Musik Messe

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

    Musik Messe

    Afgelopen woensdag voor het eerst sinds jaren weer naar Frankfurt geweest.
    Een paar dingen vielen me op:

    De enorme hoeveelheid speakerfabrikanten. Naast de bekende merken een grote hoeveelheid (relatieve) onbekende merken.
    Met een complete range, van monitors tot line arrays. En je ziet ook weer kasten waarbij je je afvraagt waarom ze het op die (hun) manier zo
    ontworpen hebben. En dan krijg je leuke gesprekken.

    Bij het buiten luisteren viel me vooral het (niet ogende) systeem van Danley Sound Labs op. Een kolom luidspreker met een sub eronder.
    Echt ongelooflijk wat daar uit kwam. Voor de rest ging het buiten vooral hard. Ze zouden op al die systemen dezelfde muziek moeten draaien,
    dan is het al wat makkelijker vergelijken. Beter nog, een band. Met één digimixer en ieder merk zijn eigen technicus.
    Dan kun je pas vergelijken.

    Bij de digimixers was natuurlijk de onthulling van de Digico S21 het nieuws. Een wat een simpele mixer, volledig met een analoge multi
    te bekabelen. En digitaal uiteraard. Eindelijk, hier hadden ze eerder mee moeten komen. De specs liegen er niet om en er is standaard Madi-USB aan boord.

    Voor de rest niet veel bijzonders of vernieuwends gezien. Het was in ieder leuk om er weer eens geweest te zijn.
    Last edited by RayM; 17-04-15, 23:16.
    Heerlijk die stilte
  • CSI
    • Oct 2005
    • 18

    #2
    Ik vond ook de Danley luidsprekers fantastisch klinken. De kolom luidspreker klonk over de hele breedte van het terrein hetzelfde. De oranje kasten ogen inderdaad erg lomp, maar iemand van Danley vertelde mij, voor de demo, dat deze kast makkelijk 8 serieuze line array kasten kan vervangen. Toen de demo met de J1(?) kasten startte, dacht ik dat de subs al aan stonden. Echt bizar hoe goed dat klonk. Met subs erbij was het laag massief en gedetailleerd. Danley is voor mij een merk wat hoog op mijn verlanglijstje staat. Nu eerst maar is een keer in NL luisteren.
    Als het niet regent, dan is het droog

    Comment

    • Timo B Geluidstechniek
      • Jun 2014
      • 456

      #3
      Als je meer wilt weten m.b.t. Danley zoek dan even contact met de importeur
      Firm4 pro audio
      en inderdaad danley was eindelijk iets anders dan wat er normaal op PLS getoont wordt. Het geluid was nog niet optimaal maar wel beter als het meeste wat ik daar gehoord heb (=een mening en zeker geen stelling;-)
      Last edited by Timo B Geluidstechniek; 18-04-15, 07:39.
      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

      Comment

      • CSI
        • Oct 2005
        • 18

        #4
        Heb jij ervaring met Danley, Timo?
        Als het niet regent, dan is het droog

        Comment

        • Timo B Geluidstechniek
          • Jun 2014
          • 456

          #5
          Een beetje maar wie weet wat de toekomst nog in petto heeft........ ;-)

          Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
          Last edited by Timo B Geluidstechniek; 18-04-15, 11:50.
          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Mijn bescheiden mening: Danley stak met kop en schouders uit boven de rest, mooi coherent geluid wat echt stevig wist te 'meppen' met een imposante sub. Enige punt van kritiek is dat de 'topjes' geen pole-mount hebben.
            @Timo: Wat was er volgens jou nog voor verbetering vatbaar en op welke manier?
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • CSI
              • Oct 2005
              • 18

              #7
              Dat zou dan een aardig statief voor het "topje" moeten zijn... Topje weegt slecht 280kg..;-)
              Na wat verder onderzoek ben ik wel in voor de SH46/TH118. Iemand hier ervaring mee?
              Als het niet regent, dan is het droog

              Comment

              • Timo B Geluidstechniek
                • Jun 2014
                • 456

                #8
                Op woensdag zaten er nog een aantal "typische pieken" in die met hoorn systemen te maken hebben. Is geen probleem met een beetje eq krijg je die zo weg + dat de toppen te dicht bij elkaar in de buurt hingen.
                Ik gok een beetje hiermee maar het had voor mijn gevoel iets wijder moeten hangen.
                ze hadden het t.o.v. Dinsdag tijdens de soundcheck al een keer verhangen om een betere sound te krijgen wat dus een soort van goed uitgepakt heeft maar voor zo ver ik begrepen heb krijg je daar maar een uur totaal per merk dus denk dat dit even het maximum was voor dit korte tijdsbestek.

                @csi zoek even contact met de importeur daar hij bezig is met een demo dag (12 mei is het laatste wat ik gehoord heb maar dit is al een tijdje geleden).
                Last edited by Timo B Geluidstechniek; 18-04-15, 19:27.
                Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Dat de toppen te dicht bij elkaar hingen snap ik wel, ze hadden eigenlijk in het grote podium links moeten hangen.
                  Maar voor een impressie deden ze het iig heel erg goed.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

                    #10
                    gekke vraag misschien maar Danley is neem ik aan niet ontworpen om mee te toeren?? Zijn wel echt flinke jongens van kasten...als je de foto's ziet op de website van Danley en de importeur....

                    Al heeft een banaan ook zijn gewicht...

