Allen & Heath Qu-16 of Souncraft Si Expression 1 of?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HennyS
    • Mar 2015
    • 17

    Allen & Heath Qu-16 of Souncraft Si Expression 1 of?

    Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een digitale mixer maar kom er niet uit welke voor mij het beste is.

    Ik doe hoofdzakelijk Tape-Acts en wil gewoon eens digitaal over stappen,
    en ik zit al een poosje te kijken naar drie digitale tafels.

    Allen & Heath Qu-16
    Soundcraft Si Expression 1

    Of moet ik misschien toch maar even door sparen voor de Midas M32r?

    Ik zou graag wat advies krijgen want ik heb even met een Yamaha LS9 mogen experimenteren maar das een nachtmerry om elke keer door die menu's te komen, dus dat is (voor mij) zeker geen tape-act tafel.

    Alvast bedankt!
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #2
    Originally posted by HennyS
    Ik doe hoofdzakelijk Tape-Acts en wil gewoon eens digitaal over stappen,
    en ik zit al een poosje te kijken naar drie digitale tafels.

    Allen & Heath Qu-16
    Soundcraft Si Expression 1

    Of moet ik misschien toch maar even door sparen voor de Midas M32r?
    Zolang als je alle bronnen op 1 layer kunt krijgen is een Si Expression gewoon een leuke goede tafel, met de laatste versie van de ipad app word remote nu ook bruikbaar.
    Voordeel tov de X32/M32 is dat je alle controls van de toonregeling op het paneel hebt, je hoeft niet te switchen tussen de banden, dat is wel 1 van de grote pluspunten van de tafel.
    Zeker niet de kermis die faderglow heet, leuk, maar geeft niet echt veel extra informatie.

    Tape act dus prima, maar als het niet lukt op 1 layer...
    Dan is een M32/X32 met de scribble scripts een betere keuze vind ik, de qu16 ken ik verder niet uit ervaring.
    Last edited by DJ Antoon; 17-03-15, 22:17.

    Comment

    • Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

      #3
      Twee layers is in mijn ogen ook nog prima te doen. Meer dan dat vergt inderdaad iets meer logica en nadenken, van de andere kant kost het instellen van scribblestrips ook relatief veel tijd op korte klusjes. (Tenzij je alles er al in hebt staan, zoals bij tape acts natuurlijk vaak het geval is).
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

      Comment

      • knorrepot
        • Oct 2009
        • 234

        #4
        Originally posted by Big Bang
        Twee layers is in mijn ogen ook nog prima te doen. Meer dan dat vergt inderdaad iets meer logica en nadenken, van de andere kant kost het instellen van scribblestrips ook relatief veel tijd op korte klusjes. (Tenzij je alles er al in hebt staan, zoals bij tape acts natuurlijk vaak het geval is).

        Hoeveel mee kanalen dan 14 (dat is 1 layer) heb je nou werkelijk nodig?? Ik kom nog niet aan de helft in ieder geval..

        Je kunt altijd nog voor de Preformer serie gaan, deze hebt wel scribblestrips en VCA's.

        Comment

        • jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

          #5
          Mag ik ook een andere optie aanreiken?
          De Roland M200i: klik

          Comment

          • HennyS
            • Mar 2015
            • 17

            #6
            Zonder iPad ook niet zo'n succes toch?

            Comment

            • HennyS
              • Mar 2015
              • 17

              #7
              Ik heb 2 x Draadloos, 2 x Draad mic, 2 x SD (= 4), 1 x MD, 1 x CD.

              Ruim voldoende lijkt mij?


              Originally posted by knorrepot
              Hoeveel mee kanalen dan 14 (dat is 1 layer) heb je nou werkelijk nodig?? Ik kom nog niet aan de helft in ieder geval..

              Je kunt altijd nog voor de Preformer serie gaan, deze hebt wel scribblestrips en VCA's.

              Comment

              • rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

                #8
                Ik heb met beide gewerkt, de galm uit de qu16 bevalt me net wat beter. Voor de rest zo ik zeggen ga kijken of je ze eens op demo kunt hebben, zij alle twee tafels die goed staan overal. Ze hebben beide hun voor en tegens, doet er zelf eens op te spelen komt je erachter wat voor jouw de beste keus is.

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Beiden voldoen ruimschoots aan uw noden. Ze zijn klankmatig goed.
                  Alles hangt er vanaf wat U gebruiksvriendelijkst vind.
                  Beiden uitproberen dus.

                  Comment

                  • HennyS
                    • Mar 2015
                    • 17

                    #10
                    Ok bedankt voor jullie advies.

                    Ik ga ze zeker uitproberen allebij.

                    Comment

                    • NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

                      #11
                      Originally posted by HennyS
                      Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een digitale mixer maar kom er niet uit welke voor mij het beste is.

                      Ik doe hoofdzakelijk Tape-Acts en wil gewoon eens digitaal over stappen,
                      en ik zit al een poosje te kijken naar drie digitale tafels.

                      Allen & Heath Qu-16
                      Soundcraft Si Expression 1

                      Of moet ik misschien toch maar even door sparen voor de Midas M32r?

                      Ik zou graag wat advies krijgen want ik heb even met een Yamaha LS9 mogen experimenteren maar das een nachtmerry om elke keer door die menu's te komen, dus dat is (voor mij) zeker geen tape-act tafel.

                      Alvast bedankt!
                      Ik gebruik nu geruime tijd een Roland M-200i en ben hier zeer
                      over te spreken. Makkelijk in gebruik, erg goede klank, erg mooie
                      fx en 8 user defined buttons, waarbij nr. 8 net onder m'n duim
                      zit en waaronder ik de start van de on board USB speler heb geprogrammeerd.

