Zoektocht nieuwe top

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Plukkie
    • Jan 2012
    • 28

    Zoektocht nieuwe top

    Ik ben op zoek naar een nieuw setje actieve toppen, echter ben ik een beetje de weg kwijt (bomen en bos verhaal).
    Ik zou dus graag enkele tips hebben welke ik moet gaan beluisteren.
    De toepassing is voornamelijk disco/drive in, wat lokale carnavals dingetjes/acts/bonte avond, en een redelijk goede tapeact waarmee ik de kleinere zaaltjes doe.

    Ik ben dus op zoek naar goed klinkende bij voorkeur actieve toppen voor een budget van 2000 tot max 3000 euro.
    Gezien de tape act klusjes zoek ik een compacte (liefst 12") speaker, die ik ook goed kan combineren met bijpassende subs (op een later tijdstip).

    Op dit moment maak ik gebruik van een set Dap X-12t met X-15b subs, ik wil dus de toppen vervangen, de subs wil ik graag nog even gebruiken en op een later tijdstip vervangen (ivm budget).

    Ik hoor graag jullie adviezen!
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

    #2
    Stuur MusicXtra een Pm hier om zijn productrange te gaan beluisteren....

    verder kan ik TW-Audio zeer aanbevelen....de distributeur is ook hier op het forum actief.
    voor jou geld kun je mijn inziens goede toppen kopen...

    L- Acoustics is zeer goed...

    staar je ook niet blind op actief....ook passief is er genoeg leuks te koop met amp voor dat geld....

    Heb ook zeer goede dingen gehoord van Audio Focus uit Belgi
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

    Comment

    • drbeat
      • Jun 2012
      • 671

      #3
      Stuur MusicXtra een Pm hier om zijn productrange te gaan beluisteren....

      verder kan ik TW-Audio zeer aanbevelen....de distributeur is ook hier op het forum actief.
      voor jou geld kun je mijn inziens goede toppen kopen...

      L- Acoustics is zeer goed...

      staar je ook niet blind op actief....ook passief is er genoeg leuks te koop met amp voor dat geld....

      Heb ook zeer goede dingen gehoord van Audio Focus uit België... Ook zeer mooie kasten met dito geluid..

      laat de EV, RCF enz links liggen...en stop je geld in goede speakers...daar heb je veeeeeel langer plezier van....en je onderscheid jezelf van de rest...immers iedereen heeft die rommel van EV...RCF of DAP....vandaar dat je er niets meer voor krijgt en je verhuurprijzen kelderen tot het minimum...
      kies een goede top.....en spaar voor een goede set subs...

      En t belangrijkste.....ga luisteren...gebruik je oren.....

      het vragen op een forum net als dit en nu heeft niet veel zin....hier vallen ze over elkaar heen waarom dit merk of dat merk...en het loopt uit op onzin verhalen dat BV een EV top van 300 euro veel beter is dan een L-acoustics top van 3000 euro.....waar de EV wordt aangeraden door DJ frunnik met een leeftijd van 12....
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Je bent altijd welkom om te komen luisteren, de Coax12 leent zich perfect voor jouw doel en valt ook nog binnen je budget.
        En daarbij schijnt de koffie bij mij tegenwoordig van goede kwaliteit te zijn, hoor er geen klachten meer over.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • RayM
          • Jan 2006
          • 742

          #5
          Originally posted by drbeat
          het vragen op een forum net als dit en nu heeft niet veel zin....hier vallen ze over elkaar heen waarom dit merk of dat merk...en het loopt uit op onzin verhalen dat BV een EV top van 300 euro veel beter is dan een L-acoustics top van 3000 euro.....waar de EV wordt aangeraden door DJ frunnik met een leeftijd van 12....

          Je spreekt jezelf tegen, jij noemt eerst een aantal merken...

          Vragen kan nooit kwaad, echter heeft drbeat wel gelijk. Vele meningen. Er zijn EV toppen die goed klinken, net als RCF.
          Maar ze hebben ook niet goed klinkende toppen.Maar dat geld bijna voor ieder (A) merk. Ook een kwestie van smaak.
          Ga luisteren, bij collega's, andere gelegenheden, zalen enz. Voordeel is je hoort ze in de praktijk.
          Geeft meteen een indruk.
          Heerlijk die stilte

          Comment

          • Plukkie
            • Jan 2012
            • 28

            #6
            Dank voor de reacties, ik vind dit soort vragen op een forum wel erg zinvol, men wijst mij op enkele merken en types waarmee ik kan gaan vergelijken en luisteren en ik dus vooruit kan.
            Uiteraard heb ik al een en ander beluisterd en bekeken maar het blijft moeilijk als je ze niet naast elkaar kunt beluisteren.
            Het niveau van de antwoorden zegt vaak veel over de kennis en ervaring van de poster dus de Frut DJs herken ik wel ;-).
            Bedankt voor de info MusicXtra ik neem het zeker mee in de overweging.
            Ik zie veel goede berichten over de DVX12 van DB, wat zijn de ervaringen hiervan ? Zou deze geschikt zijn voor mij?
            Grote voordeel is dat ik diverse dealers in mijn regio heb zitten

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by Plukkie
              Uiteraard heb ik al een en ander beluisterd en bekeken maar het blijft moeilijk als je ze niet naast elkaar kunt beluisteren.
              Dat klopt deels, een goede top klinkt vooral erg aangenaam, geeft alle details goed weer en vermoeid niet, ook niet op hoog volume.
              Je hoeft geen expert te zijn om echt goed geluid te herkennen, kijk alleen wel uit voor misleidende high-shelves, deze laten een top 'lekker fris' klinken maar wordt ondertussen erg vermoeiend om naar te luisteren.
              Overigens mag je bij mij altijd een set ernaast plaatsen om een AB vergelijk te doen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

                #8
                Ik zou zeker ook de moeite eens doen om naar de toppen bij Brooklyn-Audio te gaan luisteren. Zeker de moeite waard! Wanneer je gaat vergelijken, zal je snel overtuigd zijn.