                    Toch als ik die gewichtsberekeningen van die vliegpunten in de gebruiksfase zie in de berekeningen van bv een staalconstructie dan is dat in grootheden niet extreem per aangrijpingspunt...
                    Probleem is dat die hallen eerder ondergedimensioneerd zijn dan overgedimensioneerd...

                    Zouden we het straks bv ergens in het gelredome of zo zien hangen ipv die banaantjes?? Of dat ze weer in de tenten grote torens met kasten bouwen??

                    Of geluidsbedrijven die het gaan gebruiken?? 280 kg zet je met de heftruck...dus krijgen al die bedrijfjes een vrachtwagen met een kooiaap??

                    Kortom... waar ga je het gebruiken en tegen komen in het wild???
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Met de Jericho's zul je de gemiddelde drive inn show of het plaatselijke bandje niet vaak zien slepen.
                      Ding is wel prima geschikt als vervanger voor de gemiddelde line-array, twee van die 'kastjes' durf ik wel 5000 man of zelfs meer voor te zetten.
                      Maar waarschijnlijk is hij bedoelt voor grote vaste installaties en niet om steeds mee te slepen.
                      Wat er overigens nog het dichtst tegen aan zat was KV2, alleen een beetje jammer dat de spreker vooral af zat te geven op alle andere merken om aan te tonen dat KV2 het als enige goed doet.
                      TW Audio had de dikke pech steeds direct na Danley te zitten, prima systeem maar het korte hoorntje voor de 12" drivers werd zo wel pijnlijk duidelijk uitvergroot.
                      Aura Audio, niet eerder van gehoord, verraste me wel, systeem zat teveel tophoog in maar verder wel in orde.
                      De rest.... Daar wilde ik niet te lang naar luisteren.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • Timo B Geluidstechniek
                        • Jun 2014
                        • 456

                        #12
                        Danley is een van de merken die in Amerika redelijk vaak in stadions geplaatst wordt @drBeat.
                        Verder mocht je het interessant vinden Google eens op de Matherhorn by Danley.
                        Danley Sound Labs has unleashed the Matterhorn Subwoofer to the US military, which they claim is the world’s biggest to date. It repurposes a 20 x 8 x 8 foot shipping container as its enclosure and requires 40,000 watts of power. The military uses these types of speakers to simulate battlefield action, but with the […]

                        Met de intelligente zoekmachine van Bing kunt u gemakkelijker snel vinden waar u naar op zoek bent en wordt u beloond.
                        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                        Comment

                        • Timo B Geluidstechniek
                          • Jun 2014
                          • 456

                          #13
                          Wat betreft Danley en die demo dag: de datum is anders dan dat ik eerder melde.
                          Event in Beesd, Netherlands by Firm4 Pro Audio bv on Wednesday, May 27 2015
                          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                          Comment

                          • Peter Vanhove
                            • Jun 2002
                            • 347

                            #14
                            Als een fabrikant de allergrootste en zwaarste hoorngeladen point-source die er momenteel verkrijgbaar is demonstreert, en net daarna een andere fabrikant zowat de allerkleinste en lichtste hoorngeladen point-source laat horen, dan zou het wel erg jammer zijn dat daar geen verschil in zit, voornamelijk in het laag/mid, natuurwetten kan men echt niet ombuigen (zoals sommige fabrikanten wel eens willen laten geloven).
                            Het ene systeem is gemaakt voor hele grote jobs voor vele duizenden personen, is full-range, heeft 15 luidsprekers aan boord waaronder 6x18”, weegt 326 Kg en heeft een volume van 1,33m3.
                            Het andere systeem is gemaakt voor kleinere jobs tot ongeveer 1500man (met 2 topjes per kant), heeft 2 mid-hoog kastjes met elk 3 luidsprekers erin waarvan 2x12”, weegt amper 33 Kg en heeft een volume van 0,13m3.
                            Het ene systeem is dus 10 keer lichter, en neemt ook nog eens 10 keer minder plaats in, er waren 2 zulke kleine kastjes dus nog steeds 5 keer lichter en 5 maal kleiner.
                            Mochten we dit vergelijk met auto’s doen, dan zou men een grote vrachtwagen vergelijken met een kleine auto, en concluderen dat de ene meer kan transporteren dan de andere
                            En ja, de T24N heeft een kort hoorntje, anders zou hij niet zo compact en licht kunnen zijn. Voor de een is dit een probleem (voornamelijk de concurrenten), voor de ander een zegen (voornamelijk de gebruikers), in de praktijk werkt dit echter prima, er zouden anders nog geen massa van deze kastjes verkocht zijn wereldwijd.
                            Beide systemen hebben een totaal andere doelgroep, en werken beiden prima.
                            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                            Comment

                            • CSI
                              • Oct 2005
                              • 18

                              #15
                              Gisteren bij de Danley demo dag wezen kijken. Leuk opgezet en diverse speakers beluisterd. Eigenlijk alles wat ik van Danley op deze demo dag heb gehoord behoort wat mij betreft tot de top in luidspreker land. Ik ga in ieder geval voor de SH46 met de Th118 (2x) per kant. Amping ben ik nog niet helemaal uit, maar de nieuwe XTA amps waren niet verkeerd. Waarschijnlijk wel net buiten mijn budget...:-(

                              Is iemand er nog geweest??
                              Als het niet regent, dan is het droog

                              Comment

                              Working...