                      Ideaal voor tape-acts, musicals etc, waarbij je enkel muziek hoeft
                      te starten en geen overige Que's waarvoor je liever Q-Lab draait.

                      De tafel heeft 24 inputs (16 x XLR, 6 x Jack en 2 x RCA) en 12
                      outputs on board.

                      Wat ik erg fijn vind zijn de userlayers. Een stereo apparaat schuif je
                      daar nl. met 1 schuif ipv 2.

                      Jij komt in de userlayer er dus vanaf met 8 schuiven en dat is dan
                      exact de breedte van het scherm van de i-Pad.

                      De tafel is bedienbaar zonder i-Pad, maar voor mij is dat geen optie,
                      dus je opmerking over de i-Pad snap ik wel. Voordeel van de i-Pad
                      is dat je die wel makkelijk ff mee neemt on stage.
                      Een wifi-router in je taperack is dan wel een must.

                      All in, tafel, i-Pad, taperack, wifi-router, bekabeling en patchpanel
                      moet je op zo'n € 3.500 rekenen.
                      Ik heb een rack met slide doors, geen kleppen dus, dan
                      kom je op zo'n € 4000.

                      Hoop dat je hier wat aan hebt.

                      Grtz

                      Nes
                      Last edited by NesCio01; 18-03-15, 23:12.
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                      Comment

                      • drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

                        #12
                        Originally posted by HennyS
                        Ok bedankt voor jullie advies.

                        Ik ga ze zeker uitproberen allebij.
                        Ga voor de voor jou fijnste tafel.... en ik zou ook de ipadbediening goed testen op stabiliteit. Dat zit overigens met deze tafels wel goed.

                        Ik moet zeggen dat die ipad besturing echt een surplus is....das echt geweldig voor monitoren en minilkusjes...maar zelfs met de grote klussen mijn inziens echt een hulp en toevoeging.

                        Laat je nog weten wat je er van vind hier???
                        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                        Comment

                        • drummerke
                          • Oct 2006
                          • 432

                          #13
                          Als je een Yamaha ingewikkeld vind zou ik vooral kijken naar gebruiksgemak. Vergeet daarbij ook niet de fx menuutjes. En je mixer goed instellen (patching etc) is nog iets anders dan een tape act bedienen Life.

                          Comment

                          • mjusic
                            • Jun 2008
                            • 16

                            #14
                            Originally posted by HennyS
                            Ik heb 2 x Draadloos, 2 x Draad mic, 2 x SD (= 4), 1 x MD, 1 x CD.

                            Ruim voldoende lijkt mij?
                            QU-16 werkt perfect voor jouw toepassing.
                            Met de user-layer kun je de stereo-kanalen onder een enkele schuif zetten en complete toonregeling (zonder te switchen) per schuif (dus 1 toonregeling voor L en R tegelijk).

                            Layout wordt dan bv:
                            1: Mic 1 draadloos
                            2: Mic 2 draadloos
                            3: Mic 3
                            4: Mic 4
                            5: SD 1
                            6: SD 2
                            7: MD
                            8: CD
                            15: effect 1
                            16: effect 2

                            Midas M32R is ook mooi, maar mist voorlasnog de user-layer en de makkelijk bedienbare toonregeling.

                            Comment

                            • HennyS
                              • Mar 2015
                              • 17

                              #15
                              Dank jullie wel voor jullie input, super!

                              Heb even een paar video's gekeken van de tafels en de bediening ervan, maar qua simpel en makkelijk lijkt (mij) de Soundcraft Si toch wel de simpelste tafel voor een tape act.

                              Maar al dat moois heeft ook weer zijn keerzijde natuurlijk. Hoelang gaan die ledjes mee van die mooie verlichte faderbanen, een kaartupdate om hem als DAW te gebruiken kost ook weer bijna € 500,-, mist 2 faders die je alleen in layer 2 kunt gebruiken.

                              De Roland M200i is ook een mooie mixer en word door meerdere mensen aanbevolen, al is het alleen al voor de klank. Jammer genoeg ben ik niet zo iPad fan, zeker niet op de klussen waar ik wel eens komt. Meestal cafeetjes en feesttenten waar nog steeds (hoe is het mogelijk) apréski feestjes gehouden worden, en dan hoef ik jullie niet uit te leggen hoe het er daar aan toe gaat. ;-)

                              De Qu-16 trekt mij op dit moment het meest, ook genoeg in en outs, mooie effecten, mooi touchscreen, en ziet er gelikt uit. En ook iPad mogelijkheid als extra. ;-) Maar klopt het dat je met deze tafel (misschien ook bij de Si en M200i) 4 outs kwijt bent als je twee stereo effecten gebruikt?

                              En ik lees ook af en toe dat diverse digitale tafels te kampen hebben met een DSP probleem als je teveel effecten tegelijkertijd gebruikt, is dit bij jullie bekend?

                              Ik zal jullie nog even mijn setup geven zodat jullie een idee krijgen wat ik in de tafel wil proppen.

                              Inputs:
                              1 x Shure Draadloos 1 (input 1)
                              1 x Shure Draadloos 2 (input 2)
                              1 x Shure Draad Mic 1 (input 3)
                              1 x Shure Draad Mic 2 (input 4)
                              1 x Denon SD Player 1 (input 5 + 6)
                              1 x Denon SD Player 2 (input 7 + 8)
                              1 x Tascam CD-MD1 (input 9 + 10 + 11 + 12)
                              1 x Effect Galm (input 13 + 14)
                              1 x Effect Delay (input 15 + 16)

                              Outputs:
                              1 x Senheiser IEM 1 (1 + 2)
                              1 x Senheiser IEM 2 (3 + 4)
                              1 x Monitor voor mijzelf (5 + 6)
                              Last edited by HennyS; 19-03-15, 21:57.

                              Comment

                              Working...