te beperken, hoe kan ik het beste die gainknoppen afstellen? Op 100% gaan sommige speakers meer brommen en ruizen, maar als ik ze niet op 100% zet dan ben ik bang dat een begrenzer ook niet veel uithaalt als mensen toch vervolgens het volume harder kunnen zetten met die gainknoppen.

    Comment

    • RayM
      • Jan 2006
      • 742

      #3
      Als ik kijk naar de prijs van die Dateq denk ik dat je beter af bent met een gebruikte digitale processor.
      Je beschikt dan over veel meer mogelijkheden om je signaal te bewerken/beinvloeden. O.a. parametrische EQ.
      Heerlijk die stilte

      Comment

      Working...