                Comment

                • Podium Verhuur
                  • Mar 2012
                  • 480

                  #9
                  Denk ook dat je goed in je achterhoofd moet houden wat je doelgroep is.

                  Ik ben ooit (zo'n 20 jaar geleden) ook begonnen met een drive in showtje en werkte toen met Martin Audio. Klonk prima, naar mijn mening toen een stuk beter dan een hoop andere merken.
                  Maar het interesseerde mijn opdrachtgevers echt helemaal niets, waardoor we prijzen moesten vragen die gelijk waren aan de drive in shows die met goedkopere speakers werkte.

                  Dus goede speakers zijn zeker leuk en een mooie aanwinst, maar kijk uit dat je jezelf niet uit de markt prijst, je opdrachtgevers zijn nu tevreden met je dap set. Zij zullen niet ineens meer gaan betalen wanneer je met veel duurdere speakers aankomt.

                  Comment

                  • Plukkie
                    • Jan 2012
                    • 28

                    #10
                    Hoi,

                    Dat klopt zeer zeker, vele mensen zullen geen verschil zien en horen tijdens een feest.
                    Toch denk ik wel dat ik het kan verkopen bij de betere klussen, daarnaast heb ik fullrange kastjes nodig en wil niet weer investeren in "budget" kastjes.
                    Ik ga binnekort een setje DVX 12 beluisteren dus ben benieuwd hoe groot de verschillen zijn met mijn x-12t.

                    Gr

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Het is wel degelijk dat het opdrachtgevers en publiek opvalt wanneer je een echt goed geluid neerzet.
                      Uiteindelijk wil je toch een goede kwaliteit neerzetten voor het geld dat je ervoor krijgt.
                      De kunst van goed ondernemen is jezelf te onderscheiden van de massa, voor een drive-inn show is echt goed geluid daar een heel goed middel voor.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • Podium Verhuur
                        • Mar 2012
                        • 480

                        #12
                        Onderscheiden in een wereld waar de laagste prijs 9 van de 10 keer doorslag gevend is moeilijk maar inderdaad niet onmogelijk.

                        Als ondernemer moet je vooral je eigen gevoel volgen, mijn opmerking is alleen bedoeld om ook de andere kant te laten zien.
                        Veel succes met je zoektocht!

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          drive-inn sector, is dat niet gericht naar een publiek waarvan het geen barst kan schelen wat daar staat van speakers? Als het maar hard genoeg knalt.

                          Comment

                          • vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

                            #14
                            Originally posted by Podium Verhuur
                            Dus goede speakers zijn zeker leuk en een mooie aanwinst, maar kijk uit dat je jezelf niet uit de markt prijst, je opdrachtgevers zijn nu tevreden met je dap set. Zij zullen niet ineens meer gaan betalen wanneer je met veel duurdere speakers aankomt.
                            Met een betere set kun je waarschijnlijk ook je afschrijftijd verlengen waardoor je misschien dezelfde prijs kan blijven hanteren.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              De redenering dat je klanten met minder tevreden zijn zorgt ervoor dat je ook nooit een hogere prijs zult kunnen vragen, je beperkt jezelf hierdoor om in kwaliteit te groeien. 'Ik koop deze set omdat iedereen in mijn omgeving die ook heeft en ik makkelijk bij kan huren of omdat die 'rider geaccepteerd' is, gevolg is dat de prijs ook het enige is waarmee je je kunt onderscheiden waardoor niemand nog iets kan verdienen. De klaagzang dat het allemaal zo slecht wordt betaald komt mede omdat 200 man in een vijvertje met 2 vissen aan het vissen is.
                              Zelf ben ik nooit meegegaan in de concurrentie om prijs, simpel omdat ik liever thuis op de bank zit dan heel hard te moeten werken om per saldo niks te verdienen. De tijd die dat gekost zou hebben heb ik gestoken in verwerven van kennis en plannen maken hoe ik alles op een hoger plan kan krijgen. Gevolg is dat ik nu een grote oceaan voor me heb met duizenden vissen en slechts een paar andere vissers.
                              Dan nu meer on-topic: Stel je koopt een DAP setje voor € 1000,-, dat setje brengt na 2 jaar geen euro meer op dus is de afschrijving € 500,- per jaar. Nu koop je een paar deftige toppen, die kosten al snel € 3000,- maar gaan niet stuk, klinken stukken beter en brengen na 4 jaar zomaar € 1000,- op. Dan is de afschrijving nog steeds maar € 500,- dus op wat renteverlies na ben je net zo duur uit als met goedkope toppen. Met die eerste weet je 100% zeker dat je nooit meer kunt vragen, met die tweede heb je alle mogelijkheden.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...